Citroën si pro svůj model C3 připravil velmi speciální edici, kterou ocení zejména ženy. Proč? Protože má růžové doplňky. Jde o verzi ELLE, kterou jsme vyzkoušeli se základním motorem.
Partnerství s časopisem ELLE
Tato speciální edice je výsledkem partnerství dvou francouzských značek, které podle Citroënu obě spojují stejné hodnoty elegance a snahy zjednodušovat každodenní život. Dalším aspektem této spolupráce je Fórum ELLE Active ve Francii, jehož cílem je ukázat na hodnotu žen v práci.
Zacílení na ženy je jasné na první pohled
Už první, a klidně jen letmý pohled na tento Citroën C3 prozradí, že tohle auto s největší pravděpodobností bude řídit žena. Karoserii totiž doplňují nejen loga „ELLE“ na dveřích, ale hlavně několik růžových doplňků vně i uvnitř.
Zvenku lze speciální edici Citroën C3 ELLE snadno poznat díky rámečkům kolem mlhovek a prvků Airbump v růžové v odstínu Cherry Pink. Stejnou růžovou barvu lze spatřit také na C-sloupcích v místech, kde se rozděluje barva karoserie a střechy. Panel střechy je totiž v odstínu Sable, který je určen výhradně pro tuto edici.
Karoserie je pro edici ELLE v nabídce jen ve třech barvách: Bílá Banquise, Černá Perla Nera a Šedá Platinum. Poslední možnou variantou je černá střecha v odstínu Onyx Black a karoserie v metalickém odstínu Sable.
Podobné barvy je možné nalézt i v interiéru. Základní barva je šedá, ve které jsou vyvedena sedadla, ale i palubní deska. Tu opět doplňují detaily v růžové jako například prošívání v odstínu „Cherry Pink“. Posledním detailem jsou koberečky s růžovým obšitím a štítkem ELLE.
V rámci verze ELLE můžete také počítat s poměrně bohatou výbavou už v základu. Design dotvoří zejména 16″ kola, ale oceníte také tempomat, klimatizaci a další prvky, za které byste museli jinak připlácet.
Motor není do tepla
Pod kapotou testovaného auta byl atmosférický 1,2litrový tříválec s 60 kW/82 koňmi. To se při přečtení v technických údajů nezdálo být jako špatná volba, jakkoliv se to s přeplňovanými motory PureTech nedá srovnávat. Praxe ale prozradila, že to není úplně ideální pohonná jednotka na horké letní dny…
Proč? Tenhle motor má sice docela slušný výkon i točivý moment (118 Nm) – ačkoliv je jejich maximum k dispozici až nad 5750 (výkon), respektive 2750 (točivý moment) ot./min – a neváží moc (něco málo přes tunu), ale kombinace dlouhých převodů pětistupňové manuální převodovky a zapnuté klimatizace udělaly ze zrychlování bojovku. Tohle auto nechce přidat, nechce zrychlovat a moc nepomůže ani podřazení. Však se podívejte na video.
Jenže stačí vypnout klimatizaci a rázem je to jinak. Ne snad, že by motor překvapil svou dynamikou, ale byl o poznání agilnější a schopnější zrychlovat. Škoda, že v testovacím týdnu jsme měli neustále vysoké tropické teploty…
Jízda = pohodlí!
Čím si nás ale C3 získala nejvíc – a to nejen teď, ale i vždycky předtím – to je podvozek při klidné jízdě. On je totiž naladěn spíše měkce, komfortně. Po silnici se tak auto pohupuje a snaží se eliminovat veškeré nerovnosti. Citroën se konečně vrátil k pohodlí, což mu šlo vždycky dobře, ačkoliv hydropneumatický podvozek už s odchodem C5 opustí. Mimochodem, „obyčejná“ C3 ještě nemá dorazy tlumiče jako C3 Aircross nebo C4 Cactus a přesto je podvozek velmi pohodlný a i tichý.
Pokud nedokázal něco vyfiltrovat podvozek, byly tu ještě měkčí sedačky, do nichž posádka příjemně zapadne. Já jsem měl ale sedačky nastaveny tak (měřím 180 cm), že jsem hůře viděl přes B-sloupek (měl jsem hlavu přímo vedle něj a je hodně široký), takže jsem se na křižovatkách musel vyklánět.
Závěr a cena
Po týdenním soužití se stylovou variantou Citroënu C3 ELLE vím jediné. V létě je se zapnutou klimatizací základní motor z hlediska dynamiky opravdu nedostatečný. Po vypnutí klimatizace se to sice zlepší, ale i tak bude rozhodně lepší volbou výkonnější turbodmychadlem přeplňovaná jednotka PureTech 110.
Největší devizou C3 je styl a pohodlí. Barvy exteriéru se dají kombinovat s mnoha dalšími barvami střechy, případně Airbumpů. A i v interiéru se nabízí hned několik možných podob čalounění. Růžové doplňky jsou však vyhrazeny pouze pro verzi ELLE.
Tato speciální verze začíná podle konfigurátoru na 309 900 Kč s testovaným motorem PureTech 82, za výkonnější 110koňový PureTech zaplatíte o 30 tisíc korun více.
[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]
[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,–
Pohodlný podvozek,Slabá dynamika motoru se zapnutou klimatizací
Na vnější velikost auta solidní vnitřní prostor,Vysoká nakládací hrana v kufru
[/table]
[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Citroën
Typ:,C3 ELLE
Motor:,řadový tříválec
Objem válců:,1199 ccm
Plnění motoru:,atmosférické
Palivo:,benzín
Pohon:,předních kol
Výkon:,60 kW/82 koní při 5750 ot./min
Točivý moment:,118 Nm při 2750 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,13.2 s
Maximální rychlost:,166 km/h
Převodovka:,pětistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.8 / 4.2 / 4.8
Emise CO2:,110 g/km
Objem nádrže:,45 litrů
Délka:,3996 mm
Šířka:,1749 mm
Výška:,1474 mm
Rozvor:,2540 mm
Pohotovostní hmotnost:,1055 kg
Objem zavazadlového prostoru:,300 / 922 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]