Test Peugeot e-208 GT | elektromobil (2024)

Test Peugeot e-208 GT | elektromobil (2024)

Autor: Tomáš Hadač - Foto: Tomáš Hadač - 18. 6. 2024


Městský hatchback Peugeot 208 prodělal omlazovací kúru. Vyzkoušeli jsme baterkovou variantu v nejnabitější verzi GT. Kde se odehrály nejzásadnější změny? A jak je to s dojezdem?

„Tohle auto by mi v Praze a okolí stačilo. Musí se líbit všem. Teda, pokud má dostatečný dojezd,“ hodnotily dvě podle všeho náctileté dívky vůz, který jsme si právě vyzvedávaly. Třebaže šlo o laické hodnocení, tyto tři věty v sobě mají vše klíčové. Pojďme si to detailně rozebrat.

Model 208 platí za nejžádanější model Peugeotu v západních zemích našeho kontinentu. V tuzemské kotlině je sice oblíbenější svalnatější „dva tisíce osmička“ – i tak mu ale tento vůz v prodejích velmi dobře sekunduje. Slova dvojice slečen, že se musí líbit všem, tak nebyla na míle vzdálená pravdě. Ostatně v roce 2022 přerušil mnohaletou šnůru nadvlády kultovního modelu Volkswagen Golf coby nejprodávanějšího auta v Evropě. Oblíbený model aktuálně podstoupil facelift a my lvíčka provětráme coby elektromobil ve vrcholné verzi GT.

Test Peugeot e-208 GT | elektromobil (2024)

Designéři se nechali slyšet, že vzhled má připomínat dravou šelmu: nové přední i zadní LED světlomety jsou totiž inspirované trojicí vrypů lvích drápů. Dodejme, že jde o stylový počin – a to i přes fakt, že u světel chybí funkce Matrix. Techniku, respektive kvalitu světlometů považujeme za solidní. Druhý (jak se hezky česky říká) refresh představuje slušně vylepšená příď, jež vozu vštěpuje ještě agresivnější a sportovnější příchuť. Co však rozhodně stojí za vypíchnutí, jsou zvýrazněné lemy blatníků v kolaboraci s extravagantními sedmnáctipalcovými litými koly Yanaka námi testovaném derivátu GT. Změn v exteriéru neimplementoval designérský tolik, spíš jen šikovně cizeloval detaily.

Proto taháme za kliku a uvelebujeme se uvnitř. Jsme moc spokojení s novým systémem desetipalcového infotainmentu, v němž neabsentuje nejnovější operační systém Peugeot i-Connect. Na naše pokyny reaguje ihned, pyšní se perfektním rozlišením a dobře poskládanou architekturou ikonek. Též konektivita s chytrým telefonem funguje bezproblémově. CarPlay od „prvního navázání kontaktu“ běží. Pod ním nechybí ani pár fyzických tlačítek, kupříkladu na ovládání hlasitosti. Co se týče audia, přenos decibelů je standardní, za nás spíš lepší průměr.

Až po chvíli si vlastně všímáme – do jak pohodlných sedaček jsme zapadli. Přestože jsou sportovního charakteru, svým tvarem jsme v nich jako v bavlnce. K tomu jsou potažené alcantarou a na krajích vkusně dozdobené kůží. Za nás posed v pořádku! Nad volantem nám do očí kouká i-Cockpit s konfigurovatelným 3D digitálním přístrojovým štítem. Zpočátku jsme klouzali po povrchu skepse, ale po týdenním ježdění nám to připadalo tak přirozené, jako bychom neměli zažít už nic jiného.

Test Peugeot e-208 GT | elektromobil (2024)

Bezdrátové dobíjení mobilu se dočkalo posunu, stále však podle nás není úplně dostatečné. Citelný progres naopak zaznamenáváme u parkovací kamery. Tady je to na jedničku. Potěší rovněž rozšířená nabídka ambientního osvětlení, konkrétně člověk vybírá z osmi eventualit. Pakliže jste za volantem, prostoru skýtá „dvě stě osmička“ relativně dost. Horší situace panuje vzadu, kde postavy atakující basketbalovou výšku zkrátka trpí. Když jsme se zastavili u rozlehlosti, zmiňme ještě objem zavazadelníku, který činí 309 litrů.

Nejdražší varianta modelu 208, čili elektrické GT se pyšní výkonem 115 kW (v porovnání s někdejšími 100 kW) a větší baterií: nominálně se bavíme o 51 kWh (dříve 50 kWh). Když auto přebíráme stav baterie se 100 % ukazuje dojezd 400 kilometrů. A vlastně se jedná o docela přesný údaj, nota bene v komparaci s předchůdcem. Přičemž v ryze městském provozu a letním počasí jsme se přehoupli lehoulince přes 340 kilometrů. Což lze hodnotit vesměs pozitivně.

Nadmíru fajn je dynamika „dvě stě osmičky“. Drtivá většina fanoušků si sice nesedne na tu oblast pod zády z údaje 8,1 vteřiny, kdy slušivý peugeot vystřelí z nuly na 100 km/h. Ale když jste za kormidlem ve sportovním módu, vůz působí atletickým dojmem. Ano. Na české dálniční síti při hraničním tempu 130 km/h mu krapet dochází dech, nejedná se však o nic fatálního. Mimochodem, omezovač rychlosti pustí šoféra max na 150 kilometrů za hodinu. Dlužno poznamenat, že „gétéčko“ fenomenálně drží v zákrutách – i v těch nevyzpytatelných, jež jsme projížděli v Lužických horách.

Test -2024 - Peugeot e-208 GT - elektromobil - nabijeni

Podvozek elektrického šikuly si umí obstojně poradit též s nerovnostmi. V globálu hravé auto, s nímž rádi trávíme čas až do vybití baterie. Dodat šťávu lze jednak 11 kW z wallboxu, jednak až 100 kilowatty z DC stanice. Přičemž sedmidenní romanci s „dvě stě osmičkou“ jsme završili s číslem 16,1 kWh na palubním displeji. Při ždímání maximálního tempa v okolí německých Drážďan, si e-auto ukrajovalo až 25,5 kWh, což ovšem bylo dáno naším ad hoc dováděním a testováním rychlostních bariér. Při uvědomělém křižování periferiemi hlavní české metropole jsme klesli dokonce na sympatické hodnoty oscilující kolem 14 kWh.

Závěr a cena

Faceliftovaný Peugeot e-208 ve verzi GT, jenž váží 1530 kilogramů, nezklamal. Ba v mnohém velice potěšil: za nás určitě kvitujeme krásný design – a to jak v interiéru, tak v exteriéru. Přehledný infotainment s peckovou grafikou a rozlišením. Rovněž konečně auto ukazuje dojezd, který poměrně věrně kopíruje realitu. Dále potěší solidní dynamika, i když musíme zmínit, že nelze natrvalo vypnout ESP. Pohledem kritiky vyřkněme nedostatek místa na zadních sedadlech a loudavější dobíjení s limitem 100 kW. To vše lze nicméně přežít.

V úvodu jsme nezmínili ještě jednu větu, kterou bystré holky pronesly, a sice – „zajímalo by mě, na kolik tak vyjde.“ Třeba tenhle test budou číst, tak tady přinášíme odpověď. Vůbec nejlevnější (samozřejmě neelektrická) „dvě stě osmička“ startuje na 399 000 Kč. Co se týče baterkových variant, ty začínají na 800 000 Kč: konkrétně varianta Active se 100 kW. Konečně se dostáváme k naší prémiové šelmě s maximálním výkonem 156 koní. Ta aktuálně stojí 910 000 korun.

Technické údaje:

Auto:

Peugeot e-208 GT

Motor:

elektromotor

Pohon:

předních všech kol

Výkon:

115 kW/156 koní

Točivý moment:

260 Nm

Zrychlení 0-100 km/h:

8,1 s

Maximální rychlost:

150 km/h

Převodovka:

jednostupňová automatická

Spotřeba paliva (kombinovaná):

14,0 – 14,5 kWh/100 km

Emise CO2:

0 g/km

Kapacita baterie (využitelná):

51 kWh (využitelná kapacita: 48,1 kWh)

Délka:

4055 mm

Šířka:

1745 mm (bez zrcátek)

Výška:

1430 mm

Rozvor:

2540 mm

Pohotovostní hmotnost:

1530 kg

Objem zavazadlového prostoru:

309 / 1004 litrů


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru