Jen co Tesla otevřela svou největší evropskou továrnu, už musí řešit problém. Na evropském trhu volá do servisů tisíce Modelů S a Modelů 3. Kvůli problémům s kapotou může dojít k jejímu otevření a následně k nehodě.
Podle dostupných informací by mělo jít o 84 147 modelů Model S a 359 329 modelů Model 3. Čísla jsou to vysoká, protože jde o vozidla vyrobená mezi lety 2014 a 2021. Ve všech případech jde o vozidla vyrobená v Americe, ovšem čeká se, jak se automobilka vyjádří ke kusům vyrobeným v Gigafactory v Šanghaji.
Podle webu svolavacky.cz je problém v západce, která drží kapotu zavřenou. Při vyšších rychlostech, třeba na dálnici, se pak pod kapotu může dostat až příliš vzduchu, jehož tlak může kapotu nakonec i otevřít. A to za jízdy není nic příjemného.
Tesla představila Cybertruck blížící se sériové produkci. Nekvalita jeho karoserie je do očí bijící
Nejde o první případ problémů Tesel s kapotami. Před nedávnem proběhla velká svolávací akce několika stovek Modelů S, které měly mít špatně umístěnou západku zámku kapoty. Umístěna byla až příliš vzadu a kvůli tomu se při jízdě mohla kapota otevřít. Evropská svolávací akce se ale týká až příliš velké mezery mezí přední částí auta a kapoty. Právě do tohoto místa se může za jízdy dostat vzduch, což může vést k pnutí materiálu a jeho popraskání a následnému otevření kapoty.
V Evropě zatím k ničemu takovému nedošlo, jde tedy o čistě preventivní svolávací akci. Dotčení majitelé se buď mohou sami zeptat v servisu, zda se jich svolávací akce týká, nebo mohou počkat na výzvu k dostavení se k opravě. Ta bude provedena zdarma.