Test Peugeot e-308 SW GT | elektromobil | 2024

Test Peugeot e-308 SW GT | elektromobil | 2024

Autor: Tomáš Hadač - Foto: Tomáš Hadač - 2. 10. 2024


Vyzkoušeli jsme elektrický Peugeot 308. Navíc ve vrcholné variantě GT. Jak si slušivé kombi vedlo?

Aktuální generace „třistaosmičky“ je tu s námi už tři roky. Byl tedy čas na jistý refresh nabídky, což přineslo plně elektrickou verzi. Tu můžete mít v garáži jako hatchback, nebo jako kombík. My jsme dnes testovali právě kombi, navíc v nadupaném GT packu. Mimochodem, Peugeot byl s tímto modelem první evropskou značkou, která nabízela čistě elektrické kombi.

Pojďme se mu blíže podívat na zoubek. Ostatně lví tesáky předních světlometů vykukujících z agresivněji laděné přídě nás udržují ve stomatologickém žargonu. Za tímhle „LED Matrix chrupem“ se otočí nejeden pohled. Na zadních sdružených LED světlometech s 3D efektem zase identifikujeme kresbu tří drápů.

Test Peugeot e-308 SW GT | elektromobil | 2024

Nová elektrická „třistaosmička“ SW se pyšní delší kapotou a dozadu posunutým čelním sklem. Obouvá osmnáctipalcová kola hliníková kola s výbrusem a všechny tyhle ingredience zní činí velice chutný vůz. A že někomu připadá až příliš? S tím si hlavu designéři nelámou.

Kolotoč avantgardy skloubený s opulencí se naplno roztáčí v interiéru. Jako první musíme zmínit systém i-Toggles. Řeč je de facto o tenkém dotykovém displeji umístěném pod tím kardinálním, desetipalcovým. Z půltuctu zkratek si hned pět může řidič nastavit podle svého gusta. Šikovně se tak manipuluje třeba s nastavením teploty. Tenhle mikro detail posouvá infotainment na podstatně vyšší level.

Co se týče i-Cockpitu, oblíbeného terče kritik, autor textu naopak platí za jednoho z mála podporovatelů. Jen omezené množství vnitřků totiž umí navodit tak futuristickou atmosféru jako peugeoty. V určitém pohledu připomínají podcastové studio Joe Rogana. Ale to jsme trochu odbočili.

Test Peugeot e-308 SW GT | elektromobil | 2024

Na jednu pozoruhodnou informaci nás upozornil známý, který si všiml, že přístrojový štít neukazuje změny rychlosti po jednom kilometru za hodinu, ale libovolně je přeskakuje: tu po čtyřech, tu po šesti kilometrech. Ano, to zrovna šoféra nepotěší…

Zapomene na to ale, když si uvědomí, v jak pohodlných sedačkách tráví čas. Stejně tak prostoru nabízí vnitřek vozu dostatek. A to jak pro řidiče, tak pro pasažéry vzadu, na které čeká dvojice USB-C portů a výdechy ventilace ve středovém tunelu. Identická situace panuje v zavazadelníku. Ten nominálně nabízí objem 548 litrů.

Stejně jako v případě hatchbacku je i rodinné kombi poháněné novým elektromotorem o maximálním výkonu 115 kW (156 koní) a točivém momentu 270 Nm. S 400voltovou architekturou a vysokonapěťovým lithium-ion akumulátorem s kapacitou 54 kWh (51 kWh využitelná kapacita) hovoří oficiální brožury o nejvyšším dojezdu 409 kilometrů.

Test Peugeot e-308 SW GT | elektromobil | 2024

Tak honem na silnice! Chytáme kožený volant s chromovanými dekory a logem GT. Nejvíce můžeme rozparádit baterkovou „třistaosmičku“ na tempo 170 km/h. Z nuly na sto kilometrů za hodinu vyletí za 9,9 vteřiny. Vypíchnout musíme brilantně odladěný podvozek, v jehož společnosti si užíváme okresky na Šumpersku. Co se týče městského provozu, kde největší zatěžkávací zkoušku představují kočičí hlavy na Praze 1, i tam situaci auto v metalickém bílém hábitu zvládá s bravurou.

Na samém okraji hlavního města přepínáme do sportovního módu. Třebaže je elektromobil poměrně čiperný, tuhé řízení nastavili inženýři trochu přes čáru. Proto se po pár desítkách spolknutých kilometrů opět vracíme do pohodového normálního režimu. Jestli má však e-vozidlo něco vymazleného, jedná se o kvalitní audio: to se skládá z devíti reproduktorů. Zvuk na palubě zní krásně stabilně a přesně, výšky jsou jasné a dokonalé a basy hluboké a silné.

Precizně funguje také aktivní vedení ve středu jízdního pruhu, parkovací kamera s vysokým rozlišením nebo vestavěná navigace, která umně nachází dobíjecí stanice po cestě. A to jsme si hezky nahráli na spotřebu. S autem jsme jezdili primárně mimo město, což finální skóre trochu zkresluje. I tak se ale bavíme o solidních číslech. Jde o 16,1 kWh na sto kilometrů.

Test Peugeot e-308 SW GT | elektromobil | 2024

Závěr a cena

Peugeot e-308 SW GT je moc příjemný vůz. A to jak z efektního, tak z efektivního pohled: disponuje tunou stylu, na silnicích zase uspokojí úžasným podvozkem a nadmíru dobrými jízdními vlastnostmi. Nás osobně rovněž balíčkem zajímavých detailů od masážní funkce sedadel přes vynikající intenzitu potkávacích světel až po systém účinného řízení kvality vzduchu v kabině umožňující zachytit škodlivé částice.

Nyní pár negativ. I když se hledají opravdu těžko. Snad jen zmíněné až přehnaně tuhé řízení ve sportovním módu. Sem tam někdo označuje reakce systému i-Toggles za krapet lenivější, ale to se dá v klidu přežít.

Možná jediné větší minus jde za cenou. A tím se dostáváme na samý konec našeho testu. V akční ceně lze pořídit elektrickou „třistaosmičku“ ve verzi GT za 1 035 000 korun. A to zkrátka není málo…

Technické údaje:

Auto:

Peugeot e-308 SW GT

Motor:

elektromotor

Pohon:

předních kol

Výkon:

115 kW/156 koní

Točivý moment:

270 Nm

Zrychlení 0-100 km/h:

9,9 s

Maximální rychlost:

170 km/h

Převodovka:

jednostupňová automatická

Spotřeba paliva (kombinovaná):

15,1 kWh/100 km

Emise CO2:

0 g/km

Kapacita baterie (využitelná):

54 kWh (využitelná kapacita: 51 kWh)

Délka:

4636 mm

Šířka:

1852 mm (bez zrcátek)

Výška:

1442 mm

Rozvor:

2062 mm

Pohotovostní hmotnost:

1791 kg

Objem zavazadlového prostoru:

548 litrů


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru