test-2021-audi_a6_allroad-55-tfsi-quattro- (4)

Test Audi A6 allroad 55 TFSI (2021)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 7. 11. 2021


Audi má s modely allroad dlouhé zkušenosti. Byly to jedny z těch prvních „outdoorových“ modelů, které se na trhu objevily. A to o hodně dřív, než na oblibě získala SUV. Allroady jsou v nabídce pořád, a proto jsme jeden z nich otestovali. Posadili jsme se za volant A6 allroad s benzinovým motorem.

A6 Allroad = lepší A6

Nabídka verzí Audi A6 je opravdu hodně bohatá. Nabízí se jako sedan a jako kombi. Mohou ji pohánět plug-in hybridní, benzinové anebo naftové motorizace. Kromě toho je tu právě i oplastovaný allroad a na druhé straně superrychlé RS6 Avant.

A6 allroad se dá kombinovat s naftovými motory (čtyřválce 40 TDI a šestiválce 45 TDI, 50 TDI a 55 TDI), případně jako v testované verzi s benzinovým šestiválcem (55 TFSI). Ve všech případech je motor spojen s automatickou převodovkou a pohonem všech kol.

test-2021-audi_a6_allroad-55-tfsi-quattro- (14)

Verze allroad stojí v rámci nabízených výbav nad běžnými verzemi a nabídne bohatší standardní výbavu. Už v základu totiž dostanete například adaptivní pneumatický podvozek, elektrické víko zavazadelníku, multifunkční kožený volant s pádly řazení nebo specificky tvarované 18″ disky.

Samozřejmostí jsou i designové odlišnosti. Těch si lze všimnout na první pohled. Allroad nabídne specificky tvarovaná je maska chladiče s vertikálním žebrováním, ale i otvory pro přívod vzduchu v rozích nárazníku. Na blatnících jsou ochranné plastové nástavce, pokračující přes prahové lišty s nápisem quattro. V zadním nárazníku je nový difuzor. Spodní části předního i zadního nárazníku, lemy podběhů kol i vnější prahové lišty jsou lakovány v kontrastním matně šedém odstínu Scandium. Na přání je ovšem možné zvolit metalický odstín nebo stejnou barvu karoserie.

V interiéru se žádné velké odlišnosti neobjevují, tady Audi vsadilo na detaily. Nástupní prahové lišty mají nápis „allroad“, ten se objevuje i na opěradlech předních sedadel. Pedály a opěrka nohy jsou u této verze vyrobeny z nerezové oceli.

test-2021-audi_a6_allroad-55-tfsi-quattro- (19)

Za volantem

Interiér působí luxusně, kombinuje kůži a Alcantaru. Palubní desce dominuje dvojice dotekových displejů, prostřednictvím nichž se ovládají takřka všechny funkce. Ten spodní slouží primárně pro klimatizaci, ale lze na něm i zadávat cíl navigace. Navíc je možné psát bez přestávky, není třeba čekat na potvrzení každého písmenka. Displeje navíc mohou fungovat jako klasické dotekové displeje, které známe z mobilních telefonů, anebo se na nich dá nastavit haptická odezva, takže pro potvrzení bude potřeba jej stisknout, aby „cvaknul“.

Najít si tu správnou polohu za volantem je otázka chviličky. Pak už jen stačí stisknout startovací tlačítko a probudit k životu motor. Benzinový šestiválcový třílitr je příjemně tichý už od samotného nastartování. A zůstane to tak po celou dobu. Motor si pod kapotou jen tiše ševelí, ale rozhodně má co nabídnout.

Technické údaje totiž prozrazují výkon 250 kW/340 koní. Točivý moment vrcholí 500 Nm, přičemž je k dispozici už od 1370 ot./min a vydrží až do 4500 ot./min. Zrychlení z místa na stovku zvládne auto za pět a půl sekundy a jede až dvě stě padesát.

test-2021-audi_a6_allroad-55-tfsi-quattro- (31)

Ale projev motoru a celkové naladění auta rozhodně nenabádají k žádnému trhání rychlostních limitů. Za volantem testovaného Audi A6 allroad se člověk nikam nežene, ale naopak se „kochá“. Pokud ale přeci jen pospícháte nebo potřebujete či chcete jet rychle, není to pro velký kombík žádný problém. S obratností mu navíc pomáhá natáčecí zadní náprava. Ta také zlepšuje poloměr otáčení, čímž auto „zmenšuje“, takže parkování ve městě je překvapivě jednoduché.

Když plynový pedál „prošlápnete až na zem“, převodovka o několik rychlostí podřadí, motor se nadechne a pak se předek auta za doprovodu tlumeného zvuku zvedne a žene se vpřed. Čísla ukazující rychlost se na digitálním displeji před řidičem začnou jen míhat a během chviličky překročíte všechny povolené limity. V autě se ale – právě až na přizvednutý předek – nic moc neděje a je tu stále relativně velké ticho, takže pocit z akcelerace není nijak působivý, auto ho jednoduše zamaskuje.

Zkoušet motor ždímat není úplně ideální na spotřebu paliva, ale pokud pojedete normálně, splynete s provozem a nebudete jen postávat v kolonách ve městě, pak můžete očekávat spotřebu i hluboko pod 9 l/100 km. Pokud do městských kolon zavítáte, i tak byste se měli vejít do 10litrové spotřeby. I tak je tu více než sedmdesátilitrová palivová nádrž.

test-2021-audi_a6_allroad-55-tfsi-quattro- (33)

Motor je mild-hybridní, což by se mělo na spotřebě paliva pozitivně projevovat, přesto se tu dá deaktivovat systém Start/Stop. Pokud to ale uděláte, rázem se všechny výhody mild-hybridu ztrácejí. Start/Stop jsem ale vypínal docela často, protože subjektivně mi systém Start/Stop přišel při opětovném startování motoru docela pomalý.

Ten komfort…

Už jsem zmínil, že A6 allroad má ve standardu vzduchový podvozek. A to je zpravidla záruka pohodlí. A nejinak je tomu i v tomto případě. Ačkoliv testovaný kus zdaleka neměl standardně dodávané 18″ disky, ale naopak ty největší možné 21″ Audi Sport, na silnici se příjemně pohupoval. Za volantem jsme si připomněli podobně pohodlného přímého konkurenta v podobě kombíku Mercedes-Benz třídy E All Terrain, který jsme testovali před několika měsíci.

U obou aut platí i to, že podvozek umí měnit svoji charakteristiku podle zvoleného jízdního režimu, ale i to, že si dokáže velmi dobře poradit i s rozbitými silnicemi, což dříve bývala slabost vzduchových podvozků. Kola na nerovnostech neodskakují a auto se nijak nepříjemně nevlní. O větších nerovnostech sice posádka ví, ale spíše tak vzdáleně.

test-2021-audi_a6_allroad-55-tfsi-quattro- (8)

Vzduchový podvozek má navíc další vlastnost, kterou právě řidiči oplastovaných kombíků mohou využívat. U takových aut se počítá s tím, že mohou vyrazit mimo hladký asfalt silnice, někam na pole nebo do lehčího terénu. Kromě oplastované karoserie tak Audi nabízí nejen terénní jízdní režim, ale právě díky pneumatickému podvozku také možnost zvýšení světlé výšky (to se ostatně automaticky stane i v off-roadovém režimu).

Závěr a cena

Audi A6 allroad quattro je jedním z aut, které jsou opravdu univerzální. Skvěle jezdí na silnici, ale nemusíte se s ním bát ani mimo ni. Příjemně komfortní podvozek doplňuje klid a ticho na palubě a v testovaném kuse i dostatečně potentní, ale přesto překvapivě úsporný motor. A protože jde o A6 s karoserií kombi, tak má i prostorný interiér a velký kufr. Univerzálnost je dále podpořena sériově dodávanými podélnými střešními nosiči anebo příplatkovým, elektricky ovládaným tažným zařízením. Chyby? Na tomhle autě se hledají těžko…

A kolik tohle auto stojí? V úplném základu vyjde Audi A6 allroad quattro minimálně na 1 699 900 Kč s DPH, přičemž pod kapotou bude mít naftový dvoulitr 45 TDI. Za obyčejný kombík A6 Avant byste zaplatili 1 552 900 Kč s DPH. Testované provedení 55 TFSI startuje na 1 933 900 Kč s DPH, ale „náš“ kousek měl poměrně dost příplatkové výbavy, takže se jeho cena ještě o pár set tisíc vyšplhala…

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Audi
Typ:,A6 allroad 55 TFSI quattro
Motor:,vidlicový šestiválec
Objem válců:,2995 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzin
Pohon:,4×4 (quattro)
Výkon:,250 kW/340 koní při 5000- 6400 ot./min
Točivý moment:,500 Nm při 1370 – 4500 ot./min
Zrychlení 0–100 km/h:,5.5 s
Maximální rychlost:,250 km/h
Převodovka:,osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,7.6-7.8
Emise CO2:,174-178 g/km
Objem nádrže:,73 litrů
Délka:,4951 mm
Šířka:,2110 mm
Výška:,1542 mm
Rozvor:,2925 mm
Pohotovostní hmotnost:,1945 kg
Objem zavazadlového prostoru:,565 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru