Test Opel Corsa GS 1.2 Turbo 100 k AT8 (2024)

Test Opel Corsa GS 1.2 Turbo 100 k AT8 (2024)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 30. 6. 2024


Současná generace Opelu Corsa dostala v loňském roce facelift. Ten poznáte na první pohled, zcela se změnila přední část auta, protože i Corsa dostala masku Opel Vizor. My jsme modernizovanou verzi vyzkoušeli v testu, do kterého dorazila s benzinovým 100koňovým motorem 1.2 Turbo a s automatickou převodovkou.

Co je nového?

Facelift přichází u Opelu Corsa s několika designovými, ale také technickými změnami. Pojďme se nejprve podívat na změny vzhledu. Už na první pohled je tu úplně jiná maska. Předchozí generace měla kulatější světlomety, které nebyly s maskou spojeny, ta nová obojí propojuje na pohled do jednoho celku. Opel tím sjednocuje design všech svých modelů, protože s takovým řešením přišla Astra i další modely Crossland i Grandland nebo třeba modernizované Combo. Přední světlomety mohou mít za příplatek samozřejmě i technologii LED Matrix s odcloňováním okolního provozu. To měla Corsa i před modernizací, ale z původních 8 diod jich je dneska celkem 14 a světlomety mají i vyšší světelný výkon.

Vzadu ani na boku se nic zásadního neměnilo, pro další změny musíme do kabiny. Tady je nový volant, změněn byl volič automatické převodovky, který je dnes už jen maličkým joystickem, a nové jsou také možnosti čalounění. Změnou prošla i kaplička přístrojů, kde je dnes už pouze digitální přístrojový štít. Nový je i multimediální systém a větší je jeho displej.

Test Opel Corsa GS 1.2 Turbo 100 k AT8 (2024)

Ostřejší vzhled

Testovaný Opel Corsa má o něco ostřejší vzhled než některé jiné Corsy. Důvod je jednoduchý, může za to výbavová linie GS. Jde o prostřední linii, která má už v základu velmi slušnou výbavu, ale třeba vyhřívané přední sedačky nebo automatickou klimatizaci nemá, za ty si musíte připlatit. Pozměňuje ovšem decentně vzhled.

V rámci verze GS totiž dostanete sportovní přední sedadla s výraznějším bočním vedením, která jsou ale stále překvapivě pohodlná, sportovní nášlapy pedálů, trochu jinak vypadající přední i zadní nárazníky a nakonec i několik černých doplňků na karoserii. Černá bude střecha, vnější zpětná zrcátka, ale třeba i mřížky v předním nárazníku.

Za volantem

Opel Corsa není velké auto, ale zároveň není ani úplně malé. Stejně jako většina ostatních, i Corsa mezigeneračně roste. Současná generace měří 4061 mm na délku, 1960 mm na šířku a vyšoká je 1435 mm. A jak je to například ve srovnání se současnou generací Škody Fabia? Ta je pořád o něco větší, na délku bychom jí totiž naměřili 4108 mm, na šířku 1954 mm bez zrcátek a vysoká je 1479 mm.

Test Opel Corsa GS 1.2 Turbo 100 k AT8 (2024)

Posed v sedadlech je překvapivě dobrý, stejně jako široké možnosti jejich seřízení i výškového i podélného nastavení volantu. Se svými 180 centimetry mám ale v Corse několik problémů. Za jízdy nevidím úplně dobře vpravo vpřed, protože mi výhled kazí vnitřní zpětné zrcátko (sedadlo mám v nejnižší poloze), ale ani doleva dopředu, kde mi překáží A-sloupek. Mám i docela krátké prsty, takže hůře dosáhnu na páčky blinkrů a stěračů. Jejich umístění je tady i výše, než to mají ostatní auta.

Pohled po kabině potěší ty, kteří nemají úplně v oblibě výhradně dotekové ovládání, protože Opel tu ponechal poměrně dost fyzických ovladačů. Například ovládání na volantu zajišťují klasické mechanické ovladače a tlačítka jsou i pro (de)aktivaci systému Start/stop nebo aktivní hlídání jízdních pruhů (to ale musíte pro deaktivaci podržet několik dlouhých sekund). Svoje vlastní otočné i fyzické ovladače má také ovládání klimatizace a topení na středovém tunelu. Tady je svět ještě v pořádku…

Při jízdě překvapí dobře odhlučněný motor, který je při klidné jízdě slyšet opravdu velmi málo. Přehluší jej naprosto bezpečně hluk od podvozku. Testované auto obouvalo pěkné černé sedmnáctky, ale na nerovnostech se od nich ozývaly rány a samotný podvozek není ani úplně komfortní. Hučení se pak při jízdě ozývá ve vyšších rychlostech i od pneumatik. Mnohem lepší volbou tak podle našeho názoru budou menší kola. I za cenu toho, že nebude vypadat tak hezky.

Test Opel Corsa GS 1.2 Turbo 100 k AT8 (2024)

Projev motoru je lineární, nemá prakticky žádnou výkonovou špičku. Dynamika není špatná, ale na žádné dovádění na okreskách to není. Technické údaje slibují zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,8 sekundy a maximální rychlost 192 km/h. Převodovka je místy trochu váhavější, zejména pokud jedete klidně a rozvážně a pak najednou zničehonic přidáte. Pak přemýšlí, zda má podřadit, nakonec podřadí, ale ztratí tím drahocenný čas, který jste původně měli k předjetí pomalejšího auta. A to už nestihnete. Trochu hrubější je i při rozjezdu, kdy čas od času cukne.

A co spotřeba paliva? Bude záležet na jízdním stylu. V technických údajích se dočtete, že v kombinovaném režimu umí auto jezdit za pět a půl litru na sto kilometrů. Naše zkušenosti z týdenního testovaní ukazují, že je třeba počítat spíše s tím, že pod 6 l/100 km se nedostanete. Na dálnici počítejte s tím, že to bude spíše nad sedmi litry na 100 km. Nádrž je tu 44litrová.

Závěr a cena

Modernizovaný Opel Corsa se designově přiblížil nejnovějším modelům německé značky a vůbec nevypadá špatně. Speciálně v testované konfiguraci v kombinaci s červenou a černou barvou. Jízdně jde o auto, u kterého vadí velká kola, s nimiž sice hezky vypadá, ale při jízdě se od nich ozývají rány a nejde o úplně komfortní svezení. Pohled do ceníku prozradí, že nejlevněji aktuálně Corsu pořídíte od akčních 409 990 korun s atmosférickým motorem se 75 koňmi. Testovaná verze ve výbavě GS se 100koňovým turbomotorem startuje na akčních 469 990 korunách.

Technické údaje:

Auto:

Opel Corsa GS 1.2 Turbo 100 k AT8

Motor:

řadový tříválec

Objem válců:

1199 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

benzin

Pohon:

předních kol

Výkon:

74 kW/100 koní při 5500 ot./min

Točivý moment:

205 Nm při 1750 ot./min

Zrychlení 0-100 km/h:

10,8 s

Maximální rychlost:

192 km/h

Převodovka:

8° automatická

Spotřeba paliva (kombinovaná):

5,4 – 5,5 l/100 km

Emise CO2:

122 – 124 g/km

Objem nádrže:

44 litrů

Délka:

4061 mm

Šířka:

1765 mm (bez zpětných zrcátek)
1960 mm (se zpětnými zrcátky)

Výška:

1435 mm

Rozvor:

2538 mm

Pohotovostní hmotnost:

1203 kg

Objem zavazadlového prostoru:

309 / 1081 litrů


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru