test-2013-skoda-superb-36-fsi-v6-4x4-dsg- (7)

Technická kontrola bude opět přísnější. Možná se vám nevyplatí ji odkládat

Autor: Pavel Srp - Zdroj: iRozhlas.cz, Aktuálně.cz - Foto: Pavel Srp - 7. 4. 2021


Stanice technické kontroly zažily za posledních pár let spoustu novinek a chystají se na ně další. Ministerstvo dopravy totiž plánuje zpřísnění technických prohlídek a změnu u měření emisí.

Koronavirová krize zapříčinila, že platnost technických prohlídek byla prodloužena – nejprve loni v létě o 7 měsíců, podruhé před pár týdny dokonce o 10 měsíců. Není to akce pouze České republiky, ale celé Evropské unie. I tak byste však neměli návštěvu STK odkládat, protože to není generální pardon, nýbrž úleva tomu, aby se na stanicích technické kontroly netvořily příliš velké fronty.

Web iRozhlas.cz navíc nedávno přišel s informací, že technické kontroly by měly v budoucnu nově zahrnovat i měření hlasitosti výfuků – a to jak pro automobily, tak i pro motorky. Nejdříve je nicméně potřeba nejen vyřešit předpisy, ale také vybrat přístroje.

Je také otázkou, jak by se měla hlučnost výfuku měřit. V technickém průkaze jsou sice hodnoty hluku vozidla uvedeny – a to jak u stojícího, tak u jedoucího, ale v průběhu let se zvuk výfuku jistě změní. Na autě také mohou být homologované výfukové systémy, které jeho zvuk upraví. Žádné detailní informace zatím nemají ani STK, podle webu iRozhlas.cz ani nevědí, zda by se měla hlučnost měřit uvnitř anebo venku.

Výrobci automobilů jsou povinni vzít zpět vysloužilé vraky a postarat se o jejich likvidaci. Pomůžou i se sjetými pneumatikami

Mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka prozradil, že podmínky měření se budou řídit evropskou směrnicí. V Česku by implementace směrnice pro STK měla být vyřešena do konce roku 2021 a přístroje nakoupeny do roku 2023.

Další ze změn by se měla týkat zpřísnění měření emisí, o čemž informoval web Aktuálně.cz. Tato změna má ovšem mnohem jasnější obrysy a STK by s ní měly začít už v létě. V článku se mluví o tom, že technici na STK měli prostor, kterým mohli úspěšné nebo neúspěšné naměření emisí ovlivnit, protože sonda, která výfukové emise měří, nemusela být přímo ve výfuku, čímž mohla nasát vzduch z okolí.

Podle Aktuálně.cz budou od léta stanice STK měřit emise novými přístroji, které budou vybaveny i tlakovým čidlem. Díky tomu prý samy poznají, zda jsou opravdu správně zasunuty ve výfuku a zda do nich výfukové plyny proudí napřímo. Pokud tomu tak nebude, nepůjde měření vůbec spustit.

S novým měřením emisí by měly STK začít od července, přestože prapůvodně s nimi chtělo ministerstvo dopravy začít už od Nového roku 2021. Stanice technické kontroly by se ale podle Aktuálně.cz nestihly potřebnými přístroji vybavit a naučit se s nimi.

Novinkou má být i nový software, který technici na STK používají k vyčtení závad z řídících jednotek automobilů. Ten by měl umět rozlišit chybové kódy – aktuální i ty sporadické.

Štítky: , , , ,

131 názorů na “Technická kontrola bude opět přísnější. Možná se vám nevyplatí ji odkládat”

  1. Dneska sem byl na SK a neprošel sem . vypsaly mi tam nemožné závady například prej mám prasklé prední okno ,,, divné nemám tam ani dirku od kaminku . další že prej mám v háji tlumiče divné sou tam 2 roky staré KYBy . a jako poslední rána že mám snilé brzdové vedení , no je to cca 5 měsíců co sem dělal komplet brzdy a tahal sem nové měděné trubičky + sem dával nové hadice k novím brzdičum na nové kotouče . a este nebezpečná závda jak prase ze mam natrzenej ruzek u samolepky s tipem motoru váhama a winkem . no ale to není vše cca měsíc před stk sem nechával přetěsnovat motor nez vjelo auto na emise nebyla pod ním ani kapka po hodině a něco co bylo auto na emisích kdy sem musel čekat za plechovejma vratama mni borec řek že emise ok ale že mi z auta chcije olej. PS milou stk vse ok jen mi druhej den po kontrole najednou odešly vačky na motoru. za mne si tam vymejslej píčoviny aby tam aspon něco napsaly a pro sichr tam raci neco za zavrenejma vratama zkurvěj at maj jistotu .

  2. Uprimne by me zajimalo co si kur*a hosani co o tonhle rozhoduji mysli. Vsak tohle neni normalni a je to ciste jen zneprijemnovani zivotu beznym lidem se starsim autem co nemaji dostatek penez nebo casu treba na opravu uniku vyfuku a nebo pro lidi co si radi auto upravuji a chteli by tam dat treba i jiny motor. Kdyby to tady bylo jako v Polsku tak muze byt motor jakykoliv pokud je tomu prizpusoben i zbytek auta tzn. Brzdy, odpruzeni, bezoecnost atd. A ne tady jebat lidi s homologaci i na retardovany cepicky ventilu (bohuzel si srandu nedelam). Do haje stim vsim lidicky.

  3. Už od roku 2018 má každý občan EU právo si udělat TK kdekoliv v EU .U nás na to akorát zapomněli bo silná STK mafie v českém parlamentu nemá zájem to řešit ,ale dřív nebo později budou muset no a ti co bydlí u hranic ať už Rakousko Německo Polsko si prostě dají auto u sousedů do servisu a oni jim rovnou v tom servisu udělají STK.A bude alespoň konkurence .

  4. Zdravím.Mám Felicii 1.3mpi a nového měření se moc nebojím.Auto je sice z roku 96 a na podzim jsem byl na STK a emise? Hodnoty jako u nové.A žádné kámoše tam nemám.Ale buzerace ze strany Eu to určitě je.

  5. Hihihi… jediná možnost, jak zabránit podfukům s emisemi je přechod na elektromobilitu… nebo na autíčka na setrvačník. Případně šlapohyby.

    1. ono by možná stačilo, kdyby to policajti skutečně začali měřit v provozu jak se s velkým humbukem slibovalo. Od té doby jsem žádnou takovou kontrolu zaměřenou na emise neviděl. Udělalo se jen mediální divadýlko

  6. takze jako majitel emisni stanice, mi pobezi venku moje vozidlo s motorem ok, do kteryho budu strkat sondu a bude vse splneno

  7. Lidi jsou z masa a kostí a to teď jako před 20 lety! Auta z roku 2000 splňovala bezpečnostní požadavky jistě lépe než auta z roku 1980! No a co? Nyní je potřeba prudit lid aby si kupoval nová auta ne proto aby byla bezpečnější, ale proto, že ekonomické letadlo společnosti začíná narážet na matematické bariéry a už nemá kdo s vidinou zisku nastupovat….. A tak začneme u těch nejchudších! Pod rouškou ekologie a bezpečnosti jim zamezíme jezdit pomocí TK a budeme každého nutit aby se zadlužil na dlouhá léta koupí nového auta nejlépe elektrického……. Fajn svět – kdo z Vás ho takový chce? A čí zájmy zastupují vlády? Můj rozhodně ne……

  8. No to jsou tady komentáře, vidím spousta chytrolínů z oboru. Pánové , pokud se zpřísní metodika měření emisí tak určitě neubude na cestách starých smradlavých aut, neprojdou prostě jen ta vadná. Auto co má v tp euro 0 má prostě limit že může kouřit jako dýmovnice a projde i s novým přístrojem, u měření emisí se jen kontroluje jestli auto kouří jak má povoleno dle TP, takže stačí se o ty auta starat a pokud jsou v pořádku tak projdou i staré dymovnice.

  9. Ať už jdou do (_!_) kompoti! Neví ta svoloč darebná za korunu drahá jak lidi ještě víc buzerovat

  10. V Americe jezdí auta z poloviny minulého století, lidé se vozí na korbě a to si od nich poradit nenecháme?!

  11. Je na čase, aby ty vraky které jezdí po silnicích konečně zmizely. Kdo nechápe, že mu to poškozuje zdraví má prostě smůlu.

    1. Neslyšel jsem za posledních 10 let, že by byla nějaká nehoda způsobena špatným technickým stavem. Vždy je to řidičem. Tak neomílejte mediální nesmysly.

    2. Smrdící vrak

      Hele ty vraku, až budou auta stát 50 tisíc a ne půl milionu, tak ho budu měnit každý rok klidně. Jenž když na nový nemám ty chytráku, tak holt musím jezdit v tom vraku. Myslíš si, že mě to baví ? …že bych radši neměl nový auto ?
      Ty podle kritiky jezdíš asi v keckách po chodníku a závidíš těm ostatním, alespoň ten smrdící vrak :-))

  12. Jen další buzerace,a hlavně občane zaplať.. je to čímdál horší.Před pár lety jsem koupil schválené (v EU) nové disky u autorizovaného prodejce.Spolu se schváleným rozměrem pneu prošly 2x technickou v pohodě.Před rokem najednou obrovský problém.. i když jsou schválené,nemáte je v TP,takže nahánět prodejce aby od výrobce sehnal doklady,ztrácet čas na úřadě a platit aby se ten nesmysl dopsal do TP.. že na nich léta legálně jezdíte najednou nikoho nezajímá.. Nebo na STK nasadit druhou sadu kol a pak to přehodit zpět..a život jde dál..Nesmysly a bude hůř..

  13. Jméno tajné

    Měření emisí téměř v omezovači bez zatížení. Už kdo tohle vymyslel by zasloužil pár facek.

    1. téměř v omezovači? já mám největší výkon ve 4tis, omezovač na 4,8tis a na papírech mám měření 4,9 tis otáček. Jak to prudce prošlápnou tak mi vesele přetočí motor a nikoho to nezajímá.

  14. V loni jsem jel na emise s autem co má euro 6. Najeto 41000km a nevyšlo. Velký problém. Nakonec jsem musel nádrž vyjet to co jsem načerpal na Shellce a nabral Vervu. Za týden jsem jel opakovaně a vše dobré. Ty sračky na pumpách vám taky znepříjemní život i když máte auto ok.

  15. ŠÁŠOVÉ BREČÍTE TADY ÚPLNĚ ZBYTEČNĚ, KLIDNĚ SI BĚŽTE PROTŮROVAT TY SVOJE HULIBALDY A NEBO VOJET SPOLUDRUŽKY :P

  16. Pokud tam má člověk kamarády, může tam přijet i s 20 let starou popelnicí která má být dávno ve šrotu.

  17. Měl jsem to štěstí být přímo na STK jak v Německu tak v Itálii. Absolutně jsem nechápal jak to neřeší a je to tam jednoduché. V Německu jsme to dělali v malým městě a za pár minut bylo vše hotovo.

    1. V EU i Německu i v Italii co nema homologaci neprojde STK . takže hloupy komentaře si nechte do hospody až otevřou.

      1. To je sice hezký, ale díl který má TUV schválení a v německu ho bez problému zapíšou, tak v čr s tímto dokumentem vás vyhodí z úřadu pokud chcete zapsat (osobní zkušenost)…

        1. TUV platí jen v Německu, co na tom nechápete? Díl schválený v USA taky nazapíšete do VTP

          1. Dle nařízení evropské komise se schválení v kterékoliv zemi EU považuje za závazné ve všech zemích EU, proto třeba malovýrobci individuálních motocyklů své výtvory vyváží do Německa, kde je možné je přihlásit do provozu a potom se následně jako ojetina dovezou zpět do ČR a zde na základě německého techničáku je úřad musí přihlasit do provozu v ČR a dokonce se tu uznává platnost EU technické kontroly.
            Podobně je možné vozidla která byla v ČR trvale vyřazena z registru v Polsku nebo v Německu přihlásit zpět, dovést do ČR jako ojetinu a zde znova na základě cizího techničáku uvést do provozu v ČR.

          2. ale ano zapíšu, stačí mít finance a požádat o udělení výjimky ministerstvo dopravy a mám to. Bohužel není jednotné měřítko vše je o financích

          3. Rozdiel medzi SK/CZ a Nemeckým STK je napríklad;
            Chcel som si montovať ťažné na auto. Na rôznych fórach som našiel rôzne návrhy. Jeden sa mi páčil. Že si namontujem všetko sám a nemusím ísť na STK ani to dať zapísať extra do technického.
            Tak som si objednal na internetu originálne ťažné aj s nejakým VW číslom a išiel som s tým balíkom na TÜV sa spýtať či to naozaj môžem len tak namontovať. Tam som hneď dostal odpoveď že keď si dám vymeniť čelné sklo na aute že či potrebujem na to TÜV. Tak som bezproblémov sám namontoval ťažné zariadenie za 30€ mi naprogramovali v servise ťažné do auta. A prešiel som bezproblémov TÜV. Toto však na Slovensku alebo v Čechách nefunguje.

    2. schmidt georg

      V Německu se veřejné služby chovají k občanům slušně,poradí,pomohou a hlavně zbytečně nebuzerují,mají to v popisu práce,všechno klape,proto jsou o 50 let před námi,u nás je to dle moto,dej volovi sílu a on ti ukáže moc.

    3. Naprosto presne. Treba v Italii je to takhle se vsema unijnima regulema obecne. Proste pohodovej zivot. Proc by si ho kazili, nejsou to vylizany prizdisracsky patolizalove jako vetsina zamestnancu v cr.

  18. Míla Baddd

    Jak říkám pryč z EU nač nám je platíme hříšné peníze,hříšné peníze a vysluhu europoslancum a co za to_?Jen samé zákyzy a příkazy.A ty jejich slavné dotace zaplatíme navíc dostatečně.

    1. EU je pro náš stát absolutně nepotřebná.Za chvíli nám budou nařizovat kdy nedýchat,kdy na toaletu,atd. Nejlépe to udělala Velká Británie,žili jsme bez EU,a dokážeme si poradit sami!!!

    2. Zapomeňte na to, jsme levná pracovní síla pro západ EU, levní otroci, takže nás nepustí, doplatili by na to.

  19. Nechte už strašení příklad z praxe nechtělo se nám honit na emisích Avii rv.1991 tak jsme vzali Iveco Eurokargo Euro 5 rv.2015 a jejda na Aviacké papíry neprošlo tak kde je chyba.

  20. No změnu je třeba jako sůl…můj případ šel jsem na STK a tam prostě že mám zanesený kouřový filtr a že mu to přistroj ani nebere a že se mám s tim projet a přijet na druhý den.Na druhý den po projeti 150km a 2500otáčkach jsem se dostavil a pomalu mi řekl to same pak jsem začal nějak to udělejte nebude to zadarmo a bylo hotovo všechny údaje byly v pořádku a mně to stálo 300kč.Další STK jsem jel k jiné firmě a tam si to technik vzal sam kvůli koronaviru a pak předal bez problému a vše bylo v pořádku.Takže takhle to chodi u některých STK

    1. V Nemecku je možnosť oficiálne demontovať DPF pokiaľ existuje software pre motor bez DPF. Napríklad pre VW 1,9 alebo 2.0 sa to dá, ale pre Renault 1.6dci nie.
      Samozrejme že sa zdvihne ročná daň za auto. Ale je to oficiálne možné.

  21. Nevím….. řeší kraviny a na silnicích v Praze pak potkám auta, za kterými jdou oblaka modrého kouře z výfuku, že se ani 100m za nimi nedá jet. Hlavně, že má technickou…. moc bych za to nedal, že tam stále mají bazary a pod zaplaceno…. naposled na STK jsem čekal, přijeli tam dva plešatí nabušenci v Mercedesu, vyběhl ven technik, dali mu obálku a odjeli. Přišel na čas. Celá akce na 10 sekund. Bůh ví, proč se takhle za budovou STK potkali…. Neslyšel jsem, že by policista ve městě zastavil extrémně čoudící auto a prudil ho za to. Řeší se jen rychlost a parkování.

  22. Fajn, aspoň zmizí ty staré kouřící popelnice ze silnic. Vše mám v pořádku a sem na to hrdý , ale nevím, proč bych měl čichat ten smrad z těch starších pleček typu škoda, BMW, audi, wv apd. V jiných státech jsou ty vraky už sešrotovány, ale u nás s tím budou jezdit a všechny srát.

    1. Hele ja jezdim na kole a staci kdyz projede okolo Babeta nebo Pionyr je to citit daloko vic nez auto.

      1. Kolik babet a pionýru potkáte za sezónu ? To už jsou veteráni ,dnes už se jezdí na elektrokole nebo elektroskutru .

    2. jo nove auta jsou fakt super,neco se rozbije a neopravi to ani v autiorizovanym servisu ,a na mim dvacetjedna let starym wv opravim cokoli na kolene a hlavne za par korun a jezdim si za 4.5litru nafty,coz se o novich autech rict neda jsou to proste nove srace a kyselina z baterek jeste vjeci tak se trochu zamyslete.

    3. Jo jde o to že přímýchavaji do benzínu i nafty hnus co jim nařizuje EU 5%bio složky a starším motorům to akorát skodi a ničí motor

  23. Dnes již si na autě žádnou údržbu nedělám sám. Pokud nedojde k žádné poruše, i tak jedenkrát za rok dávám auto do servisu s tímto požadavkem : „Prohlédněte ho a udělejte všechno potřebné, aby bylo v pořádku na další rok.“ Myslím si, že tu nálepku by mi tam měl dávat můj servis, který by mi měl ručit za to, že když auto ze servisu odjíždí, je naprosto v pořádku a schopno bezpečného provozu. STK mi připadá zbytečné, protože technici, co tam pracují, by mohli být využiti jako automechanici v servisech. A ti, co to nedělají tak jako já a šetří, by byli nuceni alespoň jedenkrát za dva roky navštívit autorizovaný servis.

    1. Vás musí v servisu milovat,udělejte co je potřeba,já potřebuji jezdit.A oni tam najdou toho tolik,kolik oni potřebují.

      1. To je blbost, já taky přijedu do autorizovaného servisu kde jsem auto koupil. Udělají potřebné co mají podle popisu a aby udělali kdyby něco našli. Vždy je to v pohodě.

    2. STK je podobná ptákovina, jako revise u plynu, vody, elektriky; odborná firma mi něco nainstaluje a plně odpovídá za dodržení norem a kvalitu práce. revisní technici jsou pozůstatkem bolševika, který takto hledal zbytečným lidem práci

      1. Ty jsi tupej jak tágo. Právě, že revizní technici zjišťujou jestli to bylo všechno dle platných norem postaveno, opraveno, nebo provozováno (viz. plyn, elektrika, tlaková zařízení a zdvihací hařízení). Dneska kdy spousty prací provádí lidé bez potřebného vzdělání tak pochybuji , že je práce provedená dle předpisů a odborně.
        Mám zkušenost ze stavby, že ukrajinec co makal na Ukrajině na poli tady na stavbě dělal rozvody plynu. Nic nebylo problém, ale vše bylo špatně. A majitel stavební firmy dělal, že to neví. Pak přišla kolaudace a byl problém. Nakonec ty rozvody musel právě revizák s partou plynařů celé předělat.
        Další příklad: v jedné firmě (dřevovýroba) vyhořela hala. A závada byla neodborně provedené montáže elektrorozvodů a bez elektrorevize. Také bylo vše špatně. Dle majitele to prý bylo dobře udělané. Rozvody si provedl ve výrobě kdo měl zrovna volné ruce. No od pojišťovny nedostal ani korunu a ještě vyfásl pokutu.
        Když o práci revizních techniků nic nevíš tak to nekomentuj!

  24. Jestli nekdo bude merit hluk tak je to hovadina. Kdo to ma vytuneny nebo ma kola co tam nemaj co delat tak to prehodi a po STK to tam vrati. To samy DPF. Projde to a pak si muze na silnici znecistovat dal. Hlouposti z EU akorat jak tahat z lidi prachy. Kulovy prt zelena planeta

  25. Jj, EU zase něco vymýšlý. A bohužel do toho spolku patříme. Zlatá Amerika, co se ale jen aut týče.

  26. Auta jsou moc přístupná. Je jich na našich zbídačených silnicích moc. Nová se už ubírají správným směrem. Pod půl mega už jich jen poskrovnu. Teď tedy ještě vytlačit 16 a víc let starý Audiny apod. . Je to správná cesta. Kdo na ně nebude mít bude jezdit naší skvělou hromadnou dopravou…ironie

  27. Tady nás EU jebe na STK za každou volovinu a křičej ,že emise aut způsobujou skleníkový efekt.V USA si jezděj s pětilitrama a ostnama na kolech!
    A oni můžou znečisťovat planetu?Proč dvojí metr?:(

    1. Když už jste zmínil ty USA,tak ještě doplním,že tam vůbec žádné STK nemají,každý je za stav svého vozu odpovědný.Pokud se ale ukáže,že nehoda byla způsobena špatným technickým stavem,tak dotyčný platí jak mourovatý.Jinak nehody v důsledku šp.technického stavu jsou u nás v podílu asi 1%,možná ještě méně,takže STK je spíše kvůli tahání peněz z motoristů.

        1. Kdybyste chtěli jet tedy na jistotu,tak by ty kontroly musely být každé dva týdny.Auto nabourané těsně po TK a opravené v garáži kdoví kým,kdy byla třeba 1/4 nahrazena a navařena z jiného auta TK neztrácí a prohání se po silnicích dalších 1a3/4 roku,nevím,že by tohle bylo nějak ošetřeno.

        2. Libor má pravdu a v USA jsou mnohem rozumnější tady se prostě cáluje za všechno a je to stejně k ničemu , jediný kdo se na tom nažvejkne je zas nějaký prase u koryta .

      1. Jonny.Petnik

        Tohle není pravda. Když jsem v USA kupoval auto, a to už je v r.2004, tak muselo projít technickou prohlídkou i diagnostikou a jakmile se objevila chyba na diagnostice tak sbohem. 7 dnů na opravu. Ale možná je to jen legislativa daného státu nevím. Tohle byl MA.

        1. Také jde o to,že to může být v každém tom státu USA jinak,nevymyslel jsem si to,někde jsem to četl.Jak to v těch státech kde nemají ty STK je se statistikou nehod způsobených tech.závadou také nevím,ale všude nejsou tak hloupí,jak mi chytří.Nulová tolerance alk.také všude není a asi vědí proč to mají a funguje to.

      2. Technická kontrola v USA existuje a parametry jsou v každém státě jiné. Nejsou tam emisní kontroly a to logicky pro to, protože už téměř každé auto je vybaveno systémem, který kontroluje kvalitu spalování. V USA k tomu mají speciální kontrolku pro plnění/neplnění emisnich limitů. Když vám na přístrojích svítí, dá se zjistit datum a čas a od toho se pak odvíjí výše pokuty.

        1. Děkuji za vysvětlení,tak kontrolku hmm,tak to mají kliku,že tam ti lidé nejsou jako my,Cési,my bysme si s kontrólkou dovedli poradit.

        2. Tuto „kouzelnou kontrolku“ zvanou MIL má i tady každé auto někdy od roku 96 (?) Tady jí bazarní weltmani a bouráci internetových diskuzí říkají taky „pečené kuře“. To je takový to žlutý co se u většiny aut rozsvítí a pak zhasne.
          Každou i jednodušší diagnostikou lze vyčíst např. počet km ujetých se svítící kontrolkou a počet km od posledního resetu.
          A spoustu dalších „kouzel“, jen je potřeba s těmito nějak smysluplně pracovat.

          1. Tak u nás to napíše počitač,že to mate zanesené hlavně u dieslu a musite se s tim 20min projet při 2500otáčkach aby se splilo co je ve filtru

          2. Myslís tím zlutou kontrolku motoru. O žádné kontrolce, která by te nabonzovala za spatne spalování, jsem v životě neslyšel. A každé auto od roku 96? Tak mi to najdi ve felicii ;)

  28. Nevím proč jsou tady takové nenávistné komentáře. Když máte auto v pořádku nemáte se čeho bát to je snad v zájmu všech motoristů. Vaše komentáře svědčí spíš o tom že máte staré neudržované rozhrkané plečky které tak jako tak nemají na silnici co dělat.

    1. Nemáme se čeho bát?A co třeba zdražení TK.Kdopak nákup stále dokonalejších přístrojů asi tak zaplatí,že?

  29. Když vám při technické kontrole málem svlečou pneumatiky, tak si myslím, že už ani není možné některé úkony zpřísnit! Běžně se setkávám s vozy, které na silnici nemají, co dělat. A ty budou také přísněji kontrolovány, jestli to vůbec ještě jde. A o kolik známých bude muset onen majitel vraku obejít, aby vozidlo dál dělalo „službu“

  30. Proč mají tyto instituce heslo:/hlavně aby to nešlo/,mě vyhodili za 0,5 cm širší ráfek na autě.Do svobodné Ameriky,tam bych je poslal na školení co vadí a nevadí na autě.

    1. Jj, mám T4, červený pole začíná u 5000 ot., předpis ME stanovuje přeběhové otáčky na 4800. A vím o 3 autech, kterým se motor prostě rozskočil z důvodu, že to jsou otáčky pro starý diesel šílené, když každý rozumný člověk ví, že točit to přes otáčky kdy turbo už nezabírá je pitomost… I pán na ME se omlouval, a že je to moc. Když se stane, že to motor nedá, všichni, včetně teoretiků z Dekry, i ministerstva od toho dávají ruce pryč…

      1. mě červené na 4,5, max povolené otáčky dle výrobce 4,8tis (jsou i v protokolu uvedené), technik motor dostal na 4,9+. Ještě že mám řetěz.

  31. Pavel Šticha

    Nejhorší bude až budeme muset i my lidé chodit na STK a budou nám strkat ty sondy do zadku aby při prdění zjistili jaké máme emise a když budou velké tak neprojdeme

  32. Pavel Šticha

    Když bude staré auto v pořádku a dá se do servisu k přípravě na STK a udělá se oprava aby všechno fungovalo a splňovalo to co je napsáno v TP tak by neměl být problém a když někdo přijede na STK s kouřícím autem že za ním není vidět tečou všechny kapaliny nebrzdí nesvítí za jízdy lítají plechy a součástky řve to jak když jede tank tak toho majitele vozidla rovnou vyhodí z STK a to je jedině dobře protože takové auto nemá na silnici co dělat

    1. jenze to je dneska problem, lidi jezdi dokud auto drzi pohromade, to ze kdyz tomu na krizovatce slapne a pul hodiny tam je tma , to uz mu nevadi, hlavne kdyz jede, vetsina ridicu jsou jen idioti kteri nechapou ze auto je stroj ktery potrebuje udrzbu

      1. ja sem treba jeden z tech vlastni starsi upravenej diesel nehuli nic(malkdo to umi odladit tak aby to bylo cisty),a z krizovatky rozhodne zmizim vzdycky co nejrychleji to jde vyuzivam kroutaku,udrzba ? jak se mi neco nelibi hned zjistuju cim to muze bejt nehazejte vsechny do jednoho pytle jsou vyjimky

    2. a cemu vadi vyfuk ktery je hlucnejsi uz vyroby ? Jak k tomuhle prijdou napriklad stary AMG medaky,BMW apod…budou naprosto v poradku ale neprojdou kvuli vyfuku ? neni to buzerace ?

  33. Tak třeba takový Trabant nebo Wartburg má asi 20 x horší emise než stará škodovka ale vždycky projde protože byl tak schválen do řádného provozu… :-D

    1. Divil byste se,dělal jsem kdysi na diagnostice a Wartburg má lepší emise než stopětka. To,co je cítit,jsou pachové uhlovodíky. Zápach a emise jsou dva různé pojmy.

    1. Pavel Šticha

      Tak by mohli zrušit Středočeský kraj a udělat z něj Prahu a metro by mohlo jezdit do Říčan u Prahy každých 5 minut pak by lidé auto nepotřebovali

    1. A ja jim fandím, protože součsné předpisy jsou jen o kupování dalších a dalších zgarbů. Jejich výroba je emisně náročnější, než jaké emise má stará 105, ale to by mocipáni neměli zisky a nenažhraný stát DPH.

  34. Vždy jsem si dělal legraci z lidí, kteří jednou týdně vytlačili auto z garáže, naleštili a zatlačili ho zpět. Brzy se mezi ně zařadím, posadím se dovnitř, budu se držet volantu a představovat si kudy jedu, možná si dám před sebe mapu. Ještě bych mohl u toho vrčet místo motoru. „Prdět“ ale nebudu moci, protože metan je také škodlivý. No, mladí, nějak vám nezávidím.

    1. Doporučuji využít virtuální zážitky. Já to v zimě dělal místo skutečného lyžování, které nám letos nedovolili. Pouštěl jsem si, co v minulých sezonách natočili ti s kamerami na helmách a umístili na You tube. Zrovna nedávno jsem si takto virtuálně projel areál Passo Tonale, kde jsem byl naposledy cca před 15 lety. Možná, že již mi nic jiného nebude dopřáno. Ze silnic, co natáčí kamerami z aut je toho tam mraky, tak přeji hezké zážitky z cest!

  35. Asi budem všichni,kdo nemají peníze na moderní drahé auto,které tyto nesmysli splní chodit pěšky.Zase chudí ostrouhají.

    1. me zarazi jak chteji resit mnohdy prisernou dostupnost MHD na vesnicich,kde jim potom nic jineho nezbyva nez si poridit starsi auto protoze na jine proste nemaji,a jeste za to budete dostavat pokutu za chudobu vazne ?,a agrument ze se ma prestehovat do mesta kvuli takovyhle hovadine ? idioti

    1. Ono o nic jiného nejde, než o zdražení, již tak drahé prohlídky! Určitě skutečné vraky to ze silnic nevyžene! Ti, co je provozují, budou mít neustále čerstvou červenou známku! A ti, co budou mít na autě jen drobnou závadu nebránící bezpečnému provozu se budou každé dva roky bát, na jakého těěchnika v STK narazí!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru