Vlastnit Ferrari je sen mnoha automobilových fanoušků. Teď si to můžete relativně levně splnit. Na jednom z internetových bazarů se objevil inzerát na Ferrari 550 Maranello za 50 tisíc korun anebo na Ferrari F40 za 400 tisíc korun.
Zní to skvěle, že? Ale samozřejmě to má jeden velký háček, který odhalíte už když se podáváte na fotky. I když se tahle auto snaží tvářit jako Ferrari, moc jim to nejde. Jsou to totiž stavby na základech Peugeotu 406 Coupé a Pontiacu Fiero. V případě „Ferrari 550 Maranello“ není stavba až tak úplně povedená. Opravdové Ferrari byste si s ním mohli splést snad jen v případě, že máte brýle tloušťky dna „půllitru“ od piva a zrovna byste si je někde zapomněli. To „Ferrari F40“ vypadá lépe, ale stále je jasně vidět, že to tento epický model není.
Začněme levnější z obou replik. Vnějšími rozměry jsou si Peugeot 406 Coupé a Ferrari 550 Marranello vcelku podobná. Peugeot měří na délku 4620 mm, široký je 1790 mm a vysoký 1360 mm. Ferrari je dlouhé 4550 mm, široké 1935 mm a vysoké 1277 mm. Z toho je jasně vidět, že italský plnokrevník je mnohem placatější. Rozvory náprav se příliš neliší: 2450 (Peugeot) a 2500 (Ferrari).
Největší rozdíl je ale pod kapotou. Zatímco prodávané „Ferrari“ mohl pohánět maximálně vidlicový šestiválec (ale pak třeba i vznětový čtyřválec), tak opravdové Ferrari má pod kapotou vidlicový 5,5litrový dvanáctiválec.
Inzerát najdete ZDE.
To ef čtyřicítka vypadá opravdu o hodně lépe. Na fotkách auto vypadá docela povedeně, ale samozřejmě rozměrově to s F40 tak úplně nesedí. Stejně tak pohled na C-sloupek prozradí jasný nesoulad repliky s původním modelem. Z hlediska karosářských dílů se ale tvůrci snažili dodržet vše, co se na Ferrari F40 nachází, byli ale samozřejmě limitováni rozměry a tvary výchozího Pontiacu.
Za tohle auto chce majitel 400 tisíc, má prý platné české doklady a RZ. Vyrazit s ním tak můžete rovnou na silnice, protože platná je také STK. Inzerát najdete ZDE.