2021_FORD_FIESTA_ST-LINE_02

Toto je 10 nejméně spolehlivých aut při testech na 100 tisíc kilometrů. Čekali byste to?

Autor: Radim Plachý - Zdroj: Autobild - Foto: Ford - 22. 3. 2023


Koncem minulého týdne jsme se podívali na pořadí 10 nejspolehlivějších aut při testech na 100 tisíc kilometrů, ale tentokrát se podíváme druhý konec žebříčku. Některá auta měla za těch 100 tisíc kilometrů i přes 50 chyb.

Testy spolehlivosti na 100 tisíc kilometrů už od roku 2014 pravidelně provádí německý magazín Autobild společně s tamější Dekrou. Auto mají od nového, najedou s ním 100 tisíc kilometrů, pak jej do posledního šroubku rozeberou a zjišťují opotřebení. V rámci stotisícového nájezdu auto jezdí do servisu na pravidelný, ale někdy i na nepravidelný servis – například kvůli nějaké závadě. Za těch 9 let už zvládli v Autobildu otestovat kolem stovky aut.

Každý tento stotisícový test trvá asi jeden až tři roky, podle toho, jak moc a často se s tím konkrétním autem jezdí. V rámci kompletního nájezdu se zaznamenávají všechny chyby, které auto potrápí. Vše se dokončí finální rozborkou, v rámci níž se zkoumá opotřebení dílů. Poté se autu udělí známka. A která auta mají ty nejhorší známky a nejvíce závad? Na to se pojďme teď společně podívat. A vezmeme to od toho vůbec nejhoršího.

  • Ford Fiesta 1.0 EcoBoost
    • chybové body: 52, výsledná známka: 5
    • Tohle auto svých 100 tisíc kilometrů nakonec ani nedojelo, protože se fatálně porouchal motor (uvolnil se šroub na napínací kladce rozvodového řemene). Do servisu ale auto muselo víckrát, například pro poruchu řízení a úniku chladicí kapaliny.
  • Subaru XV 2.0D Exclusive
    • chybové body: 44, výsledná známka: 4-
    • Ani Subaru redaktory Autobildu a Dekru příliš nezaujalo. Důvodem je to, že po 100 tisících km mělo opotřebovanou spojku, roztavené dva písty, orezlé kraje karoserie, poškozené sedadlo řidiče a některé panely v kabině vydávaly divné zvuky.
  • Audi Q3 2.0 TDI quattro
    • chybové body: 42, výsledná známka: 4-
    • Přestože se Audi umístila na prvních dvou místech mezi nejlepšími, i mezi nejhoršími má svého zástupce. Tohle auto trápilo v rámci testování časté přepínání do nouzového režimu kvůli problémům s lambda sondou a chladiči recirkulace výfukových plynů (EGR). Vyměněny musely být i oba přední xenonové světlomety a dokonce i převodovka.
  • BMW 218i Active Tourer
    • chybové body: 39, výsledná známka: 4
    • Ani MPV z Bavorska úplně nezaujalo. Největším problémem byl samotný tříválcový benzinový motor, který musel být vyměněn. Došlo ovšem i k poškození ložiska klikového hřídele. Po 100 tisících už byla také jemně opotřebovaná spojka a docházelo chladivo v klimatizační soustavě.
  • Chevrolet Orlando LT + 2.0 TD
    • chybové body: 35, výsledná známka: 4+
    • Toto MPV muselo neplánovaně do servisu dvakrát, poprvé kvůli poškození krytu hřídele a podruhé kvůli nefunkčním dveřím zavazadlového prostoru. Při finální rozborce se pak ukázalo, že automatická převodovka je na konci své životnosti.
  • Citroën C4 Cactus PureTech 110 Feel
    • chybové body: 34, výsledná známka: 4+
    • Designově odvážný Citroën měl dvě poruchy. První byla poškozená převodovka, tou druhou problém se zapalováním.
  • BMW i3
    • chybové body: 31, výsledná známka: 3-
    • Z pohledu techniky jsou elektromobily jednodušší než spalovací auta, ale BMW i3 trpělo problémy při nabíjení. Nabíjecí kabel je prý moc křehký a musel být několikrát vyměněn. Zničil se i kryt nabíjecího konektoru.
  • Ford Grand C-Max 2.0 TDCi Titanium
    • chybové body: 30, výsledná známka: 3-
    • Grand C-Max trpěl na elektroniku. Při zapnutí navigace se na displeji objevila pouze černá obrazovka. Další zajímavou závadou bylo rezavé turbodmychadlo, které kvůli tomu nepracovalo správně.
  • Suzuki Vitara S
    • chybové body: 29, výsledná známka: 3-
    • Tohle auto zpočátku nemělo žádnou vážnou poruchu, ale do servisu muselo přesto jezdit kvůli drobnostem. Ke konci testu se ovšem potýkalo s poruchou motoru.
  • SEAT Leon 1.6 TDI Style
    • chybové body: 29, výsledná známka: 3-
    • Jediným velkým nedostatkem byla pokažená převodovka, kde odešlo jedno z ložisek. Na celkovém nedobrém skóre se ovšem podepsala viditelná rez na zavěšení kol a na nábojích kol.

TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru