Nová generace Mercedesu-Benz třídy C mezigeneračně povyrostla, i když to na první pohled nevypadá. Díky svým tvarům totiž působí hodně kompaktně. Při pohledu na vnějšek i vnitřek vozu nezapře jistou podobnost s vrcholným eSkem. A ono je mu podobné více než by se mohlo zdát.
Stačí se posadit do moderního interiéru, který byl v testovaném voze dovybaven spoustou moderních asistentů, velkým displejem navigace a multimediálního systému Comand Online včetně touchpadu. Na ten je možné psát písmenka tak, aby se například zadání cíle do navigace odehrálo rychleji a jednodušeji. Perfektní je také velký barevný displej mezi budíky nebo perfektně čitelný barevný head-up displej promítající údaje na čelní sklo. Navíc všechny palubní systémy s posádkou komunikují v češtině.

A tím to nekončí. Nové Céčko má samozřejmě v nabídce takové samozřejmosti jako adaptivní tempomat, který umí i zastavit, hlídání jízdních pruhů, ale umí také sledovat auto před sebou nebo „samo“ řídit, resp. držet auto mezi pruhy. Když tyhle věci spojíme s automatickou převodovkou, můžeme se zprostředkovaně podívat do budoucnosti. Tam, kde v autech budeme jen sedět, číst si noviny a ona se o vše postarají sama.
Mercedes-Benz posádku hýčká i co do komfortu. V této třídě totiž exkluzivně nabízí vzduchový podvozek Airmatic. Ten se přes většinu běžných nerovností přenese s jistotou. Ty větší mu ale dávají zabrat, a do kabiny se tak občas dostane hlučná informace o tom, že pneumatiky, kola a podvozek si musejí poradit s propadlým kanálem nebo větší nerovností. Ani v komfortním režimu se podvozek i při sportovnější jízdě nenechá rozhodit, lepší ale bude, když si v nastavení auta přepnete režim „na sportování“. Ten pak nejen přitvrdí podvozek, ale vypne systém start/stop, přiostří reakce plynu a rychlost převodovky a ztuhne řízení. Ani pak však Céčko nepůsobí prkenně.

S kombinací širokých pneumatik a velkých 18″ kol má auto i s poměrně velkým točivým momentem přilnavosti na rozdávání, a tak není problém uvolnit na okreskách otěže sto sedmdesáti hlavému stádu pod kapotou. I když posilovač řízení neposkytuje kdo ví jakou odezvu, řízení je přesné a vzduchový podvozek podrží auto ve stopě bez výraznějších náklonů.
A sportování na okreskách není žádný problém ani z hlediska dynamiky. Pod kapotou testovaného automobilu byl motor s označením 220 BlueTec. Toto krkolomné pojmenování značí, že jde o přeplňovaný naftový čtyřválec o objemu 2,1 litru, jehož výkon je 125 kW/170 koní a točivý moment velmi příjemných 400 Nm, která se prostřednictvím automatické sedmistupňové převodovky přenášejí výhradně na kola zadní nápravy.
Ačkoliv jde o čtyřválec, působí kultivovaně. Se zrychlováním nemá auto žádný problém. Díky přeplňování dvěma turbodmychadly motor nezná turboefekt a dokáže příjemně zatáhnout takřka v jakýchkoliv otáčkách. Navíc je příjemně odhlučněn a k posádce se snaží propustit jen naprosté minimum nepříjemných zvuků.

Nejen díky mezigeneračnímu snížení hmotnosti o několik desítek kilogramů klesla spotřeba paliva. Tu automobilka udává sice jen 4,5 l/100 kilometrů, reálně jsme však jezdili kolem šesti litrů. Je to spotřeba za více než 700 kilometrů, které kombinovaly přibližně 30% dálnic, 30% okresních silnic a zbytek města.
Automatická převodovka 7G-Tronic PLUS mi v novém Céčku přišla jako politá živou vodou. Pomalé a váhavé reakce, na které jsme byli u většiny předchozích testovaných mercedesů zvyklí, jako by neznala. Řazení probíhalo hladce, rychle a kromě extra úsporného režimu ECO (kde motor převodovka držela klidně i pod 1200 ot./min) mi nepřišlo, že by se motor dostal do otáček, které by se mu nelíbily. Motor převodovka zbytečně ani nevytáčela, ani nepodtáčela. I tady je určitá podobnost s vrcholnou třídou S cítit.
Mercedes-Benz třídy C mile překvapil. Nejen, že se nové třídě S hodně podobá vzhledem, on se jí úspěšně snaží vyrovnat i výbavou, technologiemi a jízdním komfortem. Jedinou chybičkou je snad oproti některým konkurentům skromnější vnitřní prostor.
| Typ vozu: | Nový |
| Značka: | Mercedes-Benz |
| Typ: | C 200 BlueTec |
| Motor: | řadový čtyřválec |
| Objem válců: | 2 143 ccm |
| Plnění motoru: | 2x turbodmychadlo |
| Palivo: | nafta |
| Pohon: | zadní kola |
| Výkon: | 125 kW/170 koní v 3 000 – 4 200 ot./min |
| Točivý moment: | 400 Nm v 1 400 – 2 800 ot./min |
| Zrychlení 0-100 km/h: | 7.8 s |
| Maximální rychlost: | 233 km/h |
| Převodovka: | automatická sedmistupňová |
| Spotřeba paliva (l/100 km): | 5.5 / 3.9 / 4.5 |
| Délka: | 4 686 mm |
| Šířka: | 1 810 mm |
| Výška: | 1 442 mm |
| Rozvor: | 2 840 mm |
| Pohotovostní hmotnost: | 1 570 kg |
| Objem zavazadlového prostoru: | 480 / ? litrů |
| Ceník: | k nahlédnutí tady |
🚗 Nové autopojištění za 2 minuty
Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.
⚡ Spočítat pojištěníBez registrace • Okamžitý výsledek

