Je jedno, jestli Bugatti vyrobí tisíc kusů některého ze svých modelů nebo jen deset, jako v případě Centodieci. Vždy a u každého modelu provede automobilka před jeho uvedením nesmírně náročné testování, které má prokázat, že je každičký vůz připraven na ty opravdu vysoké rychlosti, jakých modely Bugatti dosahují.

Aby bylo možné dosáhnout ve větrném tunelu co možná nejlepší imitace odporu vzduchu při rychlostech kolem 300 km/h, instalovala značka speciální vrtuli, jejíž průměr je osm metrů. Výkon tohoto systému je 9172 koní, díky čemž zvládne takové podmínky, kterých dosahuje auto při dosažení rychlosti až 300 km/h, vcelku reálně nasimulovat. Nicméně model Centodieci zvládne až 380 km/h.

Přečtěte si také:  V tunelu Blanka rychlost řidičů hlídá chytrý radar. Umí reagovat na změnu rychlosti

V rámci tohoto testu není řešena jen aerodynamika vozu, ale hlavně jeho stabilita. K tomu je používán systém speciálního upevnění, které umí v závislosti na rychlosti měnit výšku vozu. Samotné hnací hřídele jsou pak z auta demontovány.

Bugatti slaví s další limitovanou verzí Chironu. Cena je neuvěřitelná

Mimochodem, Bugatti Centodieci vzniklo jen v počtu deseti kusů a všechny už mají svého majitele. A to přesto, že cena vozu začíná na 9 milionech eur, tedy asi 226 milionech korun. Ještě dodáme, že na oněch testovacích 300 km/h se vůz dostane za 13 sekund. Z 0 na 100 km/h pak za 2,4 sekundy.

Přidat komentář