V posledních dnech snad celý svět obletěla zpráva o tom, že Evropská unie chce karbonová vlákna a výrobky z karbonu dát na seznam zakázaných látek. Informace vyvolala vlnu nevole jak ze strany výrobců aut, tak těch, kteří karbon vyrábí a distribuují po celém světě. A reakce Evropského parlamentu? Velmi rychlá a překvapivá.
Lamborghini, Porsche, BMW, AMG, ale i CUPRA nebo Volkswagen – ti všichni naprosto běžně pracují s karbonovými díly, které jsou velmi lehké, ale zároveň velmi pevné. I proto si je výrobci oblíbili u elektromobilů, které kvůli těžkým bateriím velmi bojují s vysokou hmotností. Karbon ji dokáže velmi efektivně snižovat, aniž by auto přišlo o svou pevnost, a tedy i bezpečnost.
Jenomže podle informací z EU je karbon problém, především při likvidaci starých, případně nepojízdných aut. EU v první fázi karbon fakticky zařadila na seznam špatných látek vedle olova nebo rtuti. EU tvrdila, že jakmile by se uhlíková vlákna v rámci recyklace a likvidace dostala do vzduchu, mohlo by to mít negativní důsledky pro životní prostředí i zdraví obyvatel.
Italská mutace magazínu Motor 1 se obrátila ne Evropský parlament, který nakonec potvrdil, že žádný zákaz karbonu nebude. Ve zkratce tak pozitiva a přínosy karbonu pro už tak zkoušený evropský automobilový průmysl převážila před možnými a fakticky jen teoretickými problémy.