Test Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi (AT)

Autor: Pavel Srp -   2. 8. 2016


Hyundai Santa Fe je vlajkovou lodí automobilky, jde o největší SUV z nabídky. Přibližně v polovině životní cyklu nyní přijíždí po drobné modernizaci. Laik to, jak už to tak dnes bývá, vlastně ani nemusí poznat.

test-hyundai-santa-fe-22-crdi-4x4-at-p1

Hyndai Santa Fe to bude mít těžké, vždyť už za měsíc bude představena Škoda Kodiaq, která bude, troufám si říci – zejména v České republice – prodejně velmi úspěšná. Půjde stejně jako v případě Santa Fe o velké, až sedmimístné SUV s pohonem všech kol. Santa Fe však příjemně jezdí, hezky vypadá a je prostorné, i tak to ale bude mít velmi těžké. Modernizace se dotkla nejen vzhledu, ale také techniky – nový je motor splňující normu Euro6, ale také nové naladění podvozku. Jenže takové fajnovosti jako LED světlomety, adaptivní tlumiče a pokročilé, aktivní jízdní asistenty byste v ceníku hledali marně.

Designových změn je sice poměrně dost, přesto jsou na první pohled prakticky nepostřehnutelné, tedy v případě, že vedle sebe nemáte staré“ Santa Fe a to po modernizaci. Nová je maska chladiče, která nyní vypadá decentněji, přepracován byl přední nárazník, LED pro denní svícení jsou nyní nad mlhovými světlomety. V zadní části si můžete všimnout nové grafiky světel a nového tvaru koncovek výfuku, které již nejsou oválné, ale hranaté jako u Mercedesů-AMG. Nový design dostala také litá kola.

Po otevření dveří na vás dýchne vcelku luxusní atmosféra. Designově již interiér nepatří mezi nejmodernější, přesto svým zpracováním i použitými materiály potěší. V testované vyšší výbavě Executive má auto vše, co byste od luxusního SUV čekali. Ve výbavě tak nechybí bixenony, kožená sedadla s vyhříváním a odvětráváním, bezklíčkové ovládání, navigace a podobně. Připlatit si můžete za paket Technology, který obsahuje jízdní asistenty (sledování mrtvého úhlu, varování před čelním nárazem), inteligentní adaptivní tempomat nebo panoramatický kamerový systém. Paket stojí 80 tisíc Kč a testované auto jím bylo vybaveno. Z interiéru zmizela také modrá barva podsvícení budíků, ty jsou vlastně nové celé. Dostaly nové ručičky, nový font a ukazatele stavu paliva a teploty vody jsou nově analogové (!!).

Přečtěte si také:  Test Audi A8 L 60 TFSI quattro (2022)

test-hyundai-santa-fe-22-crdi-4x4-at-p2

Interiér je také velmi prostorný. Testované provedení bylo pětimístné, připlatit lze ale také za sedmimístnou verzi nebo můžete pořídit větší Grand Santa Fe. Přední sedadla jsou zcela bez problémů, v našem případě elektricky nastavitelná s pamětí, ta zadní jsou posuvná a nabízejí nastavitelný sklon opěradla. Usadit se zde mohou poměrně pohodlně i dlouháni. Na zadních oknech je možné použít roletky a cestující ochladí výdechy klimatizace. Objem zavazadlového prostoru je 585 litrů v základním uspořádání, respektive 1 680 litru po sklopení opěradel zadních sedadel.

Pro Santa Fe je v nabídce pouze jediný motor, naftový čtyřválec 2,2 CRDi s přeplňováním jedním turbodmychadlem. Nabízí poměrně slušný výkon 147 kW/200 koní i točivý moment 440 Nm. Ve vyšší výbavě nemáte na výběr, motor bude vždy spojen s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. V nižší výbavě můžete vybírat také z manuální převodovky, v obou případech se šesti rychlostními stupni. Zrychlení testované verze z 0 na 100 km/h je otázkou 9,6 sekundy a maximální rychlost 203 km/h.

Motor je příjemně kultivovaný, do interiéru neproniká žádné nepříjemné dunění ani přílišný hluk od motoru. Ačkoliv jsou technické parametry velmi slibné, díky celkovému naladění auta si s ním příliš okreskové zábavy neužijete. Podvozek je výhradně pohodlný a z auta je cítit jeho dvoutunová hmotnost. Na mokré silnici je při vyšší rychlosti v zatáčce Santa Fe nedotáčivé, nad vším ale bdí citlivě nastavená stabilizace. Posilovač řízení je dle předpokladů bez jakéhokoliv citu. Ono je to u takového auta ale vlastně úplně jedno, protože stejně si za jeho volantem budete užívat tu pohodu. Pohodlný podvozek, vysoké pneumatiky a pomalejší automatická převodovka vám jasně dají najevo, že není kam spěchat. Podvozek je vůbec největším překvapením celého auta. Podvozek je za každých okolností tichý, do kabiny nepropustí žádnou ránu či jakýkoliv jiný ráz. Auto přitom při jízdě nerozhodí ani větší nerovnosti, přenese se přes ně jistě a snaží se o to, aby posádka vůbec nepoznala, že na silnici něco bylo. A to jde o klasický neadaptivní podvozek…

test-hyundai-santa-fe-22-crdi-4x4-at-p3

Při běžné svižnější jízdě se můžete připravit na spotřebu kolem 9 l/100 km. Za to sice dokáží jezdit i některá SUV s šestiválci, přesto jde o hodnotu, která není vůbec špatná. Pokud pojedete úsporně, dostat se na úroveň (a nebo klidně i pod) 8 l/100 kilometrů také není problém. Oficiální údaje pak hovoří o kombinované spotřebě 6,6 l/100 km.

Přečtěte si také:  Test Volkswagen T-Roc Cabriolet 1.5 TSI DSG (2022)

Jde o SUV, které by mělo umět sjet ze silnice. Santa Fe by s tím problém mít nemělo, nejen, že má v základu pohon všech kol, který zajišťuje mezinápravová spojka, ale má také světlou výšku 180 mm. Na žádné velké terénní dovádění to sice není, ale mimo silnici se neztratí. Zastavit ho může křížitelnost náprav, která není příliš velká, a nebo dlouhé převisy.

Hyundai Santa Fe je po modernizaci více svěží co do designu. Automobilka se nepouštěla do žádných velkých akcí a spíše auto decentně přiblížila dnešní době. O Santa Fe byste měli přemýšlet ve chvíli, kdy chcete pohodlné SUV a jste smířeni s tím, že už na silnici nepotřebujete „závodit„. Díky komfortně naladěnému podvozku a těžkému předku je tohle auto spíše na kochání se krajinou. Základní cena je 900 tisíc Kč pro verzi Style s manuální převodovkou, za automat připlatíte 60 tisíc a za testovanou vrcholnou verzi, jejíž koupě se nám zdá z celého ceníku nejrozumnější, musíte dát minimálně 1,1 milionu Kč.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Hyundai
Typ:,Santa Fe
Motor:,řadový čtyřválec (R4)
Objem válců:,2 199 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,všech čtyř kol
Výkon:,147 kW/200 koní při 3 800 ot./min
Točivý moment:,440 Nm při 1 750 – 2 750 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,9.6 s
Maximální rychlost:,203 km/h
Převodovka:,šestistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,7.6 / 6.0 / 6.6
Emise CO2:,174 g/km
Délka:,4 700 mm
Šířka:,1 880 mm
Výška:,1 675 mm/1 685 mm (vč. střešních ližin)
Rozvor:,2 700 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 907 – 2 040 kg
Objem zavazadlového prostoru:,585 / 1 680 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , ,


google_news Odebírejte auto-mania.cz na Google News!


Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít na začátek