Test Infiniti EX30d GT Premium: Luxus místo prostoru

Autor: Pavel Srp - 26. 4. 2012


Infiniti je japonská luxusní odnož Nissanu a na své zákazníky cílí hlavně designem a kvalitou. Zákazníky loví ve vyšších třídách a snaží se ukousnout trochu z pomyslného koláče trhu – hlavně německému triu prémiových automobilek Audi, BMW a Mercedes-Benz. My si myslíme, že na to jde dobře!

K redakčnímu testu jsme měli půjčené Infiniti EX30d GT Premium. Co se pod tímto označením skrývá? První dvě písmenka EX značí, že jde o menší SUV z nabídky japonského výrobce, 30d pak značí naftový šestiválec a GT Premium nejvyšší možnou výbavu. Při nákupu nového Infiniti budete mít rozhodování vcelku jednoduché. Na výběr jsou pouze dvě motorizace (náš třílitrový nafťák a nebo benzínová V6 o objemu 3,7 litru) a tři výbavy.

Už při prvním pohledu je Infiniti EX prostě sexy! Z jakéhokoliv úhlu pohledu vás okouzlí svými ladnými křivkami. Z boku vynikne dlouhá a přitom relativně nízká příď, která pokračuje sportovní boční linií připomínající kupé a je zakončena elegantní zádí. Přijde mi, že se designéři nezaměřili pouze na předek a na bok, jak to můžeme pozorovat u mnoha jiných automobilů, ale svoji práci dotáhli až do konce, tedy na zadek… :) Tam je možné najít čtveřici svítilen. Horní sloužící pro klasické svícení a světla zpátečky, a ty spodní v sobě pojí blinkry a světla do mlhy. Nastavený sportovní duch dotváří dvojice koncovek umístěné v rozích karoserie.

Podobně stylová atmosféra na nás čeká i po otevření dveří a nakouknutí do interiéru. Ten je vyveden v tmavé kůži s mnoha logy Infiniti. To abyste ani na chvíli nezapomněli, v jakém autě sedíte. Jako třešnička na dortu působí ručičkové hodinky v centru středového panelu. Ty jsou ve tmě příjemně modrobíle prosvětleny, stejně jako zbytek palubní desky. Použité materiály a slícování bychom mohli ohodnotit pomyslnou jedničkou, stejně jako prémiový audiosystém BOSE s 11 reproduktory. Horší známku by si ale vysloužila prostornost interiéru. Pro čtyři cestující jedoucí na výlet auto stačí. Vyrazit si s ním na rodinnou dovolenou není dobrý nápad. Snad jedině s „rakví“ na střeše. Zavazadlový prostor nabídne pouhých 340 litrů a to je opravdu málo!

Co Infiniti ztrácí prostorností, to dohání motorem a jízdními vlastnostmi. Už jsme naťukli, že pod kapotou se skrývá velký naftový šestiválec. Motor vznikl ze spolupráce Infiniti a Renaultu, a nabízí výkon 175 kW/238 koní a točivý moment 550 Nm. To jsou hodnoty, které samy o sobě vypadají jako vcelku dynamicky, ovšem ve spojení s dvěma tunami hmotnosti umožní autu sprint z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy a maximální rychlost 221 km/h. To už zase tak honosně a dynamicky nezní…

Prostě a jednoduše auto není závodník, což potvrzuje také automatická sedmistupňová převodovka. Ta řadí hladce pokud jedete klidně. Pokud po ní ale budete chtít nějaké „výkony“ a pojedete stylem brzda plyn, nebo budete chtít vystřelit s „kickdownem“, bude převodovka dlouho přemýšlet, který rychlostní stupeň vám vlastně má zařadit. Pokud jí budete chtít pomoci, můžete pouze voličem převodovky, pádla chybějí a nemůžete si je ani připlatit. Škoda. Nic to ale nemění na faktu, že se s autem svižně jezdit dá. Odmění se vám sytým zvukem motoru (i když odhlučnění je na dobré úrovni), a pocitově velmi příjemným zátahem. To vše doplní o spotřebu nepřesahující 10 litrů na 100 kilometrů.

Auto je celkově velmi pohodlné. Volant i sedadla (oboje elektricky) nastavitelná v mnoha směrech (včetně bederní opěrky) vám dovolí najít ideální pozici pro řízení. Pohodlí lehce zkazí jen vibrace motoru na volnoběh, které se přenášejí i do interiéru. Po rozjezdu zmizí a vy si můžete užívat perfektně naladěného podvozku. Ten i při použití 19″ kol perfektně tlumí nerovnosti. Infiniti vám umožní svižné průjezdy zatáček (i když odezva od předních kol by mohla být větší) a přitom „neodskáče“ ze silnice pryč. Z chování na silnici jasně vyplývá, že EX se dobře cítí spíše tam, než na řádění v terénu. Ano, EX sice nabízí pohon všech kol, primárně však zabírají ta zadní, a v případě nouze se přidají přední. Pohon kol zajišťuje systém ATTESA-ETS. Ten byl prapůvodně vyvinutý pro Nissan Skyline GT-R. Prašná cesta k chatě je tedy asi maximum, co bychom vzhledem k celkovému pojetí a naladění auta doporučovali…

Pokud máte rádi auta nabitá k prasknutí výbavou, budete mít radost. Infitniti ve standardu (v nejvyšší výbavě GT Premium) nabídne mnohdy i to, co jiné automobilky nemají ještě ani v příplatcích. Z výbavy našeho auta můžeme jmenovat například adaptivní tempomat (ten umí vozidlo v případě potřeby i zastavit!), hlídání mrtvého úhlu, hlídání jízdních pruhů, panoramatický pohled na auto pomocí čtveřice kamer + přední kameru a couvací kameru, přední i zadní parkovací asistenty, navigaci s 30GB HDD a mnoho dalšího. Infitini od nás dostává mínus za to, že nabídne pouze xenonové světlomety, v dnešní době, kdy bixenony mají i auta za třista tisíc, je to opravdu ostuda!

Celkově je Infiniti EX30d povedené auto, které vám zajistí dobrou image, na silnici budete těžko přehlédnutelní a vašim uším bude lahodit křišťálově čistý zvuk z audiosystému nebo sytý zvuk naftového šestiválce. Za takový luxus je ale potřeba pořádně zaplatit, a v našem případě jde o sumu opravdu vysokou. Aby vám Infiniti EX30d ve výbavě GT Premium parkovalo v garáži, z vašeho bankovního účtu bude potřeba postrádat o něco málo přes půl druhého milionu.

[nggallery id=734]

-PS-


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru