Tomáš Ouředníček - Toyota Gazoo Racing Czech

Tomáš Ouředníček pojede v lednu do Dakaru, nikoliv „Dakar“

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Toyota Gazoo Racing Czech - 19. 11. 2024


Místo podesáté na Dakar poprvé do Dakaru! Další velký úkol čeká v závěru letošní závodní sezony na jezdce dálkových rally Tomáše Ouředníčka. Devítinásobný účastník Rally Dakar se totiž letos rozhodl pro změnu, místo na Arabském poloostrově bude tentokrát na přelomu roku bojovat v Africe. „Rozhodli jsme se jet na závod Africa Eco Race, chceme vidět skutečný Dakar,“ říká pilot stáje Toyota Gazoo Racing Czech. „Nikdy jsem v Dakaru nebyl, a dojet tam ve stopách zakladatele Rally Dakar Thierryho Sabina byl vždy můj velký sen,“ doplnil jezdec.

V senegalském Dakaru původně končila světoznámá Rallye Paříž–Dakar. Ta začala psát svou historii v roce 1978 a vydobyla si pověst nejtěžšího motoristického podniku planety. Kvůli obavám o bezpečnost účastníků se však v roce 2009 už jako Rally Dakar přesunula ze severozápadní Afriky nejdřív do jižní Ameriky, od roku 2020 se závodí v Saúdské Arábii na Středním východě. Trasa původní soutěže do senegalské metropole však neosiřela, od přelomu let 2008 a 2009 se zde koná závod Africa Eco Race. Jeho vznik neinicioval nikdo jiný, než legendární pilot Formule 1 a také dvojnásobný vítěz Dakaru Jean-Louis Schlesser. „Africa Eco Race je jediný mezikontinentální závod, který si uchovává původní hodnoty vzájemnosti, přátelství a dobrodružství,“ zdůraznil Ouředníček.

Podle Ouředníčka, který začal získávat dakarské zkušenosti na prvním jihoamerickém Dakaru, nelze v Saúdské Arábii, kam se Rally Dakar v roce 2020 přestěhovala, příliš očekávat, že závod nabídne po pěti letech možnost objevovat nová místa. „Na africké půdě máme oproti tomu možnost zažít atmosféru původních maratonských soutěží. Afriku miluji a možnost zde závodit mne vždy lákala. V Africe jsem na závodě Morocco Desert Challenge vybojoval své vůbec největší vítězství a do Afriky se vždy velmi rád vracím,“ vysvětluje.

Na start se Tomáš Ouředníček postaví ve speciálu Toyota Hilux GR V8 elitní kategorie T1+, dlouholetého navigátora Davida Křípala v letošní sezoně nahradil Lukáš Barták. Společně absolvovali například zářijový závod Baja Morocco. „Tam jsem si opět uvědomil, jak je Afrika krásná,“ říká pilot.

Soutěž Africa Eco Race je zařazena do kalendáře akcí Mezinárodní automobilové federace FIA a pravidelně se jí účastní velké postavy světového motoristického sportu. Startovní ceremoniál se uskuteční 28. prosince v Monaku, a poté se celý závodní peloton přepraví z Francie lodí do Afriky.

Trasa zavede závodníky do hloubi severozápadní Sahary, po jedenácti etapách a téměř čtyřech tisících měřených kilometrů v Maroku, Mauritánii a Senegalu končí závod 12. ledna u ikonického Růžového jezera nedaleko senegalského hlavního města Dakar.

Technici týmu Toyota Gazoo Racing Czech nyní intenzivně připravují závodní stroj, posádka pracuje zejména na fyzické kondici. „Velice se do Afriky těšíme. Určitě to bude velmi těžký, dlouhý a rozhodně dobrodružný závod. Všem našim fanouškům můžeme slíbit, že budeme bojovat v duchu našeho týmového hesla Nikdy to nevzdám a věřím, že to bude pro všechny velký zážitek,“ uzavřel Tomáš Ouředníček.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru