2014-bmw_x6

Svolávací akce za 15. týden 2023 se týkají hlavně airbagů Takata. Do servisu musí desítky aut

Autor: Pavel Srp - Zdroj: RAPEX, autemdoservisu.cz - Foto: BMW - 18. 4. 2023


Zatímco za 14. týden roku 2023 nebyly v systému RAPEX zveřejněny žádné svolávací akce, tak za 15. týden jich bylo opět plno. Největším a nejčastějším problémem jsou airbagy Takata.

Audi A4, S4, A4 Cabriolet, S4 Cabriolet, RS4, RS4 Cabriolet, A6, S6, A6 Allroad Quattro, RS6 (2004-2011)

Kód svolávací akce: 69ER

Důvod:

  • Airbag se může časem zhoršit a pokud je nasazen, může nadměrný vnitřní tlak způsobit prasknutí nafukovacího tělesa a kovové fragmenty by mohly procházet materiálem polštáře a způsobit zranění cestujících. Osobní automobil vybavený airbagy Takata.

Riziko:

  • Zranění

Datum výroby:

  • 23. 2. 2004 – 3. 8. 2011
Audi A6
Audi A6 | Foto: Audi

Audi A5, Q5, Q5 Hybrid, SQ5 TDI, SQ5 TDI plus (2008-2012)

Kód svolávací akce: 69EP

Důvod:

  • Pohonná hmota airbagu se může časem zhoršit a pokud je nasazena, může nadměrný vnitřní tlak způsobit roztržení tělesa nafukovače a fragmenty kovů by mohly procházet materiálem polštáře a způsobit zranění cestujících. Osobní automobil vybavený airbagy Takata.

Riziko:

  • Zranění

Datum výroby:

  • 13. 9. 2008 – 26. 11. 2012
audi-a5-sportback
Audi A5 Sportback | Foto: Audi

Audi TTS Coupé, TT Coupé, TTS Roadster, TT Roadster, TT RS Coupé, TT RS Roadster, R8 Coupé, R8 Spyder (2014-2017)

Kód svolávací akce: 69ER

Důvod:

  • Pohonná hmota airbagu se může časem zhoršit a pokud je nasazena, může nadměrný vnitřní tlak způsobit roztržení tělesa nafukovače a fragmenty kovů by mohly procházet materiálem polštáře a způsobit zranění cestujících. Osobní automobil vybavený airbagy Takata. 

Riziko:

  • Zranění

Datum výroby:

  • 3. 9. 2014 – 11. 2. 2017
audi-tts-roadster
Audi TTS Roadster | Foto: Audi

BMW řady 1, 2, 2 Active Tourer/Gran Tourer, 3, 4, 5, 6, X1, X3, X4, X5, X6, M2, M3, M4, X5 M, X6 (2012-2014)

Kód svolávací akce: 0032390300

Důvod:

  • Pohonná hmota airbagu se může časem zhoršit a při nasazení může nadměrný vnitřní tlak způsobit roztržení tělesa nafukovače a fragmenty kovů by mohly procházet materiálem polštáře a způsobit zranění cestujících.

Riziko:

  • Zranění

Datum výroby:

  • 13. 2. 2012 – 28. 12. 2014
bmw_220d_xdrive_gran_tourer
BMW řady 2 Gran Tourer | Foto: BMW

Fiat Dobló (2022)

Kód svolávací akce: 6592

Důvod:

  • Zpáteční vedení paliva může unikat palivo, což vytváří riziko požáru v motorovém prostoru.

Riziko:

  • Požár

Datum výroby:

  • 13. 12. 2022 – 28. 12. 2022
fiat-professional-doblo-cargo
Fiat Dobló | Foto: Fiat

Isuzu D-MAX (2020-2022)

Kód svolávací akce: W9094

Důvod:

  • Vadný utahovací moment na spojovacím šroubu spodního sloupku řízení může vést k selhání a ztrátě řízení, což vytváří riziko nehody.

Riziko:

  • Zranění

Datum výroby:

  • 7. 9. 2020 – 4. 10. 2022
isuzu-d-max
Isuzu D-MAX | Foto: Isuzu

Mercedes-Benz GLC (2022)

Kód svolávací akce: 5491314

Důvod:

  • Kabeláž sloupku B může být poškozena, což může vést ke zkratu, který způsobuje požár.

Riziko:

  • Zranění

Datum výroby:

  • 20. 1. 2022 – 6. 10. 2022
Mercedes-Benz_GLC
Mercedes-Benz GLC | Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE, GLS (2018-2021)

Kód svolávací akce: 8392005, 8391109

Důvod:

  • Klimatizace může být vadná, což může vést ke zkratům a/nebo požáru. Automatické tísňové volání (eCall) může selhat a vozidlo nesmí odemknout a/nebo spouštět. Režim nouzového provozu motoru může být aktivován při jízdě. Tyto chyby vytvářejí riziko zranění.

Riziko:

  • Zranění, požár

Datum výroby:

  • 29. 8. 2018 – 2. 2. 2021
Mercedes-Benz GLE
Mercedes-Benz GLE | Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz třídy C (2020-2021)

Kód svolávací akce: 5499425

Důvod:

  • Ovládací jednotka airbagu může být vadná, což vede k tomu, že funkce PRE-SAFE a/nebo aktivní kapota nejsou aktivovány tak, jak bylo zamýšleno, což zvyšuje riziko zranění v případě nehody.

Riziko:

  • Zranění

Datum výroby:

  • 14. 10. 2020 – 19. 1. 2021
Mercedes-Benz-tridy_C
Mercedes-Benz třídy C | Foto: Mercedes-Benz

MG RX6, MG eHS

Kód svolávací akce: RE01

Důvod:

  • Uzemňovací kabel není správně připevněn k topnému prvku a může se uvolnit a způsobit požár.

Riziko:

  • Požár

Datum výroby:

  • 3. 1. 2021 – 28. 10. 2022
MG eHS
MG eHS | Foto: MG

Nissan Juke HEV (2022)

Kód svolávací akce: PG3C1

Důvod:

  • Pokud jsou akcelerátor a brzdové pedály stisknuty současně, způsobí to obnovení hybridního elektrického ovládání vozidla (HEVC). To může vést k tomu, že motor klopýtne nebo zastaví za určitých jízdních podmínek (pokud je motor chladný, bezprostředně po nastartování), což vytváří riziko nehody.

Riziko:

  • Zranění

Datum výroby:

  • 25. 8. 2021 – 6. 12. 2021
Nissan Juke
Nissan Juke | Foto: Nissan

Nissan Micra (2016-2021)

Kód svolávací akce: R22D6

Důvod:

  • Sedadlo řidiče může být vadné, což může způsobit, že kotevní úchyty bezpečnostních pásů nefungují tak, jak bylo zamýšleno, čímž vzniká riziko zranění v případě nehody.

Riziko:

  • Zranění

Datum výroby:

  • 5. 12. 2016 – 5. 10. 2021
nissan-micra
Nissan Micra | Foto: Nissan

Škoda Citigo, Roomster, Fabia, Rapid, Yeti, Kodiaq, Octavia, Superb (2012-2017)

Kód svolávací akce: 69DU

Důvod:

  • Airbag se může časem zhoršit a pokud je nasazen, může nadměrný vnitřní tlak způsobit prasknutí nafukovacího tělesa a kovové fragmenty by mohly procházet materiálem polštáře a způsobit zranění cestujících. Osobní automobil vybavený airbagy Takata.

Riziko:

  • Zranění

Datum výroby:

  • 1. 6. 2012 – 15. 12. 2017
Škoda Superb
Škoda Superb | Foto: Škoda

V případě, že je na motorové vozidlo vyhlášena svolávací akce, jednotlivé automobilky zpravidla posílají majitelům dotčených vozidel dopisy s informací a pozvánkou do servisu. V případě, že se vašeho vozu svolávací akce týká, je třeba bezodkladně kontaktovat autorizovaný servis, kde bude vozidlo bezplatně opraveno.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru