Co uděláte jako první, když si chcete nějak upravit auto k obrazu svému? Vyměníte kola. Ostatně to, že se říká, že kola dělají auto, není jen tak. Žádný tuning se bez výměny disků prostě neobejde. Má to ale dva malé háčky. Tím prvním je nebezpečnost laciných napodobenin bůh ví odkud, které toho moc nevydrží. Nejen, že se mohou během jízdy rozpadnout, ale také mohou mít jiné závity na šrouby než původní disky, respektive jejich dosedací plochu. A to může vést až k tomu, co je zachyceno ve videu výše.
Když už si tedy pořídíte kvalitní kola, může na řadu přijít lidská chyba, tedy špatně dotažené šrouby. Pamatujte, že když s nimi kolo přichytáváte k náboji, musíte si s dotažením dát opravdu velkou práci. Nemyslíme tím ale utahovat tzv. „na krev“, ale ideálně podle momentu stanového výrobce. Následně, po ujetí pár kilometrů je dotažení dobré zkontrolovat a přesvědčit se, jestli se šrouby neuvolnily. Znovu by se totiž mohlo snadno stát to, co je vidět ve videu.
Na záznamu je vidět Chevrolet Suburban, jehož majitel jej obul na nová, zatraceně velká, široká a lesklá kola. Jenže udělal některou z výše popsaných chyb. Buď koupil nekvalitní kola, nebo jsou na vině špatně šrouby.
Ať už to bylo jakkoliv, výsledkem je to, že se jedno z kol během jízdy rozhodlo, že se vydá svou vlastní cestou. Bylo velké štěstí, že disk letící poměrně vysokou rychlostí neměl koho trefit. Z toho by bývala mohla být nepěkná nehoda. Řidič Suburbanu nakonec situaci celkem ustál, zastavil jen o pár metrů od místa, kde přišel o kolo, kam dojel po brzdovém kotouči.
Pretrhl se mi sroub u kola ,sroub zustal v kotouci a hlava sroubu mi Zustala v klick jake je Risiko jezdit s chybejicim sroubem maji tam byt 5 sroubu ale pevnych je jenem 4 Dekuji za otpoved
Teoreticky to čtyři šrouby udrží, ale rozhodne to není dobrý nápad, protože ty čtyři šrouby budou výrazně více namáhané a kolo nebude rovnoměrně připevněné.
Dekuji za odpoved