Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 - Skoda Superb

Test: Jak fungovaly celoroční pneumatiky Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 v tropických teplotách a ve vydatných deštích?

Autor: Pavel Srp - Zdroj: pneumagazin.cz, ADAC - Foto: Pavel Srp - 29. 10. 2024


Před létem jsme zahájili test celoročních pneumatik na jednom z našich redakčních aut. Na Škodu Superb první generace jsme obuli nejnovější generaci celoročních pneumatik Goodyear Vector 4Seasons Gen-3. A jaké jsou naše dojmy po parném létě, ale i po vydatných deštích, které v uplynulých měsících panovaly?

Už čtyři roky na trhu

Celoroční pneumatiky jsou čím dál tím oblíbenější. A není divu, vždyť počasí se v posledních letech hodně změnilo a tuhé zimy s desítkami centimetrů už u nás moc nejsou. Ve městech a v nížinách sníh leží jen pár dní v roce, takže využít univerzálního řešení využívá mnohem víc řidičů. A my jsme se k nim rozhodli přidat.

I po zkušenostech ze starších testů celoročních pneumatik jsme vybrali Goodyear Vector 4Seasons Gen-3. Prakticky ve všech totiž byly na předních příčkách. Tyto pneumatiky přišly na trh už před více než čtyřmi lety, Goodyear je začal prodávat na jaře 2024.

Letní zkušenosti

Pneumatiky jsme na redakční auto obuli před létem, takže celé léto s tropickými teplotami jsme měli možnost pneumatiky zkoušet. Byli jsme na to opravdu zvědaví, protože jsme na ně přešli z klasické kombinace letní pneumatiky v létě a zimní pneumatiky v zimě. Celoroční pneumatika je pořád jen nějaký kompromis, který musí dobře zvládat právě jak provoz a jízdu v létě, tak právě i v zimě.

Goodyear-Vector-4Seasons-Gen-3-detail

Překvapením ovšem bylo, že auto s celoročními Goodyeary v létě fungovalo velmi dobře. Přestože je u našeho auta nad přední nápravou těžký benzinový šestiválec, neměli jsme pocit, že by s těmito celoročními pneumatikami auto zatáčelo hůř než s těmi letními. Zatáčky dokázalo projíždět srovnatelnými rychlostmi s naprostou jistotou a bez pískání. Působí příjemně měkkým dojmem, což se přeci jen k sedanu s těžkým předkem hodí. Na suchu sice v nedávném testu celoročních pneumatik, který pořádal německý ADAC, nebyla nejlepší, přesto je 5. místo ze 14 rozhodně dobré.

Kromě opravdu vysokých teplot, které letos v létě nastaly, jsme bohužel dostali i několik opravdu hodně deštivých dní. Nové Goodyeary nemají ani na vodě nějaký větší problém. Odvádějí ji perfektně, což potvrzuje i třetí místo v testu ADAC na mokru.


TIP: Najděte si celoroční pneumatiky Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 za nejlepší cenu!


Vítěz testu celoročních pneumatik

Test, na který se odkazujeme, pneumatiky Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 vyhrály. V testu byl rozměr 205/55 R16, my na autě máme 225/45 R17. Testéři v rámci zkoušek posuzovali celkem 10 kategorií: sucho, mokro, sníh, životnost, opotřebení, valivý odpor, hlučnost, udržitelnost, bezpečnost a ekologie.

Testovací řidiči ADAC udělili celoročním pneumatikám Goodyear první místo v celém testovacím poli a konstatovali, že jde o „dobře vyladěné“ pneumatiky bez „zjevných nedostatků v jakékoli oblasti“, a vyzdvihli jejich dobré výsledky na mokrých a zimních silnicích.

Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 by měly mít podle testu i dlouhou životnost. Předpoklad je až 67 tisíc kilometrů, což je dokonce o 45,6 % více než u nejhoršího účastníka testu.

Vyhlížíme zimu

Teď už jsme zvědaví na to, jak si pneumatiky povedou v zimě na sněhu a náledí. První chladnější víkend máme před sebou už teď. Protože se ale s tímto autem pohybujeme nejčastěji po Praze a okolí anebo na hlavních tazích, častá jízda po zasněžených silnicích nás asi nečeká.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , ,

2 názory na “Test: Jak fungovaly celoroční pneumatiky Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 v tropických teplotách a ve vydatných deštích?”

  1. No, na tu životnost jsem zvědav. Gen2 se mi, stejně jako tisícům dalším začaly ve čtvrtém roce provozu rozpadat. Na německo a anglicko jazyčných webovývh stránkách toho najdete dost.

    1. Tak to doufáme, že tak brzo se to nestane. Nájezd na tomto autě není nijak vysoký, takže ty pneu nakonec umřou na stáří než na nájezd.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru