audi-a3-g-tron

Toto je 10 nejspolehlivějších aut při testech na 100 tisíc kilometrů. Pořadí možná překvapí

Autor: Radim Plachý - Zdroj: Autobild - Foto: Audi - 18. 3. 2023


Jen velký nájezd prozradí o autě, zda je spolehlivé anebo nikoliv. A 100 tisíc kilometrů už je dost velký nájezd na to, aby se problémy projevily. Jaká auta jsou takovém nájezdu nejspolehlivější?

Na to se pravidelně zaměřují v německém magazínu Autobild společně s tamější Dekrou. Mají auta od novoty, najedou s nimi 100 tisíc kilometrů a pak jej do posledního šroubku rozeberou a zjišťují opotřebení. V rámci stotisícového nájezdu navíc auto musí jezdit do servisu na pravidelný, ale někdy i na nepravidelný servis například kvůli nějaké závadě. Od roku 2014, kdy toto testování proběhlo poprvé, už zvládl magazín takto otestovat kolem sta aut.

Test na 100 tisíc kilometrů trvá přibližně jeden až tři roky, podle toho, jak rychle auto dokáže kilometry najet. V rámci této doby se zaznamenává jakákoliv, byť sebemenší chybička, jakýkoliv nedostatek. Vše je dokončeno právě finální rozborkou, v rámci níž se zkoumá opotřebení dílů.

A jaká je TOP 10 aut, která za těch 9 let dopadla nejlépe? Možná to pro vás bude překvapení. Vezmeme to od nejlepšího:

  1. Audi A3 Sportback 1,4 g-tron
    • chybové body: 0, výsledná známka: 1+ 
    • na autě se neobjevila žádná chyba a ani při finální rozborce nebylo odhaleno vůbec nic
  2. Audi A6 Avant C8 40 TDI
    • chybové body 2, výsledná známka: 1
    • opakovala se chyba parkovacího senzoru, jiné chyby nebyly
  3. SEAT Ateca 1,4 TSI Style 
    • chybové body: 2, výsledná známka 1
    • technické problémy nejsou, ale auto ještě nebylo rozebráno. Řidiče jen bolela záda ze sedadel
  4. Audi A4 Avant 2,0 TFSI
    • chybové body: 2, výsledná známka: 1
    • problémy žádné ani při testování ani při finální rozborce
  5. Volkswagen T-Cross
    • chybové body: 2, výsledná známka: 1
    • technické problémy žádné, ale při demontáži se přišlo na lehkou povrchovou korozi zadní nápravy
  6. Suzuki Swift Sport
    • chybové body: 3, výsledná známka: 1
    • technické problémy žádné, ale při demontáži byla nalezena lehká koroze v podbězích
  7. Mazda CX-5 Skyactiv-D 184 AWD
    • chybové body: 3, výsledná známka: 1
    • technické problémy žádné, ale při demontáži byla nalezena lehká koroze pod dnem kufru
  8. BMW 320d Touring (G21)
    • chybové body: 3, výsledná známka: 1
    • technické problémy žádné, ale při demontáži bylo nalezeno několik drobných nedostatků, které podle Autobildu nekorespondují s vysokou cenou auta
  9. Mercedes-Benz A 220 d (W177)
    • chybové body: 4, výsledná známka: 1
    • problémy žádné ani při testování ani při finální rozborce
  10. Toyota Prius
    • chybové body: 4, výsledná známka: 1
    • technická porucha nebyla žádná, ale při rozborce se ukázala drobná koroze v dutinách karoserie

TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru