BMW X2 xDrive 25e

Sudá číslice v hierarchii terénně orientovaných bavoráků vždycky upřednostňuje formu před funkcí. A jinak tomu není ani u BMW X2, které je mladistvější alternativou k osvědčenému BMW X1.

Technický základ je tedy do puntíku stejný, takže bylo jen otázkou času, než pod jeho kapotu taky dorazí plug-in hybridní pohonná jednotka s označením 25e, které se pověnujeme za moment.

Po stránce designu tady není nic, čím by X2 25e odlišovala od klasické spalovací verze. Tedy vyjma speciální poznávací značky, která ji například opravňuje stát na modrých zónách. Alespoň zatím, protože už se šušká, že tahle výsada vzhledem k čím dál širší nabídce modelů brzy skončí.

BMW X2 xDrive 25e

Šedá myška

Konkrétní kousek se snažil být spíše nenápadný. A je výmluvnou ukázkou toho, jak moc udělá lak karoserie. Třeba nedávno testovaná X2 M35i fungovala jako magnet na okolí, v téhle šedé myšce si vás ale nikdo nevšimne.

Přečtěte si také:  První kilometry s Hyundai Tucson ukázaly, že posádku konejší komfortem

O to výraznější byl ovšem interiér. Oranžová kombinace vypadala výborně, parádní jsou sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou a nastavitelnou podporou stehen. Jsou ale určeny spíše pro menší postavy, které dokonale obejmou. Prostorově výraznější pasažéři budou hledat pohodlnou pozici obtížněji.

V interiéru je jinak všechno v nejlepším pořádku. BMW se podařilo najít ideální kompromis mezi dostatečně prémiovým interiérem a sportovním duchem. Stěžovat si nebudete ani na nedostatek tlačítek, všechno je tady parádně po ruce. Infotainment tvořený 10,25palcovým displejem funguje dokonale, je jen na vás, jestli upřednostňujete dotykový displej nebo ovládací kolečko systému iDrive. Menu je navíc přehledné, logicky strukturované a celé to funguje bleskově rychle. Tady vážně není co vytknout.

BMW X2 xDrive 25e

Kde X2 logicky ztrácí na svého sourozence je prostornost interiéru, a to od druhé řady sedadel dozadu. Ubíralo se hlavně v prostoru pro hlavu, protože má X2 výrazně sportovnější siluetu, zároveň se budete muset smířit se zavazadelníkem o objemu 410 litrů (oproti 450 litrům u X1). Inu, pro krásu se musí trpět.

Pohonná jednotka se skládá ze zážehového tříválce o objemu 1,5 litru s výkonem 125 koní a elektromotoru, který přidává dalších 95 koní. Samostatně možná nejde o moc oslnivá čísla, když se ale dají dohromady, je z toho 220 koní. O dynamiku tak není nouze, sprint na stovku je otázkou necelých 7 sekund a maximální rychlost činí 195 km/h.

V reálu funguje pohonná jednotka velmi slušně. Je skvěle sladěná a výborně odhlučněná. Jen ve výjimečných situacích motor svým chodem nenápadně prozradí, že jde o tříválec. Netrénované ucho to ale nemá šanci vůbec odhalit. Výborně navíc celá jednotka funguje se šestistupňovým automatem Steptronic. Jízda je pěkně plynulá bez ohledu na to, jestli zrovna jedete na elektřinu, spalovací motor, nebo obě jednotky dohromady.

BMW X2 xDrive 25e

A když na moment zapomenete na záchranu planety, umí se do toho X2 docela slušně opřít. Oněch 220 koní je tady skutečně cítit, hned se mi vybavila Škoda Octavia RS iV, kde ještě o chlup větší porce koní působila mnohem zeslábleji. Asi jiný chov…

Vedle toho dokáže podvozek obstojně maskovat svoji hmotnost, která je na poměry kompaktního crossoveru docela vysoká. Podvozek je na nerovnostech dost tuhý, kola ale neztratily schopnost filtrovat nerovnosti. Přesto vás ve městě X2 trochu naklepe, pohybuje se to ale v přijatelných mezích.

Přečtěte si také:  Test Hyundai i30 kombi N Line 1,5 T-GDI Mild Hybrid 48V DCT (2021)

Zapomeňte ovšem na typický jízdní projev aut z Mnichova, BMW X2 má motor uložený napříč a je to primárně předokolka. Pohon zadních kol tady obstarává elektromotor, který třeba na sněhu dokáže projevit trochu přetáčivého charakteru, není to ale příliš plynulé a ani zábavné. Čtyřkolka je tady hlavně kvůli tomu, aby se X2 dokázala vyškrábat na kopec. To ale mimochodem zvládá velmi obstojně, během testu bylo sněhu poměrně dost a na rozdíl od ostatních aut jsem neměl nejmenší problémy s trakcí.

BMW X2 xDrive 25e

Kde ale X2 25e příliš neoslní, je oblast spotřeby. Ta je pohádkově krásná ve chvíli, kdy pravidelně dobíjíte. Akumulátor má kapacitu 9,7 kWh, nepodporuje ale rychlodobíjení, takže nejrychleji ho dobijete za nějaké tři hodiny. Pokud ale máte podmínky pro pravidelné dobíjení, můžete se klidně dostat na tabulkových 1,9 litru na sto. Opravdová efektivita pohonu se ovšem ukáže ve chvíli, kdy vám šťáva v baterii dojde. A pak si X2 řekne v průměru o 7 až 8 litrů naturalu na sto, což není úplně málo…

Závěr a cena

Jestli chcete přičichnout k elektrifikovanému BMW, ale na ryzí elektromobil se úplně necítíte, může být X2 25e docela zajímavou volbou. Nepostrádá sportovní střih, výborný interiér a skvěle sladěnou pohonnou jednotku. Na elektřinu ujede okolo 40 kilometrů, díky spalovacímu motoru vás ale neomezí na delších trasách. Menší zádrhel vězí ve spotřebě v situaci, kdy vám dojde šťáva v akumulátorech. Pak si zážehový tříválec řekne přinejmenším o sedm litrů. Akční rádius navíc snižuje nádrž zmenšená na 36 litrů.

Z pohledu ceny se verze xDrive25e pohybuje téměř na samém vrcholu nabídky, přijde vás nejméně na 1,2 milionu, testovaný kousek by vás přišel ještě o čtyři sta tisíc dráž s finální cenou 1.589.540 Kč.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: BMW
Typ: X2 xDrive 25e
Motor: řadový tříválec + elektromotor
Objem válců: 1499 ccm
Plnění motoru: přeplňování turbodmychadlem + elektromotor
Palivo: benzin
Pohon: všech kol
Výkon spalovacího motoru: 92 kW/125 koní při 5000-5500 ot./min.
Točivý moment spalovacího motoru: 220 Nm při 1500 – 3800 ot./min
Výkon elektromotoru: 70 kW/95 koní při 8200 ot./min
Točivý moment elektromotoru: 165 Nm při 100 – 3000 ot./min
Celkový výkon soustavy: 162 kW/220 koní
Celkový točivý moment: 385 Nm
Zrychlení 0–100 km/h: 6.8 s
Maximální rychlost: 195 km/h (135 km/h na elektromotor)
Převodovka: šestistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km): 1.9
Emise CO2: 43 g/km
Objem nádrže: 36 litrů
Délka: 4360 mm
Šířka: 1824 mm
Výška: 1515 mm
Rozvor: 2670 mm
Pohotovostní hmotnost: 1805 kg
Objem zavazadlového prostoru: 410 / 1290 litrů
Ceník: ke stažení zde