Elektromobily se za posledních několik let hodně proměnily, ale Tesla byla vždy jinde. Nabízela velké baterie, dlouhé dojezdy, ale i vysoké výkony. A tím vůnec nejlepším je Tesla Model S P100D s módem Ludicrous, proti které se při závodu ve sprintu postavil Mercedes-AMG GT 63 čtyřdveřové kupé. Jak tohle dopadne?
Obě auta jsme měli v redakčním testu, ačkoliv s jinými pohony. V případě mercedesu jsme měli výkonnější verzi Mercedes-AMG GT 63 S čtyřdveřové kupé, Teslu jsme naopak měli slabší verzi Model S P90D. Tentokrát ale proti sobě stojí Mercedes-AMG GT 63 čtyřdveřové kupé a Tesla Model S P100D Ludicrous plus. Pojďme si je obě představit.
Začněme u mé oblíbenější verze s motorem s vnitřním spalováním, navíc v tomto případě nikoliv neobyčejným. Pod kapotou liftbacku Mercedes-AMG GT 63 čtyřdveřové kupé se totiž schovává velký vidlicový osmiválec s dvojitým přeplňováním. Díky tomu a čtyř litrům objemu posílá na všechna kola 430 kW/585 koní a 800 Nm! Zrychlit dokáže z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a maximální rychlost je 310 km/h!
Ale Tesla Model S P100D s módem Ludicrous plus dokáže z 0 na stovku zrychlit za dvoutřetinový čas, co mercedes. Z 0 na stovku doslova vystřelí za 2,275 sekundy. Maximální rychlost je ale nižší, tesla pojede „jen“ 262 km/h. Výkonové hodnoty jsou ale také působivé, vždyť čtveřice elektromotorů dokáže dohromady vyprodukovat 451 kW/613 koní a točivý moment 931 Nm.
Tesla má velkou výhodu v tom, že elektromotory umějí dodat maximum točivého momentu prakticky od nulových otáček, což se projeví hned na startu. Tesla totiž ze startu zmizí jako střela a AMG musí hned od začátku dohánět ztrátu. Získává pak až ve vyšších rychlostech. Stejné je to při pružném zrychlení, kdy Tesla opět vystřelí vpřed hned, zatímco Mercedes-AMG GT 63 čtyřdveřové kupé teprve podřazuje.
Na druhé straně Tesla při tomto ježdění přišla o dojezd cca 200 mil, zatímco Mercedes-AMG jen asi o 40.