Test Renault Megane Grandtour Energy dCi 130 Bose

Autor: Pavel Srp - 5. 6. 2017


Modelová řada nové generace Renault Mégane je kompletní, kromě hatchbacku, který byl představen jako první, se nabízí také jako sedan GrandCoupé a kombi Grandtour. A právě poslední jmenovaný jsme vyzkoušeli v testu.

Kombi Grandtour není jen prodlouženým hatchbackem, oproti němu má totiž prodloužený rozvor, dokonce o více než čtyři centimetry. Samozřejmostí je i mnohem prostornější zavazadlový prostor. Ten má základní objem 521 dm3, pod podlahou je ale ještě dalších 50 dm3. V případě testované výbavy Bose Edition ale přijdete o rezervní kolo, protože na jeho místě se pod podlahou zavazadlového prostoru nachází subwoofer.

Design

Exteriér se vpředu od hatchbacku příliš neliší. Přední části dominují světlomety a velké logo značky v masce chladiče. Podobné je to i na zádi, kde se změnila zejména pozice, respektive umístění registrační značky. Zatímco hatchback ji má v nárazníku, Grandtour ji má ve víku zavazadelníku. Zaujmou také světlomety procházející prakticky celou šířkou auta (a svítí stále i při denním svícení), rozděluje je opět jen logo automobilky. 

Neliší se ani interiér. Vyšší výbavy mají na středovém panelu velký dotykový displej multimediálního systému R-Link 2. Prostřednictvím toho se odehrává prakticky veškerá komunikace s autem a jeho nastavování. Zobrazuje také navigaci, rádio i topení a klimatizace. Alespoň, že pro změnu teploty jsou zde kruhové mechanické ovladače, to je velké plus proti Peugeotům a Citroënům. Po jeho boku jsou další dotekové plošky, pomocí nichž se například vypíná displej, mění hlasitost případně se přepíná na hlavní, domovskou obrazovku. Jak si ale můžete všimnout i v přiložené fotogalerii, dotekové plošky jsou často plné otisků prstů.

Vnitřní prostor

Pětidveřový hatchback nabízel dostatek prostoru vpředu, horší to však bylo vzadu. Kombík prodloužil rozvor o čtyři centimetry, a tím problém prakticky vyřešil. Sedět na zadních sedadlech není problém, ani na delší trasy.

Přední sedadla jsou prostorná, jsou spíše tvrdší, ale na delší cesty nejsou úplně pohodlné. Vybavená ale mohou být masáží nabízející tři programy s možností masírovat pouze v sedáku, pouze v opěradle a nebo v celém sedadle. Na delších cestách jde o poměrně příjemnou záležitost, která do jisté míry vyváží nepohodlnost sedadel.

Jak jezdí?

Testovaný vůz poháněl druhý nejvýkonnější vznětový motor z nabídky. Šlo o přeplňovaný čtyřválec s objemem 1,6 litru, výkonem 96 kW/130 koní a s točivým momentem 320 Nm. Výkonnější motor se nabízí už jen pro sportovní verzi GT.

Motor má poměrně výrazný turboefekt, jakmile ale výfukové plyny turbodmychadlo roztočí, dostaví se vcelku příjemný zátah. Předjíždění není problém, přesto je třeba často podřadit o jeden či dva rychlostní stupně. Jednotka je také poměrně tichá, odhlučnění je na velmi dobré úrovni.

Potěší i spotřebou paliva, kterou ukazuje displej palubního počítače. Ta se dá totiž i při svižnější jízdě bez problémů udržet kolem 6 l/100 km. Klidná jízda ale znamená spotřebu jen těsně přesahující pětilitrovou hranici.

Výbava Bose, kterou mělo i testované auto, vyjíždí standardně na 17″ discích, v rámci našeho konkrétního kusu však byly obuty 18″ disky. Na nich je podvozek poměrně tvrdý, některé nerovnosti dá pocítit více. Je to ale způsobeno nízkým profilem pneumatik, protože samotný podvozek je naladěn spíše komfortněji. Podvozek je vcelku tichý, nepříjemná rána se ozve v opravdu výjimečných případech. Nepříjemným faktem je aerodynamický hluk, který je slyšet zejména od vnějších zpětných zrcátek.

Závěr

Renault Mégane Grandtour je karosářskou variantou, která dokáže uspokojit i náročnější rodinné potřeby. Nabízí poměrně dostatečně prostorný interiér pro čtyřčlennou rodinu i jejich zavazadla. Ačkoliv nejde o trhače asfaltu, svižně vás povozit umí a to s velmi slušnou spotřebou paliva.

Základní cena Renault Megane Grandtour začíná na velmi slušných 369 900 Kč, za to dostanete atmosférický čtyřválec SCe 115. Nejlevnější vznětová verze stojí minimálně 429 900 Kč. Už tato základní výbava Life ale nabídne například i klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovladačem nebo elektrická zrcátka a přední okna. Testovaná výbava BOSE s motorem Energy dCi 130 vyjde minimálně na 594 900 Kč.

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Spotřeba paliva,Aerodynamický hluk
Vnitřní prostor,Velká kola vypadají hezky‚ ale auto s nimi drncá
Základní cena,Multimediální systém je stále plný otisků prstů
[/table]

[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“5809″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Show as slideshow]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″] 

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Renault
Typ:,Megane Grandtour
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 598 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,předních kol
Výkon:,96 kW/130 koní při 4 000 ot./min
Točivý moment:,320 Nm při 1 750 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,10.6 s
Maximální rychlost:,198 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,4.7 / 3.7 / 4.0
Emise CO2:,105 g/km
Objem nádrže:,47 litrů
Délka:,4 626 mm
Šířka:,1 814 mm
Výška:,1 449 mm
Rozvor:,2 712 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 416 kg
Objem zavazadlového prostoru:,521 / 1 504 dm3
Ceník:,ke stažení zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru