test-2021-volkswagen_polo-10_tsi_81_kw-dsg-r_line- (1)

Test Volkswagen Polo 1.0 TSI 81 kW DSG (2021)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 2. 11. 2021


Volkswagen Polo prošel modernizací, designově se opět přiblížil většímu Golfu. V rámci nejnovějšího testu jsme se podívali na zoubek verzi v nejvyšší výbavě R-line a s nejsilnějším motorem 1.0 TSI DSG.

Co přinesl facelift?

V poslední době jsme zvyklí na to, že facelifty a modernizace jsou spíše kosmetické, ale v případě Volkswagenu Polo jsou designové změny poměrně zásadní. Nově navržena byla příď i záď včetně nárazníků i světlometů. Ty zadní jsou standardně vybaveny LEDkami, a u těch předních může mít nové Polo světelný pruh procházející celou přídí, to v případě, kdy je auto vybaveno světlomety IQ.LIGHT – LED Matrix. Současně s tím dostanou zadní světlomety dynamické ukazatele změny směru.

V interiéru se prakticky nic neměnilo, spíše se vylepšovala výbava. Už ve standardu dostalo Polo digitální kokpit, nový multifunkční volant i novou generaci infotainmentu MIB3 s 8palcovým dotekovým displejem. Nakonec největší novinkou je nový panel klimatizace s dotekovým ovládáním.

Facelift přinesl i nové výbavy, včetně nejnovější R-Line, kterou jsme testovali. Před modernizací šlo pouze o paket, nyní jde o samostatnou, navíc vrcholnou výbavu. Ta přidává ještě trochu jiné nárazníky, vzadu dokonce s imitací čtveřice koncovek výfuku, černé detaily na karoserii, originální 16palcová kola. 

A větší je také standardní výbava, například včetně aktivního jízdního asistenta IQ.DRIVE Travel Assist. Ten kombinuje prediktivní adaptivní tempomat a aktivní udržování v jízdních pruzích Lane Assist, díky čemuž je schopno auto jet částečně automatizovanou jízdou do rychlosti až 210 km/h.

Za volantem

Po otevření dveří se před řidičem ukáže dobře známá kabina s velmi dobrou ergonomií, na kterou jsme u Volkswagenů zvyklí. Na rozdíl od těch nejnovějších (a větších) nedostalo Polo dotekový ovladač světel, ale stejně jako u nové generace Škody Fabia zůstalo u otočného mechanického ovladače.

test-2021-volkswagen_polo-10_tsi_81_kw-dsg-r_line- (16)

A když už jsme zmínili Fabii, tak je nutno dodat, že Polo působí o kousek „dospělejším“ dojmem, což se pozná hned po zavření dveří. Zvuk, který se ozve u Volkswagenu je tlumenější, zatímco u škodovky je pořád docela „plechový“, což jsme porovnali s kolegou z jiné redakce, který právě českou novinku testoval.

Nejvýkonnější motor z nabídky (nebudeme-li počítat Polo GTI, které má 207koňové 2.0 TSI) je vždy spojen s dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG a pohonem předních kol, ostatně Polo stojí na platformě MQB-A0, která se s pohonem všech kol ani nenabízí. Poznat je to na první pohled i díky přítomnosti mechanické ruční brzdy. MQB, (tu má třeba Golf nebo T-ROC) respektive větší MQB-A1 (Passat) už mají elektronické ruční brzdy.

Převodovka se v Polu ovládá mechanickým ovladačem, není tu joystick jako v novém Golfu. Na rozdíl od Golfu je samotná funkce převodovky i trochu drsnější, u testovaného kusu na rozjezdu občas decentně cukala. Při jízdě už řadila hladce, rychle a nebylo nutně potřeba používat páčky k manuálnímu řazení pod volantem.

test-2021-volkswagen_polo-10_tsi_81_kw-dsg-r_line-pruh

Motor má poměrně dost síly, velmi slušné pružnosti pomáhá právě i převodovka DSG, která se při výraznějším přidání plynu nebojí podřadit. A to ani v běžném režimu „D“. Pokud páku přesunete do „S“, bude držet nižší rychlostní stupeň, aby byl motor ve vyšších otáčkách a motor pak rychleji reaguje na pokyny plynovým pedálem.

Polo potěší také povedeným odhlučněním. Když necháte převodovku na režimu „D“, bude držet otáčky hodně nízko a ve vhodných chvílích bude i plachtit. V tu chvíli bude v kabině překvapivé ticho a klid. Vnitřní hlučnost se pak příliš nezvýší ani při dálničních rychlostech.

A co spotřeba paliva? V rámci testování jsme se nejčastěji pohybovali po Praze a okolí, přičemž jsme i hodně využívali dálnice. Hodnoty, které zobrazoval palubní počítač, se pohybovaly mezi 7 a 8 l/100 km.

test-2021-volkswagen_polo-10_tsi_81_kw-dsg-r_line- (8)

Závěr a cena

Modernizovaný Volkswagen Polo si člověk, kterého úplně nezajímají auta, může na první pohled splést s Golfem. Dostal podobný vzhled, ale pořád je menší, což se projevuje na vnitřním prostoru. Tady totiž zejména v kufru a na zadních sedadlech ztrácí, ačkoliv bez větších problémů nabídne prostor pro čtveřici průměrně vzrostlých cestujících.

Polo boduje i jízdními vlastnostmi, přestože je testovaná verze R-line tužší, dokáže nerovnosti velmi dobře filtrovat. V kabině je navíc překvapivý klid. Nelíbila se nám ale převodovka DSG, respektive rozjezdy z místa, protože občas nepříjemně cukala.

Volkswagen nové Polo nacenil o něco výše než to předchozí, které se v úplném základu vešlo i pod 300 tisíc. Současná základní cena startuje na 360 tisících korun, přičemž to testované je z úplně opačného spektra ceníku a jeho cena začíná na 584 900 Kč.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Volkswagen
Typ:,Polo 1.0 TSI 81 kW DSG
Motor:,řadový tříválec
Objem válců:,999 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzín
Pohon:,předních kol
Výkon:,81 kW/110 koní
Točivý moment:,200 Nm
Zrychlení 0-100 km/h:,10.4 s
Maximální rychlost:,195 km/h
Převodovka:,sedmistupňová dvouspojková (DSG)
Spotřeba paliva (l/100 km):,4.8-4.7 (NEDC)
Emise CO2:, 110-107 g/km (NEDC)
Objem nádrže:,40 litrů
Délka:,4053 mm
Šířka:,1751 mm
Výška:,1429 mm
Rozvor:,2552 mm
Pohotovostní hmotnost:,1190 kg
Objem zavazadlového prostoru:,351 / 1125 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru