skoda-servis

Svolávací akce se může týkat i vás. Dopisy od automobilek není radno ignorovat

Od Anina Russová | Ilustrační foto: Škoda - 9. 6. 2022 0

Výroba auta je velmi náročný proces, během kterého se může vyskytnout chyba. Stačí nevhodný šroubek, jiný materiál nebo chyba na straně dodavatele a problém je na světě. Svolávací akce vyhlašuje čas od času každá automobilka. Někdy na chybu přijde sama a svolávací akci chce předejít případným problémům, jindy akcí hasí už vzniklý problém.

Jak se o svolávací akci dozvím?

Cest k tomu, jak se o svolávací akci dozvědět, je hned několik. V prvé řadě se každý, koho se akce týká, dočká zvacího dopisu od automobilky, kterým bude povolán do servisu. A nemyslete si, že jde jen o nová auta. Dopis můžete dostat i ve chvíli, kdy vlastníte třeba i 20 let staré auto. I těch se čas od času svolávací akce týká. Důrazně doporučujeme dopisy nevyhazovat, některé akce se mohou týkat i vážných technických problémů, jejichž ignorace by mohla vést až k nehodě.

Přečtěte si také:  Pozor na střešní boxy od škodovky. Automobilka je svolává, za jízdy se totiž mohou otevřít

Další možnosti jsou pro ty, kteří jsou aktivnější. Ti si mohou čas od času svépomocí zjistit, zda náhodou nebyla oznámena svolávací akce pro jejich vůz. A cest k tomu, jak to zjisti, je víc. V prvé řadě je možné zavolat do kteréhokoliv autorizovaného servisu značky, kde mají aktuální informace o akcích k dispozici.

Vše je v Rapexu nebo na webu

Další možností je kontrola vozu v systému Rapex (Rapid Alert System for Non-Food Products). Jde o systém Evropské komise pro rychlou výměnu informací o nebezpečných nepotravinářských výrobcích na vnitřním trhu Evropské unie. Rapex vydává každý týden podrobný seznam všem závadných výrobků, ale právě i svolávacích akcí automobilek.

Přečtěte si také:  Bugatti vyhlásilo svolávačku na jeden model Chiron. Opravu by zvládl majitel doma

Kdo by se v něm ale neorientoval, může navštívit webové stránky jednotlivých automobilek. V tomto případě ale může být problémový fakt, že ne každý značka na svém webu umožňuje prověřit vůz nebo vypisuje seznam aktuálních svolávacích akcí. Mezi ty, které takovou službu online nabízí, patří například BMW nebo třeba Mercedes-Benz. Obě značky mají na webu kolonku, kam stačí zadat VIN kód auta, přičemž systém následně ukáže případné akce, které se vozu týkají.

Stejný systém má i Škoda Auto, která ale krom toho na svém webu rovnou nabízí přehled aktuálních svolávacích akcí i s detailními informacemi a fotkami.