Test Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi (AT)

Autor: Pavel Srp -   6. 9. 2016


Nový Hyundai Santa Fe, který jsme testovali před pár týdny, se nám zalíbil. Jde o velké a pohodlné SUV, které dokáže beze zbytku zastat roli rodinného auta, ale také poměrně reprezentativního služebního vozu. Verze Grand Santa Fe, jak název napovídá, je větší. Nabízí prodlouženou karoserii a prodává se výhradně se sedmi místy k sezení.

Vzhledem k tomu, že jde o vrchol nabídky (sedan Genesis nepočítáme, protože má „vlastní značku“), musí tak i působit. Nedávná modernizace zapracovala na detailech. Ačkoliv nejsou rozdíly verze před modernizací a po ní mnohdy patrné na první pohled, auto působí svěžejším dojmem. Stejně jako u krátké verze je tu nová maska chladiče, přepracován byl přední nárazník a LED světla pro denní svícení mají jiný tvar i umístění. V zadní části si můžete všimnout nové grafiky světel či nového tvaru koncovek výfuku. Nový design dostala také litá kola.

Oproti verzím Santa Fe a Grand Santa FE před modernizací vypadají po modernizaci obě verze rozdílně. Z přední části je možné si všimnout jinak tvarovaných hlavních světlometů i jejich okolí, jinak tvarované i vyplněné jsou masky chladiče a rozdílné je také umístění LED denního svícení i jeho tvar. Z boku je to jasné, Grand Santa Fe je delší. A odlišný je i zadek, kde jsou největší změnou jinak tvarované svítilny. Hyundai Grand Santa Fe působí ještě o fous reprezentativnějším dojmem.

Test-Hyundai-Grand-Santa-Fe-22-CRDi-AT-p1

V interiéru se ale obě verze prakticky neliší – alespoň co se přední části týká. Čeká vás tu tak dobré zpracování i kvalitní použité materiály. Vaše těla se mohou uvelebit v pohodlných kožených sedadlech s vyhříváním a odvětráváním. Pohodlí doplňuje bezklíčkové ovládání vozu včetně aktivace a deaktivace motoru, navigace, ale také možnost připlatit si za některé jízdní asistenty (například sledování mrtvého úhlu, varování před čelním nárazem apod.) nebo inteligentní adaptivní tempomat či panoramatický kamerový systém.

Dobrou zprávou je, že z interiéru zmizela modrá barva podsvícení budíků. Ty navíc dostaly nové ručičky, nový font a analogové ukazatele stavu paliva a teploty vody.

Posádka si může atmosféru na palubě navíc zpříjemnit prémiovým sound systémem Infinity, který hraje skvěle. Premium Surround s 10 reproduktory, výkonem 630 W a funkcí QuantumLogic Surround (QLS) poskytuje všem cestujícím nevšední zážitky z poslechu multidimenzionálního prostorového zvuku.

Přečtěte si také:  Nový Hyundai Kona je tu. Dostane i spalovací motory a design se bude lišit podle pohonu

Test-Hyundai-Grand-Santa-Fe-22-CRDi-AT-p2

Z auta je skvělý výhled, nejen díky vyššímu posezu, ale také díky velkým proskleným plochám a rozměrným vnějším zpětným zrcátkům. Při parkování bude ale díky obřím rozměrům auta skvělým pomocníkem parkovací senzory, ještě lépe příplatkový prostorový kamerový systém AVN (Around View Monitor). Ten dokáže zobrazit auto z „ptačí perspektivy„. Samozřejmostí je automatický parkovací asistent, který umí sám najít vhodné parkovací místo a také do něj následně zaparkovat. Na řidiče zbyde pouze úkol šlapat na pedály a řadit „dopředu“ nebo „dozadu„, o zatáčení se postarají řídící jednotky.

Interiér je sedmimístný, sedadla jsou uspořádána ve třech řadách. Zatímco v prvních dvou řadách se i díky prodlouženému rozvoru verze Grand sedí skvěle, ta třetí, poslední není až tak prostorná. I tak ale může mít svoji vlastní „zónu“ pro automatickou klimatizaci. Postavy měřící 180 cm se tu však příliš komfortně cítit nebudou. Místo pro nohy se však dá zvětšit posunutím druhé řady sedadel vpřed. Třetí řada sedadel je běžně uschována v podlaze kufru, jejich vysunutí/zasunutí je jednoduché a intuitivní, stačí tahat za poutka a tahat/případně tlačit sedadla nahoru, respektive dolů.

Jak už to tak bývá, v sedmimístné verzi není zavazadelník nijak velký a jeho objem výrobce nezveřejňuje. Při pětimístném provedení nabízí zavazadelník pěkných 634 litrů (druhá řada sedadel však musí být zcela vpředu a opěradla musejí být vzpřímená) a se sklopenou druhou a třetí řadou sedadel jde o 1842 litrů. Nechtějte ale, aby se vám při této konfiguraci něco zakutálelo dopředu do auta, jen stěží byste to zezadu z kufru vyndávali. Víko zavazadelníku se dá otevřít bez dotyku, stačí, abyste stáli s klíčem (samozřejmě musíte mít bezklíčkové ovládání vozu) tři sekundy v blízkosti zavazadlového prostoru a víko se automaticky otevře.

Test-Hyundai-Grand-Santa-Fe-22-CRDi-AT-p3

Hyundai Grand Santa Fe nabízí na českém trhu jedinou možnou verzi. Jde o vůz s přeplňovaným vznětovým čtyřválcovým motorem 2,2 litru s výkonem 147 kW/200 koní a točivým momentem 440 Nm. Motor je kombinován výhradně se šestistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Stejný pohon jsme zkoušeli už v krátké verzi a zanechal v nás pozitivní dojmy. Motor je příjemně kultivovaný a celkově je jeho chování chvályhodné. Oproti kratší verzi však – vlastně vcelku logicky – působí vlažněji. Vždyť s sebou tahá o „pár kilo“ navíc. Zrychlení z 0 na 100 km/h udávané výrobcem je 9,9 sekundy. Předjíždění je potřeba promyslet, tohle auto má rádo spíše klidný jízdní styl. Tomu odpovídá nejen automatická převodovka s hydrodynamickým měničem, která řadí hladce a příjemně, ale také naladění podvozku. Ten je totiž měkčí, houpavý a nepřekvapí ho prakticky žádná díra. Jeho nastavení by se dalo označit slovem důstojný. Auto je nedotáčivé, ačkoliv se mi pocitově zdálo, že o něco méně než kratší verze. Spotřeba paliva vychází o 0,4 litru méně než u kratší verze, v praxi nám ale palubní počítač ukazoval prakticky stejné hodnoty. Na konci týdenního testování jsme z displeje palubního počítače odečetli rovných 9l/100 km.

Přečtěte si také:  Hyundai IONIQ 6 přichází na český trh s cenami od 1 159 990 Kč, Příliš se neliší od cen IONIQ 5

Pohon všech kol zajišťuje mezinápravová spojka. To znamená, že ve většině situací jsou poháněna pouze kola přední nápravy. V případě potřeby se k nim přidávají ta zadní. Řidič ale může tlačítkem na palubní desce aktivovat stálý pohon všech kol s rozdělením točivého momentu v poměru 50:50 na obě nápravy, to však funguje pouze do 30 km/h. Uzávěrky diferenciálů a podobné terénní fajnovosti byste tu ale hledali marně. Potvrzuje se tu fakt, že Hyundai Grand Santa Fe je SUV, které se neztratí na polní cestě nebo v lehkém terénu, ale do těžšího terénu se díky mnoha limitujícím faktorům nehodí.

I u dlouhé verze se potvrzuje to, že Hyundai své vrcholné modely umí. Auta působí příjemným dojmem, dobře jezdí a hezky vypadají. Ceny již sice nejsou úplně lidové, ale automobilka nabízí poměrně dlouhé záruční lhůty, které jsou 5 let bez omezení ujetých kilometrů. V ceně je navíc také 5 let asistenční služby a 5 let kondičních prohlídek. Základní cena je v jediné verzi v nabité výbavě Executive 1 179 990 Kč. Připlatit si ale můžete pouze za metalický lak karosérie nebo paket „technology“ s mnoha moderními jízdními asistenty.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Hyundai
Typ:,Grand Santa Fe
Motor:,řadový čtyřválec (R4)
Objem válců:,2 199 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,všech čtyř kol
Výkon:,147 kW/200 koní při 3 800 ot./min
Točivý moment:,440 Nm při 1 750 – 2 750 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,9.9 s
Maximální rychlost:,201 km/h
Převodovka:,šestistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,8.3 / 6.3 / 7.0
Emise CO2:,184 g/km
Délka:,4 905 mm
Šířka:,1 885 mm
Výška:,1 685 mm/1 695 mm (vč. střešních ližin)
Rozvor:,2 800 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 995 – 2 132 kg
Objem zavazadlového prostoru:,634 / 1 842 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , , , ,


google_news Odebírejte auto-mania.cz na Google News!


Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *