test-ojetiny-peugeot-607-22-16v-2001-2

Test ojetiny Peugeot 607 2,2 16V | 2001

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 15. 9. 2025


Německému prémiovému trojlístku konkurovaly ještě po přelomu tisíciletí i automobilky, do kterých bychom to dnes už ani neřekli. Proti pětkovému bavoráku, éčkovému mercedesu nebo á-šestce od Audi šel dlouhé desítky let i Peugeot. Jeho posledním modelem, který v této kategorii nabízel, byl Peugeot 607. A ten jsme otestovali jako ojetý. Do reakce se nám dostal kus z roku 2001, který měl najeto jen něco přes 118 tisíc kilometrů.

Výrazná evoluce

Vzpomínáte si na divoké devadesátky? Tehdy se u nás ve velkém začala konečně objevovat i západní auta, mezi kterými nechyběly samozřejmě německé, ale ani francouzské vozy. Pokud jste v devadesátkách zaznamenali nějaký úspěch, projevilo se to hodně právě na tom, jakým autem jste jezdili. A pokud jste měli třeba Peugeot 605, tehdejší vlajkovou loď francouzské značky, byli jste už někdo.

Jenže devadesátková image Peugeotu 605 už se do novějšího a kulatějšího Peugeotu 607 příliš nepromítla a automobilka s ním (nejen u nás, ale bohužel obecně) už tolik úspěchů neměla. A je to škoda? To jsme se pokusili právě v rámci týdenního testování zjistit. Mimochodem, všimli jste si, že na rozdíl od ostatních modelů (106, 206, 306, 406, apod.) u šestkové řady není 606? Je to do jisté míry tím, že 605 se vyrábělo dlouho a 607 bylo z designového hlediska revolučním autem.

test-ojetiny-peugeot-607-22-16v-2001-4

To, že jsme v úvodu zmínili starší model 605 není náhodou, ale není to právě ani jen kvůli dotvoření atmosféry. Ten důvod je totiž takový, že 607 si právě jako svůj základ vzala některé části z modelu 605, který byl představen už v roce 1989. Novinka využívala upravenou podlahovou plošinu, ale také obě nápravy, u nichž se dají dokonce zaměnit některé díly (například spodní příčná ramena modifikovaného předního McPhersonu).

TIP
Prověření ojetého auta před koupí
Ověřte si ojeté auto před koupí. Prověření pomocí VIN (čísla karoserie), ale také fyzické prověření vozidla.
🚗 Prověřit auto →

Vlajková loď Peugeot 607 byla představena v roce 2000, facelift přišel o čtyři roky později a ukončení výroby proběhlo až v roce 2010. Jde o klasický čtyřdveřový sedan, který poháněly čtyřválcové a šestiválcové motory spalující naftu nebo benzin. Poháněna byla výhradně kola přední nápravy, čtyřkolka bohužel v nabídce nebyla. Na výběr alespoň bylo mezi manuální nebo automatickou převodovkou.

Mimochodem, na svou dobu byl Peugeot 607 velkým autem. Jeho rozměry jsou 4902 mm na délku, 1835 mm na šířku, 1442 mm na výšku a rozvor měl hodnotu 2800 mm. Pokud bychom to srovnali například s dnešní Škodou Superb, její rozměry jsou 4912 mm na délku, široký je 1849 mm bez zrcátek (se zrcátky je to 2090 mm), vysoký je 1481 mm a rozvor má 2841 mm. Jak vidíte, hodnoty se moc neliší, ale dobový Superb první generace byl přitom o poznání menším autem (4803 mm, 1765 mm, 1469 mm, 2803 mm).

I díky tomu je v autě hodně místa jak na předních, tak i na zadních sedadlech. Řidičovo sedadlo je navíc u testovaného kusu elektricky ovládané, zatímco vyhřívaná jsou přední, ale i obě krajní zadní sedadla. Navíc jsou spíše měkčí, ale opravdu pohodlná. Překvapila i elektricky ovládaná roletka u zadního okna, tlačítkem je vysunete nebo zasunete.

Interiér jako takový je odrazem doby. Je poměrně designově jednoduchý a kombinuje plast, kůži a imitaci dřeva. Veškeré ovladače jsou pochopitelně mechanické a každé tlačítko má svou funkci. Palubní počítač najdeme na maličkém displeji úplně na vrchu středového tunelu a ovládá se tlačítkem na páčce pod volantem. Takové ovládání mají Peugeoty i dnes. Známým problémem je, že displej postupně ztrácel svoji čitelnost, protože odcházely jednotlivé pixely. Potýká se s tím i testovaný kousek, přestože čitelnost je ještě poměrně dobrá. Nový displej sehnat nelze, ale ten starý by měl jít opravit.

Dobu vzniku odráží i fakt, že tady není mnoho odkládacích přihrádek a do těch, které tu jsou, nelze schovat dnešní velké mobilní telefony. Jedna přihrádka je třeba před řadicí pákou, ale pokud tam telefon umístíte, nebudete moci řadit liché rychlostní stupně. Další drobná přihrádka je na středovém tunelu, ale tam se stěží vejde ovladač od garáže. Telefon tak budete muset mít v kapse nebo si budete muset koupit třeba nějaký externí držák.

test-ojetiny-peugeot-607-22-16v-2001-15

Za volantem

Peugeot 607 dostal poměrně zajímavý klíč s dálkovým ovládáním. Oproti ostatním modelům je totiž hodně malý, přibližně poloviční. Jsou na něm klasicky tlačítka pro odemykání a zamykání a planžeta je výklopná. Je to pěkný detail, který třeba konkurenční vlajková loď stejného koncernu v podobě Citroënu C6 neměla.

Naše auto bylo se základní benzinovou motorizací, kterou byl 2,2litrový atmosférický čtyřválec s manuální převodovkou. Ten má podle technických údajů 116 kW/158 koní a točivý moment 217 Nm. Papírově tak něco přes 1,5 tuny vážící auto (bez řidiče) dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 9,6 sekundy a vyvine maximální rychlost až 220 km/h.

Motor je po nastartování příjemně utlumený, což se nezmění ani při jízdě. Jeho odhlučnění od kabiny je velmi dobré. Mimochodem, celkově je odhlučnění kabiny od všeho v Peugeotu 607 na velmi dobré úrovni. Je tu jasně znát, že automobilka s ním cílila na náročnější klientelu.

test-ojetiny-peugeot-607-22-16v-2001-20

Z pohledu dynamiky potěší okamžité reakce na sešlápnutí plynového pedálu, ale dynamika je spíše rozvážnější a pro nějaké výraznější zrychlování je potřeba motor více vytočit. Vždyť maximum krouťáku leží v 3900 ot./min a maximální výkon až v 5650 ot./min. Motor má ale pěkný zvuk, přestože je utlumený. Velkým překvapením je fakt, že řazení je docela přesné, nejde o žádnou „vařečku v guláši“, jak o řazení ve francouzských autech často slýcháme.

Podvozek je naladěn hlavně na komfort, přestože již zmiňovanému Citroënu C6 nesahá ani po kotníky. A není to nic divného, vždyť Peugeot 607 nemá žádné adaptivní odpružení, má klasické pružiny a tlumiče. Navíc v kombinaci s malými a lehkými koly testovaného kusu je jízda i po nekvalitních silnicích opravdu příjemná. Zatáčky autu moc nechutnají a neužije si je nakonec ani řidič. Tohle auto je ideální na klidnou jízdu někam po dálnici.

A co spotřeba paliva? Ta se drží kolem 10 l/100 km ve městě, ale jakmile vyjedete z města ven nebo budete jezdit po neucpaném obchvatu, dostanete se klidně i k 8 l/100 km. K tomu je tu ale (na dnešní dobu) obrovská 80litrová palivová nádrž.

test-ojetiny-peugeot-607-22-16v-2001-19

Na co si dát pozor?

Peugeot 607 nemá úplně dobrou pověst, ale rozhodně neplatí, že by šlo o generálně nespolehlivé auto. Největší podíl viny na této pověsti nesou především naftové motory, zejména šestiválec 2.7 HDi, který na papíře vypadal lákavě, ale v praxi se následně ukázal jako servisní horor. Trpí na odcházející turbodmychadla, odcházející vstřikovače, karbonizaci i problémy s klikovou hřídelí. Jeho opravy jsou navíc takřka vždy drahou záležitostí. Pokud tedy chcete 607 s naftovým motorem, berte raději čtyřválce 2.0 HDi nebo 2.2 HDi. Ty jsou spolehlivější a odolnější, i když ani jim se s vyššími nájezdy nevyhnou typické bolesti. Občas praskne unašeč mezi vačkovým hřídelem a čerpadlem, u některých verzí zase dokážou pozlobit vířivé klapky v sání.

Nabízí se tak benzinové motorizace. Šestiválcový třílitr je sice kultivovaný, ale jeho servis je náročný a hlavně drahý, speciálně třeba v případě problémových katalyzátorů u verzí s emisní normou Euro 3. Nejrozumnější volbou zůstává námi testovaný čtyřválec 2.2 16V (EW12). Nemá přímý vstřik, takže netrpí na karbonizaci, takže jeho největší slabinou bývá vyšší spotřeba oleje. Tu je potřeba hlídat. Také občas odchází těsnění pod hlavou. Výhodou je, že výměny a opravy běžných dílů (jako jsou například zapalovací cívky, lambda sondy či termostat apod.) nevyjdou úplně draho. Myslet je třeba na to, že rozvodový řemen je dobré měnit po 90 tisících kilometrech nebo maximálně po 10 letech. Pokud nevíte, kdy byly rozvody dělány naposledy, udělejte to raději hned po koupi, což je ostatně ideální pro každé ojeté auto. Vyjde vás to sice na vyšší tisíce korun, ale pořád je to lepší, než abyste pak řešili potkaný motor.

Poměrně zásadní kapitolou je u Peugeotu 607 elektronika. V textu výše už jsme zmiňovali odcházející pixely v displejích, ale pozor je třeba dát i na odcházející čidla ABS nebo ESP, oxidující konektory a další problémy s kabeláží. Platí to hlavně pro kusy před faceliftem, proto pokud můžete, hledejte ideálně auto od roku 2004 dál. Bolestí jsou také stahovačky oken, protože plastové díly s časem křehnou, takže se jednoho dne pravděpodobně stane, že stáhnete okno, ale až ho budete chtít opět vytáhnout, plast nevydrží u okno spadne zpět do dveří. Nefunkční občas může být i otevírání víka kufru (to je schované v „0“ v emblému 607 na zádi).

test-ojetiny-peugeot-607-22-16v-2001-24

Podvozek sám o sobě není špatný, ale i v něm se samozřejmě po letech mohou objevit vůle. Pozor si dejte i na posilovač řízení, ze kterého může téct kapalina a aut s manuální převodovkou prověřte stav dvouhmotového setrvačníku, který nemá rád podtáčení motoru. Mohlo by se zdát, že to vyřeší koupě automatu, že? Ale i tady si dejte pozor. Nejstarší čtyřstupňový 4HP20 je vyloženě problematický, lepší volbou je šestistupňový Aisin. U něj je ovšem důležitá pravidelná výměna oleje.

Výhodou je, že karoserie příliš nepodléhá korozi. Antikorozní ochrana byla na poměry doby nadstandardní, ale i tak může koroze občas objevit. Typicky to bude na prazích nebo v oblasti předních podběhů. A tady může být další nedostatek, protože nové karosářské díly už jsou dostupné poměrně špatně.

Závěr a cena

Testovaný Peugeot 607 z roku 2001 měl najeto necelých 119 tisíc kilometrů, ale mechanicky byl prakticky v pořádku. Od přední nápravy se ozývalo drobné cinkání (slyšitelné pouze se staženým oknem při jízdě vedle nějaké zdi). Měl i nějaké kosmetické vady, zmínit může propadlý ovladač na stahování oken v řidičových dveřích, polámaný výdech klimatizace/topení u spolujezdce, drobné parkovací lišeje na karoserii a puchýřky na B-sloupcích. Celkově šlo ale o překvapivě hodně zachovalé auto. Auto jsme na test měli půjčené z autobazaru AAA Auto, aktuálně je na prodej za 55 tisíc korun.

Technické údaje: Peugeot 607 2.2 16V | 2001

  • Motor: benzínový, řadový čtyřválec (R4), 2231 cm³, atmosférický
  • Výkon: 116 kW/158 koní při 5650 ot./min
  • Točivý moment: 217 Nm při 3900 ot./min
  • Převodovka: manuální, 5stupňová
  • Pohon: předních kol
  • Maximální rychlost: 220 km/h
  • Zrychlení 0–100 km/h: 9,6 sekundy
  • Objem palivové nádrže: 80 litrů
  • Pohotovostní hmotnost: 1530 kg

🚗 Nové autopojištění za 2 minuty

Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.

⚡ Spočítat pojištění

Bez registrace • Okamžitý výsledek

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru