Toyota obhájila prvenství mezi automobilkami v žebříčku stovky nejhodnotnějších globálních značek světa BrandZ™ pro rok 2015 (Top 100 Most Valuable Global Brands 2015) a zůstává z pohledu spotřebitelů jedničkou ve svém oboru. Značka Lexus vystoupala na 10. místo (polepšení o 1 pozici oproti loňsku) mezi automobilkami díky svému zaměření na kvalitu a schopnosti omlazené modelové řady odlišit se od ostatních.
V průběhu deseti let publikování žebříku BrandZ™ (od roku 2006) získala Toyota nejvyšší příčku v automobilovém odvětví již osmkrát.
I přes oživení prodeje automobilů v některých regionech zůstávají v určitých zemích prodejní čísla na předkrizových hodnotách, což má nepříznivé dopady na celkovou hodnotu značek. Celosvětové prodeje společnosti Toyota Motor Corporation v roce 2014 naproti tomu vzrostly o 2,5 % na 10,2 mil. vozů, což se příznivě projevilo v hodnocení pozice značky v letošní studii.
Studie uvádí, že kvůli současným trendům se růst tohoto odvětví komplikuje. Kvalita automobilů napříč výrobci znatelně vzrostla, avšak je stále obtížnější se od ostatních odlišit. Dnešní generace Y (tzv. mileniáni) již nemá o vlastnictví vozu takový zájem. Studie uvádí, že kolidujícími trendy, které komplikují další budování značek, jsou technologie propojení automobilů a on-line prodeje vozidel.
V roce 2014 Toyota představila první sériově vyráběný sedan Toyota Mirai poháněný vodíkem na světě, jenž se na japonském trhu již prodává a v druhé polovině letošního roku dorazí i do Evropy a USA.
Od uvedení celosvětově prvního sériově vyráběného vozu s plně hybridním pohonem (v roce 1997 model Toyota Prius) se doposud prodalo přes sedm milionů hybridních vozů Toyota či Lexus. Dnes mohou zákazníci v Evropě vybírat z 15 hybridních modelů těchto značek.
Značka Lexus v žebříčku deseti nejhodnotnějších automobilových značek vystoupala na 10. místo.