toyota-land_cruiser_j7_hd_pick_up_5

Toyota Land Cruiser je off-road, který se i dnes nabízí ve verzích pro farmáře, ale i pro ředitele firem

Autor: Tisková zpráva - 30. 5. 2018


Toyota Land Cruiser je ikona off-roadu, kterou nezastaví ani ten nejtěžší terén. Současně však může být Land Cruiser určujícím faktorem statusu coby luxusní a trochu extravagantní limuzína. Nezávisle na tom, zda má majitel pracovní místo v ředitelské kanceláři nebo na farmě.

Land Cruiser je nejstarší dosud vyráběný model Toyoty. Jeho historie sahá až do roku 1951, kdy Toyota vytvořila model BJ pro japonské uniformované složky. Land Cruiser je natolik spolehlivý a odolný, že dnes Toyota vyrábí rovnou tři modely – 70 na těžkou práci, 150 jako rekreační terénní vůz prémiové třídy a luxusní 200 s motorem V8.

Land Cruiser 70: Na práci a do terénu

V roce 1984 byl Land Cruiser 40 po 26 letech spolehlivé služby nahrazen modelem 70. Toyota nabídla zákazníkům dvě verze – Heavy Duty a Light Duty. Heavy Duty jsou auta určená na práci, s důrazem na odolnost a co největší terénní schopnosti. S drobnými změnami se tento model vyrábí dodnes, najdeme ho v autosalonech Toyoty od Afriky přes Spojené arabské emiráty až po Austrálii, tedy i na trzích, kde je kvalita, odolnost a houževnatost v terénu často otázkou života a smrti.

Land Cruiser 70 roku 2018 je opravdu „tvrďák“ – typický teréňák 4×4, kterým můžete bez problémů zkoumat i ta nejodlehlejší pustá území, nebo ho zapřáhnout do té nejtěžší práce. Jeho varianty se přizpůsobily různým potřebám: hodí se do zemědělství, do dolů nebo do průzkumu uprostřed australské či africké divočiny.

Vzhledem se současný Land Cruiser 70 od svého předobrazu liší jen minimálně, ovšem lépe vybavený interiér, nižší spotřeba pohonných hmot a emise zplodin a vyšší úroveň bezpečnosti napovídají, že se tento pickup od dob 80. let velmi zásadně posunul.

V roce 2016 Toyota zlepšila jízdní vlastnosti, pohodlí a bezpečnost. Magazín „4×4 Australia” modelu přiznal titul „4×4 of the Year 2017”. Modernizace přinesla systém stabilizace jízdní dráhy, kontrolu trakce, asistenta rozjezdu do kopce, systém podpory při brzdění v krizových situacích a elektronický rozdělovač brzdného účinku. V přední části kabiny najdeme sportovní sedadla, rádio s CD, USB, bluetooth s funkcí rozpoznávání řeči. Do standardní výbavy patří také tempomat.

Land Cruiser 70 má čtyři různé varianty karosérie: pětimístné čtyřdveřové kombi, čtyřdveřový Double-Cab pickup pro pět osob, dvoumístný zemědělský Single-Cab pickup a dvoudveřový van s třímístným sedadlem vzadu. Všechny modely mají pohon všech kol.

Vůz je v nabídce pouze s jedním typem motoru, turbo dieselem V8 s objemem 4,5 litru, který poskytuje vysoký výkon i ve velmi nízké rychlosti. Roku 2016 prodělal tento motor revizi zaměřenou na snížení emise, aby odpovídal australským normám. Lepší ekologické parametry má také díky filtru DPF. Pohonná jednotka spolupracuje s pětistupňovou manuální převodovkou.

toyota-land_cruiser_79

Land Cruiser 150: Terénní vůz prémiové třídy

Land Cruiser 70 Light Duty, pohodlnější verze s pružinami, byla vytvořena pro Evropany, kteří chtějí větší pohodlí. Dynamický pokrok v oblasti technologií i komfortu, na který si Evropané velmi rychle zvykli, vyžadoval, aby se každých pár let zaváděly nové generace. Proto byl také roku 1996 nahrazen model 70 Light Duty modelem 90, v roce 2002 se pak objevil Land Cruiser 120 a v roce 2009 přišla řada na model 150. Na podzim loňského roku debutovala jeho další generace.

Automobil prošel zevrubnou modernizací, získal nový styl, modernější interiér a balíček systémů aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense, založený na radarové technologii značného dosahu. Konstrukce s posíleným rámem je odolná vůči poškození a snadno se udržuje. Přitom chrání kabinu před údery zavěšení a zvyšuje jízdní pohodlí i za obtížných podmínek.

Modifikovaný Land Cruiser je ještě lépe vybavený pokročilými systémy pro terénní jízdu, které umožňují radovat se z off-roadového dobrodružství i méně zkušeným řidičům. Kromě slušného úhlu nájezdu a sjezdu a možnosti brodění do hloubky 700 mm pomáhá úspěšnému zdolávání překážek také Crawl Control, Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS) nebo Multi-Terrain System (MTS). Novinkou je samosvorný diferenciál a možnost využívat Multi Terrain System při zapnutém systému Crawl Control.

Toyota Land Cruiser patří k technologicky nejpokročilejším, bezpečným a snadno ovladatelným autům s pohonem všech kol. Bohatá výbava a vysoce kvalitní zpracování interiéru dělají z nového modelu univerzální SUV 4×4 třídy premium – ideální propojení houževnatosti v terénu, pohodlí a rafinovanosti.

toyota-land_cruiser_150_2018

Land Cruiser V8: Luxusní limuzína 4×4

Každá nová generace Land Cruiseru si zakládá na 67 let trvající tradici spolehlivosti a mimořádné odolnosti a síly v terénu. Land Cruiser V8 k seznamu kladů tohoto vozu přidává ještě velmi silný motor, luxusní výbavu i zpracování interiéru, pohodlí a prestiž.
Produktovou řadu Land Cruiserů více zaměřených na bohatou výbavu a vyšší jízdní komfort po asfaltových silnicích zahájil Land Cruiser 50, který debutoval v roce 1967, představující alternativu k nezdolné, avšak syrové čtyřicítce, vyráběné až do roku 1984. Poté přišel čas na modely 60, 80 a 100. Land Cruiser 200 debutoval roku 2008 jako nástupce stovky produkované celou dekádu. Land Cruiser 200 je spřízněný s Lexusem LX 570, s nímž sdílí jednu platformu. Automobil má také silnější zavěšení i brzdy než LC 100.

Land Cruiser 200 se prodává v Japonsku, na Blízkém Východě, v Číně, Severní a Jižní Americe, ale i v Austrálii a Oceánii. V Evropě se objevoval jen v krátkých sériích, protože na kontinentu platí přísné emisní normy – nejprve s 4,5l turbo dieselem 1VD-FTV V8, později s benzínovým V8 4,7 l. V roce 2015 prošlo auto faceliftem a v této verzi bylo v roce 2017 možné zakoupit nevelký počet vozů i v Evropě.

Land Cruiser 200 se v evropské specifikaci nabízí s 4,6litrovým benzínovým V8 o výkonu 227 kW a s 5600 ot./min. Maximálního točivého momentu, který činí 460 Nm, dosáhne motor při 3400 ot./min. Motor spolupracuje se šestistupňovou automatickou převodovkou.

Tento model je 495 cm dlouhý, 198 cm široký a 191 cm vysoký. V rámci faceliftu konstruktéři posílili karosérii, k čemuž použili vysoce odolnou ocel. Přední brzdy dostaly vzduchem chlazené kotouče o průměru 354 mm. Automobil byl vybaven pokročilými elektronickými off-roadovými systémy z Land Cruiseru 150 a balíček systémů aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense.

Top verze výbavy Land Cruiseru 200 nabízí dvacetipalcové hliníkové disky s pneumatikami All Terrain, zadní spoiler, panoramatickou skleněnou střechu, LED světlomety vpředu i vzadu, parkovací čidla vpředu i vzadu, 360stupňovou kameru zachycující obraz kompletního okolí vozidla, systém monitorování mrtvého úhlu a monitoringu příčného pohybu vzadu za vozidlem, který pomáhá vycouvat z parkovacího místa.

Elegantní interiér je v koženém provedení s dřevěnými detaily, vyhřívaným volantem a elektricky ovládanými a vyhřívanými předními sedadly. Skládací zadní sedadlo je posuvné a opěradlo lze zcela vyjmout. Multimediální systém Toyota Touch Pro s ozvučením tvořeným 14 reproduktory JBL je vybaven 9palcovým dotykovým displejem, USB, CD, bluetooth, wi-fi a rozpoznáváním řeči. V top verzi modelu patří ke standardní výbavě také nezávislé vytápění.

toyota-land_cruiser_200_2017__3_


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru