Tým Renault F1 dnes podrobně uvedl, že má v plánu si zachovat své dosavadní tempo i na světovém šampionátu FIA Formule 1. Renault se v roce 2016 vrátil jako tým a každou sezónu zaznamenal významný pokrok. Loňskou sezónu skončil na čtvrtém místě v mistrovství konstruktérů. Hvězdní řidiči týmu Renault F1, Nico Hülkenberg a Daniel Ricciardo byli rovněž představeni médiím a partnerům, což jen podtrhlo význam závazku společnosti Renault v dlouhodobý úspěch.
Jérôme Stoll, prezident Renault Sport Racing, také potvrdil trvalý závazek společnosti Renault k tomuto sportu. „Ve společnosti Renault jsme vášniví nadšenci motorsportu. Naše historie v F1 trvá nepřetržitě již více než 40 let. Formule 1 je přehlídka, podívaná, čistá zábava, ale je také především nejvyšší úrovní soutěže v motorsportu. Vášeň pro soutěž Formule 1 je metaforou bojového ducha, odhodláním, odolností, ale také pokrokem díky neomezeným inovacím, které inspirují tento sport. Ale tato vášeň musí být zmírněna zdravou dávkou reality. F1 má pro společnost Renault smysl; je to laboratoř pro technologie našich budoucích vozů – jak je zdůrazněno v novém označení motoru Renaultu E-Tech 19. Je to velmi vzrušující doba být součástí Formule 1.“
Od svého návratu do F1 před třemi lety investovala společnost Renault značně do svých technických zařízení v Enstone ve Velké Británii a ve Viry-Châtillon ve Francii. V Enstone, tým výrazně zvýšil své výrobní kapacity modernizovanými obráběcími stroji, včetně dvou nových strojů Breton, aerodynamického tunelu, zkušebny převodovek, rozšířené konstrukční kanceláře a nejmodernějších závodních provozních prostor. Jeho pracovní síla také vzrostla od roku 2016 přibližně o 50%. Ve Viry byla nově zrekonstruovaná zkušebna motorů právě uvedena do provozu a bude využívána v průběhu celé sezóny k vývoji pohonné jednotky, a souběžně s tím nedávno započal i ambiciózní konstrukční program pro umístění nových montážních prostor pro motory, oddělení spolehlivosti a oddělení automatizovaných prodejen, který má být dokončen v příštím roce.
Opíraje se o pevný základ technických a lidských zdrojů, nastínil generální ředitel týmu Renault F1 Cyril Abiteboul cíl tohoto týmu, kterým je udržet si své dosavadní tempo i v roce 2019: „Spuštění všech těchto projektů souběžně s účastí na šampionátu bylo neuvěřitelnou výzvou. Stejně tak bylo důležité dokončit prioritní projekty. Konečné uvedení těchto investic do provozu bylo obrovským úspěchem a jsem ohromen tím, jak se každý k tomuto úkolu postavil. Toto se také ukazuje i na tom, co jsme nashromáždili: devátí v roce 2016 s osmi body, šestí v roce 2017 s 57 body a čtvrtí v loňském roce se 122 body. Jdeme do této sezóny s cílem udržet si tuto silnou motivaci a tempo i nadále. Necílíme na pozici x nebo y ani na získání počtu bodů: to, co chci vidět je, že tým pokračuje ve vzestupu směrem ke špičkovým týmům. Vynikající motor bude naší prioritou ve Viry, zatímco konstrukce, která se momentálně nachází v Enstone, bude usilovat o zlepšení konkurenceschopnosti podvozku, sezónu po sezoně.“
Abiteboul také vysvětlil mimořádný motivační faktor, který přinesla nová sestava řidičů. „Partnerství mezi Danielem a Nicem přináší důvěru týmu tuto sezónu. Věřím, že máme jednu z nejsilnějších, ne-li nejsilnější sestavu pilotů. Daniel přináší své osvědčené závodní zkušenosti s vítězstvím a znalosti špičkového týmu, zatímco Nico je ctižádostivý. Je nesmírně podceňován – je rychlý, rozhodný a je to týmový motivátor. I jednotlivě jsou oba velmi silní a mám pocit, že se oba dva budou vzájemně dokonale doplňovat. Energie, kterou přinesli do týmu, je velmi hmatatelná a doufám, že jim budeme moci dát vůz, aby ukázali svůj pozoruhodný talent.“
Nico Hülkenberg nastoupil do svého třetího ročníku soutěže s týmem v roce 2019. „Jako tým jsme se od začátku roku 2017 hodně zdokonalili a toto všechno je součástí procesu potřebného k dosažení našich dlouhodobých cílů. Když jsem přijel, infrastruktura byla ještě v počátcích a od té doby jsme urazili dlouhou cestu s velkým pokrokem. Chci dostat ze sebe to nejlepší a maximalizovat potenciál týmu a vozu. Důležitou věcí je, že jako tým děláme obrovský skok kupředu a pracujeme lépe a důsledněji. Chceme, aby tento trend pokračoval nahoru i nadále a tento vývoj se udržel.“
Australan Daniel Ricciardo, sedminásobný vítěz Grand Prix, se připojí k týmu Renault F1, kde zažije svoji první sezónu ve žluté barvě. „Renault má bohatou historii v motoristickém sportu, takže být součástí dalšího kroku jejich cesty ve F1 je vzrušující výzvou. Jsem tady, abych dělal práci na trati a řídil co nejrychleji jak je to jen možné, ale chtěl bych zároveň přinést týmu energii. Chtěl bych vnést „svěží vítr“ do každého kroku, protože je to součástí mé práce a také i mého charakteru. Chtěl bych získat tým dohromady tím, že jsem začal pracovat trochu víc a vyvíjet více úsilí. Rád bych se stal katalyzátorem pozitivní energie.“
Cílem Ricciarda je dát sezóně roku 2019 nový začátek: „Vše, co jsem se naučil v roce 2018, mi v roce 2019 dovolí, abych se stal lepší verzí sebe sama. Výsledkem bude vyzrálejší osoba. Mám více jasno o tom, kam jdu, a snažím se o to, aby se to ukázalo s dobrými výsledky i na trati. Pociťuji hodně pozitivního tlaku a očekávání, že udělám dobré věci, a to je opravdu něco, na co se těším.“
S novými zařízeními a novými řidiči, které posilují důvěru týmu, rok 2019 slibuje, že bude zajímavým rokem i mimo trať.