Byli to právě policisté z Vysočiny, kteří dohlíží na tamní část D1 a kteří už před časem upozorňovali na to, že kamionová doprava se dostává za únosnou mez. A teď jsou to znovu policisté z Vysočiny, kteří se na kamiony znovu zaměřili a znovu upozorňují, že kamionová doprava je stále velký problém.
Zjednodušeně řečeno je kamionů moc a jejich řidiči si na silnicích dělají, co chtějí. Dokazuje to i výše pokut a kaucí, které policisté jen během jediné dopravní akce od kamioňáků vybrali. „Jestliže na dálnici D1 dáme za týden na kaucích milion korun, je zřejmé, že se v dopravě děje něco, co tam nemá být,“ popsala pro ČTK krajská policejní tisková mluvčí Dana Čírtková.
Porušují skoro vše
Vzhledem k tomu, kolik kamionů přes Vysočinu jezdí, se tamní policisté na řidiče nákladních auta zaměřují pravidelně. Před pár dny proběhla další akce, v rámci níž probíhaly kontroly hmotností kamionů, ale i technického stavu souprav a dodržování předpisů. „V rámci nízkorychlostního vážení zkontrolovali dvanáct vozidel a v devíti případech zjistili porušení – jednalo se o překročení hmotnosti. V osmi případech uložili řidiči pokutu v příkazním řízení a provozovatele oznámili do správního řízení. V pěti případech uložili kauce v celkové výši 81 000 korun,“ popsala Dana Čírtková.
„Další kontroly se týkaly dodržování zákona o silniční dopravě. Policisty zajímalo, zda mají řidiči v pořádku potřebné doklady k vozidlu a převáženému nákladu a zda dodržují zákonem stanovenou dobu jízdy a bezpečnostní přestávky. V průběhu akce jsme zkontrolovali 31 vozidel a v devíti případech jsme zjistili porušení. Osmi řidičům uložili policisté pokuty v příkazním řízení, ve čtyřech případech jsme uložili kauce v celkové výši 135 000 korun,“ dodal Michal Ferbar, vrchní komisař odboru služby dopravní policie, který byl velitelem akce.
Nakonec bylo pět dopravců předáno do správního řízení, přičemž v jednom případě šlo o českou firmu, kdy při kontrole policisté zjistili jízdu bez vložené karty řidiče v tachografu. Kromě toho policisté řešili dalších 14 přestupků, v rámci kterých byl hlavním problémem špatný technický stav aut nebo třeba předjíždění tam, kde to bylo zakázáno.
Mluvíš mi naprosto z duše, Davide. Když nebude zboží na čas, budou skuhrat Ti kteří neví co je to jet celou noc a nenajit ani místo na vymočení. Ahoj Bohouš.
Nebojte, bude hůř. Už nyní berou zoufalé firmy řidiče z Asie a jejich kultůra se projevuje v chování i za volantem. Za volantem se krom východních řidičů nyní nachází buď nadšenci pro kamiony, nebo staří dobří řidiči, kteří to jen chtějí dojet do penze. Noví naši Čeští moc nebudou a důvody jsou jasné. Nepřátelstvi ze všech stran – počínaje úřednictvem, policií, odesílatelů, příjemců a bohužel i zaměstnavatelů atd. Všude vás chtějí nějak odrbat. Začneme základní mzdou – kolik řidičů má přiznaných 100%? Pak kontrolní orgány – 54 dní zpět na silnicích, kde se po 17h není kde zaparkovat, na pumpách mnohdy raději řeknou, že sprcha nefunguje, neni kde si zastavit a koupit základní potraviny, stres, naschvály řidičů osobáků a termíny, které jsou vypočítány spíš pro osobáky. K tomu jednání jak s onucí – neni to krásný život? Běžná pracovní doba 13 – 15h denně. Kdyby se penze počítala na odpracované hodiny a ne roky – řidiči by šli do penze ještě daleko před padesátinami.
56 dní, jinak souhlas.
Podle čl. 36 odst. 1 a 2 nařízení (EU) č. 165/2014 jsou řidiči v rámci silniční kontroly povinni předkládat kompletní sadu záznamů o době řízení vozidla, bezpečnostních přestávkách a době odpočinku za aktuální den a předcházejících 28 dní, resp. od 31. 12. 2024 za předcházejících 56 dní.
Jenom doufám že až si paní policisty uvědomí že to co tankujou do firemních vozů je nafta a benzín co dovezli kamioňáci a je smutné že ani tajtrlíci osobákách si neuvědomují že nebýt kamioňáku tak nemají co do pusy všechno vozí kamiony. To že musíme dodržovat nějaké předpisy a dodržet to nejde protože nejsou parkoviště a různé další věci tak za to může vláda a že vláda tady dělá rozboje mezi řidiče osobáků a kamionů je špatně kolikrát se stane že řidič osobáku jede pomaleji jak ten řidič kamionu ale to je v pořádku nikdo ho nepokutuje a když je to naopak tak je to všude na Facebooku a ve zprávách
Vlada nikoho nenuti jezdit v pretizenych kamionech…. To si ridic bere dobrovolne na triko…
kde si zjistíš kolik opravdu vážíš?Já dostal pokutu za 1 přetíženou nápravu,ale celkovou jsem měl dobrou
Takhle to opravdu nefunguje. Řidič ani pořádně neví, kolik to váží. Váhy nikde nejsou, aby jsme na ně mohli zajet. V papírech většinou lžou. Je tam třeba o tunu více a to jenom proto, že počítají jenom zboží a palety už ne. A když tam máte třeba 60 palet protože jsou na sobě a samotný náklad má 24t. Paleta váží 25kg. Tak si to spočítejte. A když je přetížený na nápravu, tak bohužel no. Ve většině případů se to ani jinak naložit nedá. Tady by se měly pokutovat firmy, kde se to nakládá. A ještě lépe, by za to měly odpovídat jako třeba v Německu.
Podle nejmenovaného dopravce, je kamionů tolik, protože většinu času stojí kvůli různým regulacím, takže aby se všechno odvezlo, tak jich prostě musí být více.
Ono je to úplně jinak. Zelený úděl, a regulace zlikvidoval železnici. A to zboží co převážela se přestěhovalo ve velkém na silnice.
To si všimli fakt brzy… Nejméně 20 let trvá stav, kdy pididálničky a silničky naše jsou přehlceny MKD a kdy bezohledné „předjíždění“ zabíjí poslední zbytky bezpečné a plynulé dopravy. A celou dobu to soudruzi berou jako součást džíhádu vůči řidičům OA, kdy každé příkoří, každá neplynulost, každé zdržení a zprotivení jízdy je vítáno. A přitom „ušetří“ tím bezohledným „předjížděním“ dotyčný prd, na Praha-Brno sotva čas na cigáro a ohrozí/omezí desítky a stovky dalších v busech, dodávkách, OA… Tohle prostě musí skončit.
Jsi osel a nic nechápeš
Když jedeš chvilku za předjíždějícím kamionem 90 km/h, tak je to pořád dost plynulé a bezpečné. Potom na rozdíl od toho kamionu během pár vteřin můžeš zase zrychlit na 130. V čem je problém? Zdržení maximálně půl minuty a nikdo ti nekontroluje dobu řízení ani povinné přestávky. Stejně nakonec prostojíš v koloně na D1 před Brnem půl hodiny.
Kdyby kamiony nejezdily přetížený, nemusely by se tolik předjíždět a tady neničily silnice. Pořádně mastný pokuty za přetížení a vyřešilo by to další problémy.
Zkontrolovat se můžeš nechat v jinym zařízaní
Tak dodržujte rychlost a předpisy sám a nebudete muset prudce brzdit,nebo zavazet v levém pruhy!!!Vy jste určitě nikdy nic neporušil,za jízdy nepoužívat žádné zařízení a ruce máte na volantu v poloze za deset dvě a dodržujete bezpečnou vzdálenost.V zimě máte řádně odmetené auto od sněhu správně nahuštěné pneumatiky a vše vám na vozidle svítí jak má.Nikdy jste nikoho nehrozil ani neomezil, doslova andílek na silnici a trouba v reálu!!!
Těch pravidel pro LKW je tolik že prakticky ani dodržovat nejdou!
Co je na jejich dodržování tak složitého? Že je v podstatě vlastně ani neznáš? To bude ten důvod? Tuhle práci dělám, tak mi prozrad v čem máš konkrétně problém?
Přesunul bych taky kontroly na D5
No a jeste u nich merit rychlost nebot smi jet nevyce 80 km/hod a obcas nejde predhet ani 100 km/hod a bude i po problemu s predjizdenim nevot vsichni pojedoz stejne
Všechny kamiony mají omezovač rychlosti nastaven na 90 km/h ty na německý trh 85 ty na španělský a francouzský 91 tak těžko pojedou 100 km/h a překročení jen o jeden km/h je po 60 vteřinách zaznamenáno do tafografu. To jen vás tachometr blbě ukazuje obzvláště máte li koncernové auto ta při 90 ukazují o 8-10 km víc
Tak snad víš jak se to dělá aby jsi obešel omezovač ne? Když jdeš na kalibraci tachografu tak nazujes ty nejsjetéjsi kolo co najdeš. Podle nich ti zkalibruji Tachov no a když je zase přežiješ na novej vzorek tak budeš moc jet tak o 3- 5km/h rychleji. No a teď si představ, že když to jdeš nakalibrovat a máš místo normálních kol ty malé co mají lowdecky…..tam ten rozdíl bude klidně 10-15km/h. Tacho bude zapisovat 85km/h a tvá skutečná rychlost bude 100km/h …….ale tohle je učivo základní školy😄
Rozměry kol se při kalibraci kontroluje a úplně sjeté gumy by ani neprošly STK. Tímhle se dá našidit tak 1 až 2 procenta.
Je videt, ze statni otgany ani verejnost vubec nechapou, proc de to deje. Ridic kamionu je kehkou lovnou zveri , novodobym otrokem, dopravce je pod totalnim tlakem stejne jako ridic. Vsem urednikum a policistum bych doporucoval so vyzkousrt týden v kamionu. Jezdi se za velmi velmi nizke az temer nulove zisky pod tlakem bez moznosti parkovani , v podmínkách ve velmi tridkni h pidminkacz, vsichni spechaji kvuli neuveritenemu ekonomickěu tlaku, tsk pohled z druheho brehu panove urednici, policiste, politici by mihl vylepsit podstatu problemu.
To jsou jen kecy,predpisy plati pro vsechny stejne . Jste uplakankove co nic nerespektuji
Tak až nebudeš mít co jíst, čím si utřít zadek,co natankovat,co si oblec na sebe,nebo jen budeš potřebovat nový telefon, počítač nebo jen blbou lžíci aby si měl čím jest polévku,nebo tě bude bolet zub tak si na ty uplakaný řidiče vzpomeň.Protože právě všechny tyto věci a spoustu dalších co denně používáš, vozí tito uplakaní řidiči, které tak strašně nenávidíš a kteří ti tak strašně zavazejí na silnici.Jsi obyčejný kus V.ola a nemáš vůbec ponětí nic o dopravě a evidentně ani o životě!!!
A ony by ty věci nedojely, kdyby dodržovali vyhlášku?
Až na to že 70% nákladní dopravy v rámci ČR je tranzitní, nebo pro zahraniční průmysl. Kdyby 70% všech kamionů z čr zmizelo, tak to nepozná žádný spotřebitel. Kdyby zůstala polovina, tak to nepocítí ani místní průmysl.
Máš dojem když se někde zdržíš,že jsi nenahraditelný.Dělal jsem to 55let a taky jsem nedodržel Časové okno ,nic se nestalo skladal jsem později a nebo šef volal na vykladku porucha kamionu nebo nehoda.
Trapné kecy ,jate banda zoufalcú, ohánite se že by nikde nic nebylo, těch pár minut vás tak moc zdrží, že z těch překladišť nejste schopní zajistit zásobování, na jakuo dálku zavážíte?
Jsi obrovský hňup!
Tak bych prosil nepřekračujte maximálně povolenou rychlost, což je na dálnici 130 a na silnici mimo obec 90. Spousta mistrů světa lítá 150 i víc a na ně nikdo nemá. Ta zkušenost v kamionu na sedadle spolujezdce není k zahození a osobně doporučuji.
Neděláte to proto, že musíte, ale proto, že chcete. Slovo musím, je alibi pro slovíčko chci. Máte možnost volby. Tlaku odolat, nebo tu práci nedělat.
Máte pravdu,ja byl za volantem 55 let,protože jsem to chtěl dělat.Ti mladí vubec neví co to bylo dostat se na TIR a jaká jsme měly auta.
Jezdím 25 let, ale nemyslím si, že tohle je argument. Každý to měl kdysi těžší a doba jde směrem vpřed. Dnes je kamion schopen najezdit daleko více kilometrů za den, navíc bez poruchy. Ano, podmínky v dopravě a hodnota lidské práce se radikálně změnily. Jako argument proč to dnes dělat/nedělat beru to, že kdysi se tím daly vydělat opravdu zajímavé peníze oproti běžným profesím. Dnes už je ten rozdíl naprosto zanedbatelný. A profese řidiče se bere jako nutné zlo, ale ani se těm lidem na druhou stranu nedivím.
Ty jsi fakt zoufalec
Dopravci v ČR jsou z velké části pologramotní opičaci. Snaži se jít pod cenu a mezi sebou se prodělávat. Pod cenu jdou na úkor ohodnocení řidice ne na úkor svejch peněz.