test-mercedes-benz-glk-250-02

Test Mercedes-Benz GLK 250 Bluetec 4Matic: Módní diktát velí obliny

Autor: Anina Russová - 17. 2. 2013


Mercedes-Benz omladil svůj model GLK a my jsme nemohli odolat možnosti k pořádnému prozkoumání. Model GLK, potažmo i model, G, asi neosloví každého, ale mě za srdce rozhodně chytil. Mám ráda ostřejší hrany a tato dvě auta to až do faceliftu s naprostou jistotou splňovala. Nicméně doba velí jinak… Zaobluje se všude, ostré hrany nejsou v módě a automobilky přísný módní diktát dodržují. Samozřejmě to platí i u Mercedesu-Benz GLK.

To totiž pořádně obrousilo hrany, oblékla nová přední i zadní světla a v našem případě také AMG paket, který z tohoto malého SUV dělá opravdového fešáka. Detailní a jemné linky táhnoucí se přes celou délku vozu vše perfektně dokreslují. Ta tam je hranatý svalnatý drsňák, kterým GLK dříve bylo. Ale rozhodně to není na škodu. Vůz na první pohled omládl a vypadá svěže.

Po otevření dveří vás s otevřenou náručí přivítají kožené sedačky, ve kterých se bude pohodlně cítit nejspíš každý. Jen by jim podle mého slušelo o něco větší boční vedení (navíc speciálně vzhledem k příplatkovému AMG paketu). Vzhledem k výšce i hmotnosti vozu je v zatáčkách cítit lehké naklánění a sedačky s výraznějším bočním vedením by řidiče i spolujezdce jistě potěšily. Po usednutí do té nejkvalitnější kůže vám zrak ulpí na ovladačích, které řidič i spolujezdec budou potřebovat. Vše je na svém místě a zaručuji vám, že žádné tlačítko nebudete zbytečně dlouho hledat.

V GLK před faceliftem byste volič řazení automatické převodovky hledali na obvyklém místě na středovém tunelu. Po faceliftu se však ovladač přesunul (stejně jako třeba v Béčku a dalších modelech) pod volant, kde nahradil páčku stěračů (jejich ovládání je na levé páčce). Na středovém tunelu tak vzniklo dost prostoru pro umístění odkládací přihrádky a ovladače audio systému a navigace, který se díky dobře umístěné loketní opěrce ovládá s naprostou jistotou a přesností. Ideální pozici za volantem se mi podařilo nalézt během několika sekund a po celou dobu testování jsem už se sedačkou hýbat nemusela.

Jak řidič, tak i ostatní členové posádky ve voze najdou dostatek prostoru pro nohy i pro hlavu. I můj skoro dva metry vysoký kolega měl nad hlavou ještě několik centimetrů rezervu a po dlouhé době seděl v autě jako člověk a ne s koleny skrčenými pod bradou. Díky vyššímu posezu je z auta výborně vidět, jen občas mi trochu překážel A sloupek.

Po otočení specificky tvarovaného klíče se ozve jen lehké brumlání naftového motoru. My jsme měli pod kapotou motor o objemu 2,1 litru a výkonu 150 kW/204 koní a 500 Nm točivého momentu. Tyto hodnoty jsou na vůz vážící téměř dvě tuny naprosto dostačující (zrychlení z 0 na 100 km/h se uskuteční za 8,0 sekundy a maximální rychlost je 210 km/h). GLK skvěle reaguje na plyn a s radostí si při akceleraci podřadí třeba i o dva stupně. Ani v takovou chvíli není zvuk motoru nijak nepříjemný nebo nedej bože typicky naftový. Stále si drží svůj úžasně jemný chod a občas jsem měla pocit, že víc než motor v otáčkách slyším vítr odrážející se od rozměrných zpětných zrcátek. I když AMG paket vůz snížil oproti klasické verzi o několik milimetrů, bylo hlavně díky vyšším a klouzavým zimním pneumatikám znát, že GLK rozhodně není pro rychlé nebo chcete-li ostřejší projíždění zatáček.

test-mercedes-benz-glk-250-08

Trochu nezvyk je to, že GLK má brzdový pedál o kousek výš než ten plynový.Vzhledem k tomu, že nemám nijak velké nohy, to pro mě chvíli znamenalo ne úplně jisté brždění. Na vše se dá zvyknout, ale pro příští generace bych hlasovala pro výškové srovnání obou pedálů.

Jízda s Mercedesem-Benz GLK je neskutečně příjemná, pohodlná a bez zbytečných hlukových nebo jakýchkoliv jiných nepříjemných vjemů. GLK se cítí dobře jak na dálnici, tak například na horských zasněžených cestách, kde sloužilo jako případný Safety Car při testování Subaru STI (článek a video již brzy :) ). Díky pohonu všech kol jsme neměli jediný problém při vyjíždění zasněžených kopců (kde řidiči s pohonem předních kol nasazovali řetězy) ani při rychlejších průjezdech zatáčkami. GLK si se vším poradilo s naprostou jistotou a lehkostí. A i když jsem motor občas vytáčela do vyšších otáček, na příjemném a plynulém chodu se nic nezměnilo. Jakoby se v něm probudily geny sněžného muže (neplést s Yetim) a i díky zapnuté stabilizaci se nám jakékoliv možné potíže způsobené zasněženou silnicí vyhýbaly. Pokud trávíte větší část zimy na horách, a nebo tam dokonce bydlíte, za sebe vám GLK můžu jednoznačně doporučit. Spokojenost je zde zaručena. :)  Ale nezapomínejte na to, že GLK není stavěné na to, aby trhalo asfalt. Má vás pohodlně, a jak je u Mercedesu zvykem, také bezpečně přemístit z bodu A do bodu B. A ještě při tom uděláte parádu, protože diamantově bílá barva s názvem Bright vozu opravdu sluší.

Kromě bezpečného a pohodlného přesunu vás zaručeně potěší spotřeba vozu. My jsme se s GLK pohybovali na dálnici, v ucpané i volné Praze, ale i na okreskách nebo na horských zasněžených silničkách. Vzhledem k tomu, že jsem neskutečně zhýčkaná, v autě nám neustále běželo topení a díky příplatku v podobě vyhřívaných předních sedadel jsem měla v teple i svá bolavá záda. I přes to všechno se konečná průměrná spotřeba ustálila na krásných 7,1 litrech na 100 km. Navíc předpokládám, že při ideálních podmínkách a plynulé jízdě spotřeba ještě klesne. V technických údajích je uvedená hodnota kombinované spotřeby 6,1-6,5 litru na 100 kilometrů.

Mercedes-Benz GLK 250 Bluetec 4Matic, jak zní celé jeho jméno, si pozornost rozhodně zaslouží. Své příznivce si získá nevšedním a stále lehce hranatým vzhledem. Parádu v něm udělá každý, kdo od svého auta čeká kombinaci perfektního zpracování, technické dokonalosti a pohodlí. S přihlédnutím k těmto faktorům a k tomu, jaké má automobilka Mercedes-Benz renomé, je pochopitelná i poměrně vysoká cena, která se u námi testovaného modelu s příplatky za Intelligent Light System s aktivními bi-xenonovými světlomety, vyhřívání předních sedadel, automatickou klimatizaci THERMOTRONIC, multimediální systém COMAND Online, Sadou AMG Sport, Sadou jízdních asistentů PLUS  a systémem PRE-SAFE vyšplhala na 1 584 301 Kč včetně DPH. Není to málo, ale vzhledem k tomu, co za tuhle cenu dostanete, ani moc. Takže pokud kromě parády ve městě potřebujete dojet na hory nebo na chatu a nemáte hluboko do kapsy, mohl by Mercedes-Benz GLK být dobrá volba. Popřemýšlejte o tom. ;)

 [nggallery id=1926]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru