test-volkswagen-multivan-20-tdi-150-kw-4motion-dsg-BULLI

Volkswagen T6 je modelovou řadou, která nabízí nějakou verzi snad pro každého. Od podvozků a valníků, přes nákladní skříňové dodávky, až po osobní nebo obytné verze. My jsme v redakčním testu vyzkoušeli osobní Multivan, který nabízel také možnost krátkodobého kempingového auta.

Speciální edice Bulli

Když se podíváte na fotografie testovaného modelu, můžete si na boku u bočních blinkrů všimnout plakety s nápisem “Bulli”, která odkazuje na auto z edice nazvané jako “70 let Bulli”. Jak je z názvu patrné, jde o edici k oslavám 70letého výročí Volkswagenu modelové řady T. Tato speciální edice vychází z verze Multivan Comfortline a vznikla kombinací různých prvků modelových variant Multivan Highline a California. Příkladem je chromovaný paket a podlaha se vzhledem dřeva. Dostala i svěží dvoubarevné lakování karoserie v odstínech bílá Candy/metalická žlutá Kurkuma, které se bude pro speciální edici dodávat na přání.

Tisková zpráva také dodává další informace. Dalšími prvky náležící této speciální edici jsou plakety „Bulli“ a připomínka jubilea v podobě lepicí fólie na zadním okně. Tyto prvky ještě více zdůrazňují vztah ke kultovnímu klasickému modelu. Speciální edice „70 let Bulli“ dále zahrnuje designový paket s různými chromovanými lištami a kryty vnějších zpětných zrcátek s chromovaným vzhledem. Kromě toho mají okna v prostoru pro cestující tmavě tónovaná skla a prahové lišty z ušlechtilé oceli jsou doplněny nápisem „Bulli“. Rovněž ochranná lišta nákladové hrany zavazadlového prostoru je vyrobena z ušlechtilé oceli. Celkový dojem završují matně černé lepicí fólie na střešních sloupcích B.

test-volkswagen-multivan-20-tdi-150-kw-4motion-dsg-BULLI

Jenže testované auto z této speciální edice není, jakkoliv by to tak mohlo vypadat. K retro vyhlížejícím kolům se plaketka na blatníky dá totiž také připlatit v rámci pouhého paketu Bulli. U testovaného auta jde o paket ve verzi “Bulli II”, jenž zahrnuje chromované boční blinkry s nápisem “Bulli”, chromované boční lišty a lištu na zadních výklopných dveřích ze stejného materiálu anebo osvětlení nástupních schůdků s nápisem “Bulli”. To vás vyjde na 2 344 Kč s DPH, ale auto vypadá hned o poznání “speciálněji”. Vše nakonec také skvěle doplňuje příplatkové dvoubarevné lakování karoserie.

Pod kapotou bylo 150 kW, teď už “jen” 146 kW

Testovali jsme Multivan s nejvýkonnější motorizací, kterou byl čtyřválec 2.0 TDI s dvojitým přeplňováním o výkonu 150 kW/204 koní s točivým momentem 450 Nm. Jde o motor, který si však již aktuálně nemůžete objednat, ačkoliv v konfigurátoru stále je. Pokud si auto budete konfigurovat, vyskočí na vás hláška o tom, že je k dispozici jen slabší motor se 146 kW, ten vám navíc ušetří něco málo přes 9 tisíc korun s DPH.

Motor tu spolupracoval s převodovkou DSG a pohonem všech kol 4Motion, což je naprosto ideální kombinace jistoty a pohodlí. Stačí před jízdou zařadit “D” a vyrazit, k tomu si přepnete nastavení adaptivního podvozku na Comfort (ještě je tu normální režim a Sport) a vyrazit. Zastavit by vás neměl ani lehčí terén, který by klidně mohl být rozmáčený nebo rozbahněný, protože si lze připlatit i za uzávěrku zadního diferenciálu (aktivuje se tlačítkem). Je však stále třeba myslet na to, že nejde o terénní auto, protože nájezdové i přejezdové úhly jsou tu malé.

test-volkswagen-multivan-20-tdi-150-kw-4motion-dsg-BULLI

Dvěma turbodmychadly přeplňovaný motor nabízí dostatek výkonu, který postačuje i na velmi svižnou jízdu. Za volantem vás z pohledu dynamiky velká karoserie rozhodně limitovat nebude. Ochota a schopnost zrychlovat je překvapivá ale nejen v městských rychlostech, ale naopak i v těch dálničních. Spotřeba paliva se přitom nedostává do nijak závratných hodnot a lze se pohybovat kolem 9 l/100 km.

Interiér: 7 sedadel a “postel”

Testovaný Multivan byl v sedmisedadlové konfiguraci, kdy byly v první i v druhé řadě dvě samostatná sedadla a třetí řadu tvořila trojsedadlová lavice. Zadní sedadla se dají sklápět, ale také posouvat, případně vyjmout. Není to ale nic pro křehké ženy, už vůbec ne právě zadní trojsedadlová lavice. Sedadla v prostřední řadě se dají navíc jednoduše otočit, stačí jen zatáhnout za páčku a udělat potřebný pohyb. To sice umí také Ford Transit, ale tam je třeba sedadla vyjmout, otočit celá a pak znovu do podlahy zasadit. Mezi sedadly v prostřední řadě se nacházel také stylový stoleček s odkládacími přihrádkami.

Náš Multivan byl vybaven také lůžkem, jenž se dalo po sklopení opěradel zadních sedadel rozložit. Díky rovné ploše po jejich sklopení stačí jen rozložit několik centimetrů vysoký přesně tvarovaný, očalouněný a měkký kus molitanu. Plocha pro odpočinek pak bude opravdu velká a vlastně i pohodlná. Jediným nedostatkem je však fakt, že ačkoliv se dá složit na čtvrtiny, v autě zabere hodně místa a nedá se tak vozit pořád. Před každým kempováním ji tak budete muset do auta dát (a sklopit třetí řadu sedadel) a po něm ji zase vyndat a uschovat v garáži.

test-volkswagen-multivan-20-tdi-150-kw-4motion-dsg-BULLI

Kempování není problém ani ve špatném počasí. V možnostech výbavy je totiž také nezávislé topení a to nejen s aktivací na ovládání klimatizace, ale také přes samostatný dálkový ovladač. Ten má poměrně slušný dosah a dá se použít nejen při chladných nocích v kempu, aby nemuselo být přes noc nastartováno, ale také třeba v zimě, abyste nejen nemuseli škrábat led na oknech, ale abyste sedali do již vyhřátého auta.

V testovaném autě bylo postaráno také o zábavu, protože ze střechy bylo možné vyklopit poměrně velký displej. Ten dokázal přehrávat USB flash disky, ale i další videa prostřednictvím mnoha možností propojení – nechybí ani HDMI. Volkswagen k němu dodává i dálkové ovládání, takže lze pohodlně ovládat i před spaním aniž byste se k němu museli zvedat. Výhodou je, že může běžet pořád, takže třeba i při jízdě. Od dětí tak budete mít na cestách naprostý klid.

Závěr

Volkswagen Multivan T6 je s námi sice už pár let, ale stále patří k tomu nejlepšímu, co si v daném segmentu lze pořídit. Parádně jezdí – a to jak z pohledu pohodlí, tak i dynamiky – a navíc nabízí bohatou výbavu. Jeho největší slabinou tak v konečném důsledku může být cena, protože ta může být oproti některým jeho konkurentům klidně i více než dvoujnásobná. Jenže na druhé straně s tím přichází promyšlené detaily, mnohdy jednodušší a chytřejší ovládání a v neposlední řadě i vyšší zůstatková cena.

+
Výkonný motor Interiér působí nemoderně
Na komfortní režim pohodlný podvozek Vyšší cena
Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Volkswagen
Typ: T6 Multivan
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1968 ccm
Plnění motoru: 2x turbodmychadlo
Palivo: nafta
Pohon: všech kol (4Motion)
Výkon: 150 kW/204 koní při 4000 ot./min
Točivý moment: 450 Nm při 1400 – 2400 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 10.1 s
Maximální rychlost: 199 km/h
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková (DSG)
Spotřeba paliva (l/100 km): 7.5 / 6.1 / 6.6
Emise CO2: 172 g/km
Objem nádrže: 70 litrů
Délka: 5006 mm
Šířka: 1904 mm
Výška: 1970 mm
Rozvor: 3000 mm
Pohotovostní hmotnost: 2195 kg
Ceník: ke stažení zde