test-2020-bmw-630d-xdrive-gt-facelift- (3)

Test BMW 630d xDrive GT (2020)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 22. 11. 2020


Nové BMW řady 6 GT je s námi poměrně krátce. Automobilka ho představila v roce 2017, ale už má po faceliftu. Přišel společně s modernizací nové pětky. A my jsme se v redakčním testu podívali na BMW 630d xDrive GT.

Změny jsou decentní

Mnichovský výrobce se zaměřil na to, aby šestka jasně zapadla do dnešního designového jazyka, takže musela přijít nová, větší maska chladiče, která je spojená v jeden celek. Její svislé lamely navíc vystupují výrazně vpřed a vzdáleně tak připomínají legendární „žraloky“. Tak se přezdívalo modelům BMW z osmdesátých let minulého století, které měly příď skloněnou negativně celou.

Jiné jsou ale světlomety, které přišly s novým světelným podpisem (s dalším, úplně novým přišel i koncept elektrického BMW iX). O legendární Angel Eyes už u BMW nejde dlouho, ale u nové šestky (i u pětky) jsou ve světlech dvě písmena „L“. Ta fungují jako denní svícení a parkovačky, ale vždy ta vnější „L“ slouží také jako blinkr. Světlomety jsou standardně vybaveny technikou LED Matrix a za příplatek je možné pořídit i laserové světlomety.

test-2020-bmw-630d-xdrive-gt-facelift- (13)

Ty měl i testovaný model a poznáte je nejen podle nápis „BMW Laser“, ale i podle modrých odstínů uvnitř světlometu. BMW slibuje, že mají dosvit až 650 metrů, což změřit nedokážeme, ale dokážeme říct, že svítí vážně skvěle. Fungují pouze pro dálkové světlo a aktivují se samy. Řidič je sám rozsvítit nemůže, pokud pustí dálkové světlomety, rozsvítí jen LEDky, laserové světlo se k tomu pak automaticky přidává pouze po splnění několika podmínek.  Zejména pokud je aktivován automatický režim světlometů (rozsvěcení na základě vnějšího světla) a automatický režim dálkových světlometů, rychlost nad 60 km/h a žádný okolní provoz.

Přepracovány byly také oba nárazníky, podle výrobce nyní „opticky zvětšují šířku nového BMW řady 6 Gran Turismo“. U tmavě modrého testovaného kusu jejich tvary ale příliš nevyniknou. I tak ale šestka rozhodně velká je a i tak působí.

Trochu překvapení na nás čekalo v interiéru. Jak 6 GT, tak ani řada 5 nedostaly v rámci faceliftu nový interiér, který mají BMW od nové generace X5. Tady je stále původně uspořádaný interiér BMW. Změny jsou tu jen v podobě nově navržených ovladačů na středové konzole v leskle černém provedení a na volantu. Interiér však nabízí skvělou ergonomii a je přehledný.

test-2020-bmw-630d-xdrive-gt-facelift- (27)

Nejslabší naftový šestiválec úplně stačí

Motorová paleta zahrnuje čtyřválce a šestiválce, my jsme pod kapotou měli slabší ze dvou naftových šestiválců. V obou případech jde o přeplňované řadové třílitry, ale zatímco 30d přeplňuje jedno turbodmychadlo, tak 40d má dvě turba. Zatímco 640d je v nabídce výhradně jako xDrive, tak u 630d si můžete vybrat buď pohon zadních nebo všech kol. Testované auto bylo ve verzi 630d xDrive, tedy s pohonem všech kol.

Že jde v případě 630d o motor, který je dostatečný i na tak velké auto, dokazují už samotné technické údaje. BMW ho naladilo na 210 kW/286 koní a točivý moment vrcholí 650 Nm už mezi 1500 a 2500 otáčkami za minutu. Sprint z 0 na 100 km/h je otázkou 5,9 sekundy a maximální rychlost je 250 km/h.

Vás ale jistě bude zajímat projev motoru v praxi. Vězte, že i na silnici budete mít pod pravou nohou stále dostatek síly. Motor testovaného BMW je dostatečně pružný, skvěle s ním spolupracuje automatická osmistupňová převodovka. Ta totiž podřazuje „kdy má“ a navíc je její řazení zcela hladké.

test-2020-bmw-630d-xdrive-gt-facelift- (29)

A spotřeba? Vždyť jde o více než pětimetrové auto s více než dvoutunovou hmotností. Vězte, že budete překvapení. Hodnoty, které se ukazovaly na palubním počítači po čas týdenního testu, se pohybovaly mezi 8 a 9 l/100 km. To vůbec není špatné, ale je škoda, že palivová nádrž má objem jen 66 litrů.

Skoro jako v limuzíně

Pochválit je třeba i odhlučnění – a to nejen motoru, ale i veškerých vnějších vlivů. Při cestování je v autě až překvapivý klid a ticho, ne nepodobný tomu, co zažijete v BMW řady 7. A to i přesto, že šestka má bezrámové dveře. Může však mít dvojitá skla, která zvuk výrazně ztiší.

Stejně se dá hovořit i o podvozku. Ten je totiž pneumatický a posádku opravdu hýčká. Auto se na silnici příjemně nadnáší a nerozhodí ho ani větší nerovnosti. Docela překvapivě si poradí i s krátkými příčnými nerovnostmi, kde měla právě třeba sedmička drobné nedostatky. Mimo silnici pak možná oceníte, že lze jednoduchým stiskem tlačítka zvýšit světlou výšku.

test-2020-bmw-630d-xdrive-gt-facelift- (24)

Skoro jako v limuzíně je i vnitřní prostor, a to jak na předních, tak i na zadních sedadlech. Sedadla jsou navíc opravdu pohodlná, ta přední samozřejmě s vyhříváním, ale i s možností odvětrávání anebo masážní funkcí. Vzadu je dostatek místa pro nohy, pro ramena i pro hlavu, navíc jsou sedadla příjemně pohodlná a na hlavových opěrkách jsou měkké polštářky. Celkově je v autě o něco vyšší posez, než v řadě 5 nebo řadě 7, ale stále o poznání nižší, než například u X6.

Závěr a cena

Modernizace šestkového bavoráku byla decentní, a to jak zvenku, tak uvnitř. Vlastně nebylo potřeba výrazných změn, protože auto stále vypadá svěže. Jde navíc o jedno z největších a nejpohodlnějších aut v nabídce značky, která do světa tolik nekřičí jako sedmička, ale nabízí podobný komfort. Navíc je díky pětidveřové karoserii praktičtější.

A nakonec i levnější. Nejlevnější BMW řady 6 GT startuje na 1 621 100 Kč s DPH, jde o verzi s naftovým čtyřválec 620d s pohonem zadních kol a automatickou převodovkou. Testované 630d xDrive vyjde v základu na 1 879 800 Kč s DPH, přičemž příplatek za pohon všech kol xDrive je 71 500 Kč.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,BMW
Typ:,630d xDrive Grand Turismo
Motor:,řadový šestiválec
Objem válců:,2 993 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,4×4 xDrive
Výkon:,210 kW/286 koní při 4000 ot./min
Točivý moment:,650 Nm při 1500 – 2500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,5.9 s
Maximální rychlost:,250 km/h
Převodovka:,osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.7-6.4 / 4.6-4.4 / 5.3-5.1
Emise CO2:,140-135 g/km
Objem nádrže:,66 litrů
Délka:,5091 mm
Šířka:,1902 mm
Výška:,1538 mm
Rozvor:,3070 mm
Pohotovostní hmotnost:,2065 kg
Objem zavazadlového prostoru:,610 / 1 800 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru