Test Peugeot 208 GT Hybrid 136 | 2024

Autor: Tomáš Hadač - Foto: Tomáš Hadač - 7. 8. 2024


Veleoblíbený Peugeot 208 nedávno prošel občerstvením. Poctivě jsme provětrali druhou nejsilnější variantu. Mild-hybrid o výkonu 136 koní. A v nabitém provedení GT.

Peugeot 208 na evropském kontinentu platí dlouhodobě za jeden z nejžádanějších. V roce 2022 se dokonce stal vůbec nejprodávanějším. A ani česká kotlina netvoří výjimku. Druhou generaci šmrncovního hatchbacku lze potkávat na tuzemských silnicích dennodenně.

Vůz v poslední době podstoupil omlazovací kúru, jež paralelně přinesla pestrou nabídku variant. Výkonovou třešničku představuje baterková verze e-208, kterou jsme již také vyzkoušeli. Dnes však bereme klíček od slabšího verze: s výkonem 136 koní a s 48V mild-hybridním systémem.

Test Peugeot 208 GT Hybrid 136 | 2024

Designové osvěžení

„Dvě stě osmička“ byla vždycky líbivé auto. My dnes ale máme dvojité štěstí, protože si ji vyzvedáváme v odstínu, který ji posunuje ještě na vyšší level. Limetkový odstín s až fluorescentním nádechem k téhle šelmičce pasuje náramně. Když k tomu přidáme ještě příplatkovou uhlově černou lesklou střechu, estetický počin je na světě.

Jenže to není všechno. Dlužno zmínit sedmnáctipalcová litá kola Yanaka naší GT výbavy a zvýrazněné lemy blatníků. Očima faceliftu za zmínku rozhodně stojí nové přední i zadní LED světlomety, jež odkazují k trojlístku lvích drápů. Možná malinko zamrzí, že u těch předních nenacházíme funkci Matrix (když sesterský Opel Corsa ji mít může), nicméně fungují obstojně. Designovým okem nelze krásným křivkám exteriéru prakticky nic vytknout.

Uvnitř musíme pochválit novou desetipalcovou obrazovku infotainmentu, jež svižně poslouchá naše pokyny. K dispozici je i nejaktuálnější operační systém Peugeot i-Connect. Uspořádání jednotlivých ikonek je přehledné a též rozlišení považujeme za nadmíru uspokojivé. To se týká i vylepšené parkovací kamery. Potěší také rozšířená nabídka ambientního osvětlení. Jen prostě fyzických tlačítek bychom uvítali více…

Test Peugeot 208 GT Hybrid 136 | 2024

Propojení chytrého telefonu s vozem funguje bez potíží. Zkoušíme jak Apple CarPlay, tak Android Auto. Obojí kooperuje se žlutozeleným fešákem na jedničku. U Peugeotu si dali záležet na výkonnějším bezdrátovém nabíjení, stále ovšem vidíme prostor pro zlepšení. Současně potěší nové USB-C porty.

Tolik omílaný i-Cockpit ani v osvěžené „dvě stě osmě“ nechybí. Nová grafika s konfigurovatelným 3D digitálním přístrojovým štítem je fajn. Z auta je dobře vidět do všech směrů. Nadto si užíváme sportovně střižená sedadla, potažená Alcantarou a na krajích doladěná kůží. Vepředu s místem nejsou žádné trable. Vzadu však bez průpovídek usadíte spíše osoby s rozměry Paklíče. Zavazadelník skýtá 352 litrů, po sklopení sedadel až 1163 litrů.

Za volantem

A nyní se pojďme juknout pod kapotu. Tam se nachází tříválcový zážehový motor 1.2 PureTech s maximálním výkonem 74 kW, respektive 100 koní a nejvyšším točivým momentem 205 Nm. Ten kooperuje s elektromotorem o výkonu 21 kW a točivém momentu 55 Nm zabudovaným do nové šestistupňové dvouspojkové převodovky e-DCS6. Kardinálním zdrojem je tady ithium-iontová baterie s využitelnou kapacitou 432 Wh.

Test Peugeot 208 GT Hybrid 136 | 2024

Při proplétání se uličkami pražské Letné hybridní lvíček umí popojet pouze na elektřinu. Když však přitlačíme na plynový pedál, člověk pozná, kdy se tříválec naplno přihlásí o slovo. A sem tam kroutíme hlavou nad ne zcela vyladěnou inteligentní rekuperací. Kupříkladu při jízdě z kopce… Nicméně v dynamickém okénku „dvě stě osmička“ plní svou roli navýsost dobře. Z nuly na sto kilometrů za hodinu se vydrápe za slušných 8,1 vteřiny. Žlutozelený sportsman pak vydoluje maximální tempo 204 kilometrů za hodinu.

Jak je to se spotřebou? Týdenní parťáctví jsme završili s hodnotou 5,8 na 100 kilometrů. První dny jsme se drželi těsně nad pěti litry, potom ale kvapnější dálniční na jih Čech vystřelilo upíjení na zmíněných 5,8 l/100 km benzinu.

Perfektní je ovšem podvozek. Relativně hladce odráží útoky tuzemských silnic v podobě nerovností, děr, výtluků, výmolů a tak dále. V okolí Vysočiny jsme se nebáli ani ostřejších průjezdů zatáčkami a auto poslouchalo jak Frodo volání prstenu.

Test Peugeot 208 GT Hybrid 136 | 2024

Závěr a cena

Mild-hybridní Peugeot 208 v prémiové výbavě GT je v globálu povedené auto. Hodně tomu vypomáhá fešný vzhled. A to jak v interiéru, tak v exteriéru. Což ještě umocňuje parádní limetkový lak. I vnitřek hodnotíme jako cool práci. Přičemž jsme si na 100 % již navykli na i-Cockpit. Bavil nás rovněž desetipalcový dotykový displej infotainmentu. Pohledem jízdy to je určitě podvozek, který neměl sebemenší potíže s přenosem váhy. A celkově řízení pokládáme za velice slušné. Z vozu je při jakýkoliv manévrech dobře vidět a k couvání vypomáhá nová vylepšená parkovací kamera.

Negativa? Vzhledem k rozměrům to chápeme, nicméně přece jen vzadu by toho místa mohlo být více. Dále jde primárně o nekonzistentní rekuperaci a zapojení tříválce sem tam doprovodí lehké cuknutí.

Poslední odstavec věnujme ceně. Elementární „dvě stě osma“ vyjde s motorizací PureTech 75 lze pořídit v akční nabídce za 399 000 korun. Co týče nejlevnějšího hybridu – tak Hybrid 100 se odlepuje od částky 519 000 Kč. Linie GT, kterou jsme měli v redakčním testu, začíná na necelých 600 000 korun. Námi zkoušený Hybrid 136 má cenovku (bez slevy) na 720 000 Kč.

Technické údaje:

Auto:

Peugeot 208 GT Hybrid 136

Motor:

zážehový přeplňovaný tříválec + 1x elektromotor

Objem válců:

1199 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

benzin + elektřina

Pohon:

předních kol

Výkon:

100 kW/136 koní při 5500 ot./min (spalovací motor)
+ 21 kW/28 koní (elektromotor)

Točivý moment:

230 Nm (spalovací motor)
+ 55 Nm (elektromotor)

Zrychlení 0-100 km/h:

8,1 s

Maximální rychlost:

204 km/h

Převodovka:

šestistupňová automatická

Spotřeba paliva (kombinovaná):

4,5 l/100 km

Emise CO2:

96 g/km

Objem nádrže:

44 litrů

Délka:

4055 mm

Šířka:

1745 mm (bez zpětných zrcátek)

Výška:

1430 mm

Rozvor:

2540 mm

Pohotovostní hmotnost:

1303 kg

Objem zavazadlového prostoru:

352 / 1163 litrů


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru