Tunelový komplex Blanka je v provozu už pět let. Na jedné straně řidičům v Praze výrazně ulevil, na druhou stranu jejich počet často komplikuje dopravní situaci v místech, kde jsou jeho vjezdy a výjezdy. Celým komplexem projede denně až 90 000 aut a to s sebou logicky nese velké riziko dopravních nehod. Z vlastní zkušenosti vím, že řada řidičů vůbec nesleduje dění a značení v tunelu, čímž vzniká obrovské množství nebezpečných a zcela zbytečných dopravních nehod. Některé z nich před pár dny uveřejnilo TSK Praha, které má tunel na starosti.

Video by mělo být vtipné, nechybí veselá hudba a humorné popisky. Jenomže k tomu, abychom se u něj byť jen usmáli, má opravdu daleko. Ukazuje totiž jen absolutní nezodpovědnost a neschopnost řidičů, kteří se hlavně vůbec nevěnují řízení. Právě nepozornost totiž stojí za každou jednou nehodou, která je ve videu zachycena. Ať už je to nesledování provozu a v jednom případě dokonce kompletní devastace odstaveného auta, nebo motorkář, který nesmyslně najel na zadní část vozidla, které asi původně chtěl jen předjet. V prvním jmenovaném případě chyboval i řidič, který své auto po malém ťukanci prostě nechal stát uprostřed jízdního pruhu. V případě motorkáře se bývalo stačilo jen dívat před sebe.

Fakt, že řidiči mají v tunelu Blanka problém s pozorností, potvrzuje i tisková mluvčí TSK Praha Barbora Lišková: „Jednoznačně můžeme konstatovat, že největším rizikem při jízdě v tunelu jsou samotní řidiči. Nedodržují základní pravidla, což jim na běžné komunikaci leckdy projde.“

Přečtěte si také:  Zatajených havárií se lidé obávají víc než stočeného tachometru

TSK upozorňuje, že k nebezpečným situacím a nehodám dochází prakticky denně. A často si tyto situace vyžádají uzavření tunelů. Krom toho jsou tunely automaticky uzavírány při detekci hustého provozu nebo kolon a ve chvíli, kdy se celý komplex alespoň trochu uvolní, je znovu otevírán. Právě v době dopravní špičky je také často snižována rychlost ze 70 km/ na 50 km/h, přičemž jsou na tyto změny připraveny i radary.