Test Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD (2024)

Test Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD (2024)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 24. 5. 2024


Snad každá automobilka má v nabídce SUV s benzinovým pohonem. Jen pár z nich je má jako elektromobily nebo jako plug-in hybridy a ještě méně je nabízí jako klasické hybridy, které se nenabíjejí ze zásuvky. Jednou z těch značek, která takový hybrid nabízí, je Honda. Před časem jsme vyzkoušeli menší ZR-V, tentokrát větší CR-V.

Umí jezdit na elektřinu, ale nenabíjí se ze zásuvky

Stejně jako právě zmiňovaná Honda ZR-V, tak i CR-V používají stejné pohonné ústrojí. Jde o kombinaci spalovacího motoru a elektromotoru. Jde o klasický full-hybrid, který si s elektřinou hospodaří zcela autonomně. Nabíjí se i vybíjí tak, jak je v aktuální situaci potřeba (anebo jak to vyhodnotí řídicí jednotky). Baterie se nabíjejí pouze při jízdě, nikoliv externě ze zásuvky nebo z nabíjecích stanic.

Čistě na elektřinu tohle auto jezdit umí. Jde ale fakticky hlavně o popojíždění po městě, protože baterie není velká (Honda ale její kapacitu u hybridní verze neudává). A právě taková elektrická jízda je nakonec ta nejlepší, nejen pro komfort posádky, ale i pro spotřebu. Neustálé stání s nastartovaným motorem na volnoběh na semaforech nebo na křižovatkách (pokud vypínáte Start/stop) a právě rozjezdy jsou to, co spotřebu paliva zhoršuje nejvíce. Honda v technických údajích slibuje, že se dostanete v kombinovaném režimu do 7 l/100 km a podle zkušeností se dokážete i ve městě dostat níž. Platí to ale pro defenzivní a klidnou jízdu. Pokud pojedete svižněji, počítejte s hodnotami právě kolem 7 – 7,5 l/100 km, což je i tak na tak velké auto s velkým benzinovým motorem velmi dobrá hodnota.

Test Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD (2024)

Známý pohon

A co, že vlastně hybridní Hondu CR-V pohání? Je to stejná pohonná jednotka, kterou má i Honda ZR-V, o níž byla řeč v úvodu, ale v drobné evoluci. Základem je atmosférický benzinový čtyřválec (pracující v Atkinsonově cyklu) s objemem dvou litrů. Jeho výkon je 109 kW/148 koní a točivý moment 189 Nm. Doplňují jej dva elektromotory (respektive elektromotor se 135 kW/184 koňmi a 335 Nm a startér/generátor).

Hybridní Honda CR-V se (na rozdíl od plug-in hybridní verze) nabízí jak s pohonem předních, tak i všech čtyř kol. Příplatek v nižší výbavě Elegance je 50 tisíc korun, ve vyšší výbavě Advance (to je případ testovaného kusu) už je ovšem k dispozici čtyřkolka. Cena je stanovena na 1 249 900 korun s daní z přidané hodnoty.

Dynamika na papíře nevypadá nijak oslnivě, ale v tomto případě to není až tak důležité. Naživo na silnici totiž testovaná hybridní Honda CR-V potěší pružností a reakcemi na sešlápnutí plynového pedálu. Technické údaje říkají, že zrychlit z místa na stovku zvládne auto za 9,5 sekundy a maximální rychlost je 187 km/h.

Test Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD (2024)

Za volantem

Hybridní pohonné ústrojí je naladěno velmi dobře, subjektivně dokonce jako jedno z těch vůbec nejlepších na trhu. Motor zbytečně nevytáčí, když je potřeba výraznější akcelerace, což pomohlo mezigenerační úpravou převodovky e-CVT. Honda zmiňuje, že do převodovky přidala druhý převodový poměr, když je motor přímo připojen ke kolům. Ke stávajícímu vysokému převodovému poměru se připojuje nový nízký převodový poměr, přičemž oba z nich byly optimalizovány. Díky tomu se zlepšila hnací síla při nízkých rychlostech a celková maximální rychlost, aniž by bylo nutné zvyšovat fyzické otáčky spalovacího motoru.

Při jízdě potěší hybridní Honda CR-V pružností, protože na přidání plynu reaguje ochotně a takřka bez zpoždění. Prvotní reakci totiž zajišťuje elektromotor, který nemusí čekat na ideální otáčky jako spalovací motor. Ještě výraznější je to ve sportovním jízdním režimu. Neznamená to však, že by šlo o nějaké zbrklé reakce, ba právě naopak. Je to sice rychle, přesto stále dostatečně plynulé. Hladké je i připojování a odpojování benzinového motoru do pohonného řetězce. To, že se benzinový motor nastartuje a do práce se zapojí, samozřejmě slyšet je, ale s autem to nijak necukne. A stejně to funguje, i když se zase benziňák zase odpojí.

Honda dokáže na displeji před řidičem i na displeji infotainmentu zobrazovat grafiku toho, jak aktuálně pohonné ústrojí pracuje – jestli auto jede jen na elektřinu, na kombinaci obou jednotek, zda rekuperuje a podobně. Každá funkce má jinou barvu a pohyb energie doplňují i šipky, aby to bylo zcela jasné. Mimochodem, intenzita rekuperace je nastavitelná. Slouží k tomu páčky na volantu, které v běžných spalovacích autech slouží k manuálnímu řazení automatické převodovky.

Test Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD (2024)

Pohled na auto zboku prozradí, že tu nejsou žádná velká kola. CR-V obouvá „jen“ osmnáctky, což se pozitivně projevuje na komfortu jízdy. Celkově je auto naladěno spíše do pohodlnosti, ale přesto dokáže být překvapivě rychlé i v zatáčkách. A může za to do jisté míry i to, že tlumiče jsou „mechanicky adaptivní“. Vnitřní konstrukce tlumičů je totiž taková, že tlumiče fungují v závislosti na tom, zda kola narážejí na malé nerovnosti a nekvality českých silnic anebo na větší díry. Podle toho se mění průtok oleje a tedy i tuhost. Při jízdě to sice tak úplně nepostřehnete, ale rozhodně vám naladění podvozku přijde povedené.

V textu jsme se také zmínili o tom, že testované auto má pohon všech čtyř kol. Na rozdíl od některých jiných výrobců jde o čistě mechanickou čtyřkolku, takže přední i zadní náprava je propojena přímo s převodovkou. Není to tedy řešeno pouze přidáním elektromotoru na zadní nápravu.

Závěr

Hybridní Honda CR-V je autem, které nás příjemně překvapilo. Při klidné jízdě jde o komfortní a tiché SUV, jehož hybridní pohonné ústrojí je velmi dobře naladěno a řidič ani posádka auta o něm prakticky ani neví. Má rychlé reakce na přidání plynu, přesto jsou plynulé a auto sebou neškube. Problém mu ale nedělá ani svižnější tempo nebo klikatá silnice, ani tady se nenechá jen tak něčím rozhodit, protože se můžete spolehnout na dobře naladěný podvozek. A navíc vás to vyjde na milion a čtvrt. A dá se mu něco vytknout? Asi jen to, že například ve srovnání se Škodou Kodiaq nebo třeba s novým Volkswagenem Tiguan působí interiér Hondy CR-V levnějším dojmem a také zvuk zavírání dveří je více „plechový“.

Technické údaje:

Auto:

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD

Motor:

R4 + elektromotor

Objem válců:

1993 ccm

Plnění motoru:

atmosférické

Palivo:

benzin + elektřina

Pohon:

všech čtyř kol (AWD)

Výkon:

109 kW/148 koní (spalovací motor)
+ 135 kW/184 koní (elektromotory)
= celkový výkon pohonné soustavy se neudává

Točivý moment:

186 Nm (spalovací motor)
+ 335 Nm (elektromotory)
= celkový točivý moment pohonné soustavy se neudává

Zrychlení 0-100 km/h:

9,5 s

Maximální rychlost:

187 km/h

Převodovka:

e-CVT

Spotřeba paliva (kombinovaná):

6,7 l/100 km

Emise CO2:

151 g/km

Objem nádrže:

57 litrů

Kapacita baterie:

neudává se

Délka:

4706 mm

Šířka:

1942 mm (se sklopenými zrcátky)
2153 mm (včetně zrcátek)

Výška:

1684 mm

Rozvor:

2700 mm

Provozní hmotnost:

1817 kg

Objem zavazadlového prostoru:

579 / 1643 litrů


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru