Dosud nejrychlejší čas, který Mercedes-AMG GT R zajel na Nürburgringu, byl 7 minut 10 sekund 92 setin, ale to byl sériový kousek. U úpravce RENNtech se rozhodli tento čas vylepšit a použili posílené auto, které si upravili sami. A čas se jim překonat povedlo. Jejich auto je nyní nejrychlejším autem značky Mercedes-Benz, které se může legálně prohánět po silnicích.
Sériové auto to ale zdaleka není, protože upraveno toho nebylo tak úplně málo. Všechny úpravy jsou ale legální, homologované a auto s nimi může na běžné silnice. Auto dostalo ale několik velmi zajímavých úprav, o kterých se zatím úpravce příliš nezmiňuje. Má to jeden hlavní důvod: není totiž příliš spokojen s časem. Ten je sice o více než tři sekundy lepší než u sériového auta, ale v RENNtechu mají ještě vyšší cíle.
Za volantem při rekordní jízdě seděl mladý švédský závodník Andreas Simonsen. Okruh ale nebyl uzavřený, a tak bylo potřeba po cestě dávat větší pozor na jiná auta. A že jich Andreas pár předjel…
Jak jsme říkali, auto nebylo sériové. Upraven byl podvozek, posíleny byly brzdy a jiná jsou také kola. Ta sériová vystřídala jiná s rozměry 10×19 palců vpředu a 12×20 palců vzadu. Obuté byly do pneumatik (semi slick) Michelin Cup2 ZP.
Výkon čtyřlitrového, dvakrát přeplňovaného vidlicového osmiválce byl z původních 585 koní a 700 Nm zvýšen na 760 koní a 780 Nm. Stalo se tak díky větším turbodmychadlům, upraveným blow-off ventilům, novému systému vzduchového stání a samozřejmě finálnímu chiptuningu.
A výsledný čas? 7 minut a 4 sekundy. Určitě by to ale na volnější nebo snad dokonce prázdné trati mohlo být ještě méně. Třeba i pod 7 minut…
Tak vypadá jízda sériového auta, která znamená čas 7 minut, 10 sekund a 92 setin:
A takhle vypadá jízda upraveného 825koňového Mercedes-AMG GT R od RENNtechu:
https://www.youtube.com/watch?v=slCoKaiZzCs