Lamborghini_Countach_LPI_800-4- (6)

Svolávací akce za 51. týden: Létající skla, špatné airbagy, děravá palivová vedení a další závady

Autor: Pavel Srp - Zdroj: RAPEX, autemdoservisu.cz - Úvodní foto: Lamborghini - 25. 12. 2022


51. týden přinesl do systému RAPEX opět několik svolávacích akcí. Do servisu budou pozváni majitelé vozů BMW, Lamborghini, Lexus, Mercedes-Benz, Opel, Peugeot, Polestar, Toyota a Volkswagen. Problémy jsou velmi rozličné – od odlétávajícího zadního okna, přes špatné palivové vedení, airbagy, až po špatné vysokonapěťové akumulátory.

BMW X1, iX1 (2022)

Kód svolávací akce: 0054610100

Důvod:

  • Když voda pronikne do základní řídicí jednotky, mohou být narušeny různé elektrické funkce, jako jsou světla a centrální zamykání, může selhat řízení a pomoc při brzdění a nemusí fungovat motor. Navíc by to mohlo vést ke zvýšenému riziku požáru.

Riziko:

  • Zranění, požár

Datum výroby:

  • 28. 6. 2022 – 15. 9. 2022
BMW X1 xDrive23i
BMW X1 xDrive23i | Foto: BMW

Lamborghini Countach (2022)

Kód svolávací akce: L734-R.01.22

Důvod:

  • Vzhledem k nesprávnému lepení skla se mohlo sklo zadní kapoty motoru zcela oddělit od vozidla, což představuje riziko pro následující provoz. Více informací najdete v tomto starším článku.

Riziko:

  • Zranění

Datum výroby:

  • 23. 3. 2022 – 27. 7. 2022
Lamborghini Countach LPI 800-4
Lamborghini Countach LPI 800-4 | Foto: Lamborghini

Lexus GS, IS, RC (2011-2018)

Kód svolávací akce: 22SMD-114

Důvod:

  • Vzhledem k nesprávné konstrukci příruby připevnění ventilační trubice k palivové nádrži by se na vnějším povrchu příruby mohla vyvinout trhlina a časem se rozšiřovat. To by mohlo vést k úniku paliva, což by vedlo ke zvýšenému riziku požáru.

Riziko:

  • Požár

Datum výroby:

  • 6. 6. 2014 – 22. 8. 2018
  • 25. 5. 2015 – 2. 8. 2018
  • 26. 5. 2015 – 7. 8. 2018
  • 18. 9. 2014 – 14. 7. 2016
  • 18. 10. 2011 – 16. 4. 2018
  • 7. 4. 2015 – 24. 5. 2018
  • 24. 10. 2012 – 5. 8. 2015
  • 14. 11. 2012 – 3. 8. 2018
  • 24. 7. 2015 – 11. 4. 2018
  • 17. 8. 2015 – 17. 4. 2018
  • 24. 7. 2011 – 28. 4. 2015
  • 20. 5. 2013 -16. 4. 2018
  • 20. 7. 2011 – 3. 6. 2016
Lexus RC
Lexus RC | Foto: Lexus

Mercedes-Benz Sprinter (2017-2022)

Kód svolávací akce: 2790611, 2790612, 2790613

Důvod:

  • Část systému parkovací brzdy se může pokazit. V důsledku toho se vozidlo může začít pohybovat mimo parkovací pozici, což zvyšuje riziko nehody.

Riziko:

  • Zranění

Datum výroby:

  • 19. 12. 2017 – 17. 10. 2022
2021-mercedes-benz-sprinter-facelift
Mercedes-Benz Sprinter | Foto: Mercedes-Benz

Opel Grandland X (2019)

Kód svolávací akce: O8G (22-C-062)

Důvod:

  • V důsledku odchylky napětí článků může dojít ke zvýšení teploty uvnitř vysokonapěťové baterie, což zvyšuje riziko požáru.

Riziko:

  • Požár

Datum výroby:

  • 8. 10. 2019 – 23. 11. 2019
Opel Grandland X
Opel Grandland X | Foto: Opel

Peugeot Expert, Traveller (2020-2022)

Kód svolávací akce: MBM

Důvod:

  • Vzhledem ke kontaktu palivového potrubí s karoserií a plastovými díly může dojít k úniku paliva v zadní části vozidla. To by mohlo vést ke ztrátě kontaktu s vozovkou, nebo ztráty kontroly nad vozidlem pro ostatní účastníky silničního provozu, což by mohlo zvýšit riziko nehody.

Riziko:

  • Zranění

Datum výroby:

  • 30. 1. 2020 – 21. 1. 2022
Peugeot Traveller
Peugeot Traveller | Foto: Peugeot

Polestar 1 (2020-2021)

Kód svolávací akce: R10202

Důvod:

  • Vysokonapěťové bateriové články se mohou přehřát, když je baterie plně nabitá. To může vést k tepelné události uvnitř baterie, což zvyšuje riziko požáru.

Riziko:

  • Požár

Datum výroby:

  • 2020 – 2021
polestar1
Polestar 1 | Foto: Polestar

Toyota Avensis (2002-2006)

Kód svolávací akce: 22SMD-115

Důvod:

  • Hustota pohonné hmoty v inflátoru airbagu může být snížena v důsledku vysokoteplotního cyklu a vlhkosti v pohonné hmotě a jeho uzavřeném kontejneru. V případě nehody to může vést k uvolnění fragmentů předního airbagu z krytu generátoru, což zvyšuje riziko zranění.

Riziko:

  • Zranění

Datum výroby:

  • 21. 8. 2002 – 24. 4. 2006
Toyota Avensis
Toyota Avensis | Foto: Toyota

Volkswagen Polo (2021)

Kód svolávací akce: 66N3

Důvod:

  • Vzhledem k výrobní chybě nemusí být zadní spoiler správně připevněn ke dveřím zavazadlového prostoru. V důsledku toho by se spoiler mohl oddělit, což představuje riziko pro následující provoz.

Riziko:

  • Zranění

Datum výroby:

  • 11. 8. 2021 – 23. 9. 2021
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo | Foto: Volkswagen

V případě, že je na motorové vozidlo vyhlášena svolávací akce, jednotlivé automobilky zpravidla posílají majitelům dotčených vozidel dopisy s informací a pozvánkou do servisu. V případě, že se vašeho vozu svolávací akce týká, je třeba bezodkladně kontaktovat autorizovaný servis, kde bude vozidlo bezplatně opraveno.

Štítky: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

7 názorů na “Svolávací akce za 51. týden: Létající skla, špatné airbagy, děravá palivová vedení a další závady”

  1. Komu to dnes jen trochu myslí, tak koupí Dacii. Pak jen jezdí a jezdí. Těm kecům o poruchách nevěřte. Němci nemohou zkousnout propady prodejů těch jejich šuntů a vzestup značky Dacia na Evropských trzích. Mám už třetí. V současnosti nový Duster 4×4 na zimu a Sandero na LPG. A při koupi jsem fakt neřešil finance. Vše v plné palbě za cenu nového BMW.

  2. Jestě že mam v Mpv staré dobré 1,9 Tdi…Jinak se jděte s těma dnesníma digitálníma křápama bodnout.

    1. To staré dobré a pohnité MPV má jedinou výhodu – spolehlivý motor. Věřte mi, že dnešní Dacia žádný digitální křáp není a jezdí v LPG levněji, než jakýkoliv chrochták.

  3. D den, udivuje mně, že VW zde nemá žádné svol. akce. 2011 jsem koupil Passata r.v. 2007, jež už tehdy měl zkorodované el. káble a vůz stále, zejména v za tepla a v létě padá do nouzáku. Auto je použitelné pouze v zimě a téměř neopravitelné. Musel jsem si koupit druhé auto na léto a tak jezdím dodnes. Před cca 4-mi lety nastoupila rez u předních blatníků, což je taky neřešitelné. Ostuda, proto si už VW auto v životě nekoupím. Můžete to předat VW
    S pozdravem Josef Pešek, tel 608460046

    1. A co se divíte? Když česká konzerva má v palici nastavené, že není nic lepšího, než ojetý koncern?

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru