Testy Euro NCAP a jim podobné nejsou prováděny jen tak pro nic za nic. Většina automobilek si dává hodně záležet na tom, aby jejich modely byly co možná nejbezpečnější, a aby v těchto testech dostávaly co nejvyšší hodnocení. Ovšem ne vždy se to tak úplně povede…
Stejná auta, která se prodávají v Evropě a v Jižní Americe, Africe a podobně nemusejí být tak úplně stejná. Automobilky totiž na některých trzích, na kterých se nehraje tolik na bezpečnost, jako spíše na nízkou cenu, prodávají „jiná stejná“ auta. Přesně to je například případ Nissanu, který v Jihoafrické republice prodává pick-up s názvem NP300 Hardbody, v Evropě tedy Navaru, ale předchozí generace. Řekli byste, že s takovým jménem musí jít o pořádný a pevný kus auta? Bohužel byste se mýlili.
NP300 Hardbody před nedávnem prošlo testy Global NCAP, tedy právě obdobou evropských Euro NCAP. Ovšem výsledek je opravdu děsivý. Auto nedostalo ani jednu hvězdičku, protože to, co z něj po nárazu zbylo, je k pláči. Podle techniků totiž Nissan nemá dostatečně tuhou karoserii, ta by prý řidiče v případě nárazu doslova sešrotovala. Lépe na tom není ani prostorový rám, na kterém auto stojí. A také o moderních bezpečnostních asistentech si tenhle pick-up může nechat jen zdát.