test-2021-audi_a6_avant-55-TFSIe-quattro-plug-in_hybrid- (2)

Je dlouhá, v téhle konkrétní barevné kombinaci přitažlivě temná a pozoruhodně nenápadná. Váží dvě tuny, stojí aspoň dva miliony. Jezdí na benzin a na elektřinu. Zatlačí vás do sedaček i pohladí klidnou a tichou jízdou. Nová Audi A6 je sama o sobě báječné auto, možnost plachtit na elektřinu z ní ale dělá vskutku všestranný vůz. A když dojdou volty, tak i pořádně hladový.

Černá vládne všem

Audi A6 se ve svým plug-in hybridním provedením dostala do Česka už loni na jaře a ingolstadtská automobilka jím rozšířila své „zelené“ portfolio o další konkurenceschopnou variaci slovutného modelu. Jak známo z německých médií, za devět let by se právě A6 (mimo jiné) už v čistě fosilní podobě prodávat nemusela.

Testovanému kousku to bez výhrad sluší – absolutně ctí prostou německou školu, jejíž minimalismus umocňuje absence jakýchkoli chromovaných prvků. Až tedy na znáček čtyř kruhů vpředu a nějaké ty popisky výkonnostní verze na pátých dveřích. Je to sympatické, je to šik.

test-2021-audi_a6_avant-55-TFSIe-quattro-plug-in_hybrid- (8)

Černočerný Avant má vlastně jen čtyři hlavní dominanty, které svou barevností kompaktní celek trochu rozbíjejí. Ku prospěchu věci. Jsou jimi devatenáctipalcová stříbrná kola, která má napůl elektrická verze už od základu, a to včetně líbivých brzd s červenými třmeny, ale bacha na oděrky, stojí 40 tisíc. I když ono se to asi v těch dvou milionech za základ celkem ztratí.

Schod v kufru daní za elektřinu

Bývá zvykem, že elektrické auto získáváte s podstatně bohatší výbavou oproti holému základu. V případě plug-in hybridní Audi A6 je to očividné i při pohledu do interiéru, který dostáváte se sportovním paketem S line. Krom perforované kůže na volantu s pěkným prošíváním to zahrnuje taky spoustu dekorací z kartáčového hliníku a do černo-stříbrna laděnou palubní desku.

Přečtěte si také:  MTM nadělili Audi RS6 výkon Veyronu. Zní a jede fenomenálně

Té vévodí, jak je u prémiových nových audi zvykem, dvojice centrálních obrazovek. Obě dotykové, přičemž tou spodní se zpravidla ovládá nastavení klimatizace, tou vrchní všechno ostatní. Mají haptickou odezvu, která není pro každého, ale pokud často nepřesedáváte z auta do auta, zvyknete si.

test-2021-audi_a6_avant-55-TFSIe-quattro-plug-in_hybrid- (22)

Skoro pět metrů dlouhé auto s téměř třímetrovým rozvorem nabízí skutečně spoustu místa nejenom na zadních, třídílných sedačkách, ale i v kufru. Jen pozor – u plug-in hybridního provedení musíte počítat s tím, že zavazadelník je o něco menší než u fosilních kolegů. Řečí čísel: disponuje 405 litry objemu, což je o citelných 160 méně. Může za to pochopitelně 14kWh baterie umístěná pod podlážkou, která navíc vytváří viditelný schod.

Nesmutněte, naopak!

Plug-in hybridní ústrojí nové A6 Avant v sobě snoubí dvoulitrové benzinové TFSI s elektromotorem. Když spolu dají koně dohromady, vyvinou pozoruhodný výkon 270 kW/367 koní s točivým momentem 500 Nm, a to hezky pěkně odspodu – považte – už při 1250 otáčkách. Elektromotor najdete v dvouspojkové, sedmistupňové převodovce S tronic.

Možná byste to do A6 neřekli, ale je to dvoutunový cvalda, což má na svědomí zčásti samozřejmě lithium-iontová baterie v kufru, jíž mimochodem nabijete za standardní dvě a půl hodiny a ujedete tak 40-45 kilometrů, což je velmi pěkný výsledek. Monitorovat dobíjení můžete v šikovné aplikaci MyAudi, přes kterou si taky můžete třeba dopředu vyhřát vůz, nebo ho na dálku odemknout. Tedy pokud máte dostatečně dobitou palubní baterku.

test-2021-audi_a6_avant-55-TFSIe-quattro-plug-in_hybrid- (17)

Zpět ale k jízdě. A6 Avant je trošku výjimečný plug-in hybrid, krom ekologické jízdy totiž dál myslí i na řidičovo potěšení z jízdy, takže z něj bez problému vytáhnete stovku do šesti vteřin a budete si libovat nejen v hutném zátahu čtyřválcové benzinového agregátu, ale i výkonnostních nákopů od elektromotoru o nezanedbatelné síle 105 kW. Říkám si, že váhově by možná baterie v kufru celkem úspěšně dorovnala i těžší šestiválec a auto by pořád bylo pěkně stabilní.

Přečtěte si také:  Porsche Česká republika v roce 2020 zahájila e-ofenzivu a do 30. roku působení v ČR vstupuje na pozici největšího importéra

Už tak je ale A6 dost těžká, byť to v zatáčkách není tak znát. K tomu tu je pohon quattro, který vás jisté v kdejaké šikaně a ochotně sám zapojuje, jak je třeba. Nutně bych neřekl, že je hybridní A6 atletická, ale rychlejšího svezení se prostě nebojí. A pořád zůstává pohodlná, a to i díky příplatkovému adaptivnímu podvozku.

Jakmile ale šlápnete do pedálů, počítejte s tím, že nabité baterce budete muset dát kvapně vale. V hybridním režimu se dá jet za pár litrů, bez baterky se ale apetit vyšplhá klidně k osmi, devíti i dvanácti litrům, a to pochopitelně v závislosti na tom, kudy povede vaše trasa. Tak či onak se sluší říct, že kdyby bylo takové každé „budoucí“ audi, asi by spekulace ohledně konce čistě fosilní varianty nemuseli ani zaryté milovníky čistě zážehového svezení nikterak rozesmutnit. Naopak.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Audi
Typ: A6 Avant
Motory: řadový čtyřválec + elektromotor
Objem válců: 1984 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: benzin
Pohon: quattro
Výkon spal. motoru: 185 kW/252 koní při 5000-6000 ot./min
Točivý moment spal. motoru: 370 Nm při 1600-4500 ot./min
Výkon elektromotoru: 105 kW
Točivý moment elektromotoru: 350 Nm
Výkon soustavy: 270 kW/367 koní
Točivý moment soustavy: 500 Nm
Maximální rychlost: 250 km/h
Převodovka: sedmistupňová S tronic
Spotřeba: 2.1 l/100 km
Provozní hmotnost: 2150 kg
Emise CO2: 45-50 g/km
Délka: 4951 mm
Šířka: 1886 mm
Výška: 1457 mm (s nosiči)
Rozvor: 2924 mm
Objem zavazadlového prostoru: 405/1535 litrů
Ceník: ke stažení zde