Stejně jako každý rok, i letos se koncern Volkswagen chystá na legendární sraz u jezera Wörthersee. Jestli se divíte, jak je možné, že na tuto akci Volkswagen jede až tak pozdě, když na sociálních sítích z místa akce už několik dní kolují fotky, pak je to proto, že ti skalní příznivci a „stará škola“ na Wörthersee většinou jezdí už týden před oficiálním termínem akce. Prý je to tak lepší. Nicméně, všichni ti, kteří už se od jezera vrátili domů, přijdou o velmi zajímavou premiéru.
Volkswagen totiž ve středu v rámci velkolepé show představí nejen standardní verzi Golfu GTI, ale také jeho zajímavějšího verzi, který dostane jméno GTI TCR. Ačkoliv název možná napovídá, že půjde o nový závodní speciál, není tomu tak. Okruhovým závodním speciálem se novinka jen inspirovala, takže půjde o standardní produkční model, něco jako v předchozí generaci Golf GTI Clubsport.
Pod kapotou bude schovaný přeplňovaný agregát s objemem dvou litrů, který bude naladěný na 290 koní výkonu a 370 Nm točivého momentu. Půjde o předokolku, nicméně dostane samosvorný diferenciál. Maximální rychlost auta bude elektronicky omezena na 250 km/h, ale na požádání (a nejspíše i za příplatek) bude Volkswagen schopen omezovač deaktivovat, přičemž pak se GTI TCR zastaví až při 264 km/h. Právě tato hodnota z novinky dělá historicky nejrychlejší Golf GTI v historii značky.
Máte-li velkou touhu Golf GTI TCR vlastnit, pak vydržte do konce roku. Právě do té doby by ho měl Volkswagen oficiálně uvést na trh.