Subaru Legacy je v současné generaci na trhu od roku 2009 v karosářských variantách sedan a kombi a nabízí se s trojicí motorů a dvojicí převodovek. My jsme měli nejsilnější benzínovou variantu z bezestupňovou automatickou převodovkou Lineatronic (CVT) v praktičtější verzi kombi.
Když se na auto podíváme zvenku, na první pohled „nás praští do očí“ kontrast velké karoserie a „malých“ kol (v našem případě 17″, ale dávají se i 16″). Díky tomu je auto sice ještě o trochu více komfortní, ale na pohled působí nevyváženě. Karoserie je sice velká, ale na délku za těmi největšími ve své kategorii o pár centimetrů stále zaostává. Na délku Subaru měří 4775 mm, na šířku 1780 mm a vysoké je 1535 mm.
Pod kapotou tedy tepe atmosféricky plněné srdce o objemu 2,5 litru, které poskytuje maximální výkon 123 kW (167 koní) a kroutící moment 229 Nm. Nejsou to nijak závratné hodnoty, které potvrzuje i udávané zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,3 sekundy. Ručička rychloměru se zastaví na 205 km/h. Nedá se říct, že by Subaru Legacy bylo „lenoch“, jen je při předjíždění potřeba přemýšlet trochu s předstihem. Ačkoliv jde o poměrně velký čtyřválcový benzín, spotřeba se přiblížuje žíznivým naftovým motorům konkurence a když budete mít opravdu lehkou nohu, budete jezdit i kolem 8 litrů na 100 km v kombinovaném režimu.
Bezestupňová převodovka Lineatronic (CVT) má také možnost řazení v manuálním režimu, kdy je převodovka naprogramována tak, aby se chovala jako „klasický“ automat a má předvolené rychlostní stupně. Řadíte pohyby voliče převodovky vpřed či vzad nebo pádly na volantu. Převodovka se nicméně stejně nejlépe chová v režimu „D“.
Auto se spíše hodí pro klidnější řidiče, a tak je naladěn také podvozek. Tlumiče jsou komfortní a silnici krásně „žehlí“. O některých dírách, vystouplých nebo naopak propadlých kanálech a podobných nešvarech nejen českých silnic, nebudeto občas ani vědět. Auto se přes ně přenese aniž by se ozvala jakákoliv rána či to s ním nějak výrazně zatřáslo. Přitom je vůz stále ovladatelný a kontakt se silnicí neztratí. Elektronickému posilovačí řízení by neškodil proměnlivý učinek, protože volant otočíte malíčkem, což je dobře ve městě, ale nikoliv na dálnici.
Když vyrazíte s autem vstříc zatáčkovitých okresních silničkám, musíte mít na pozoru, že Subaru Legacy, i díky komfortnímu podvozku, neumí moc dobře přenášet hmostnost, a tak rychlý průjezd levé a pravé zatáčky může být nervózní až nejistý a doplní ho značné náklony karoserie. Díky stálému pohonu všech kol si však stopu udržíte i bez větších problémů.
V čem Legacy vyniká, to je vnitřní prostor. Auto je velké ve všech ohledech, takže problémy s místem kolem sebe nebudou mít řidič ani spolujezdec. Na zadních sedadlech je to podobné. Spousta místa pro hlavu i kolena, snad jen sedák by mohl být delší. Zavazadlový prostor je dobře přístupný bez schodu a nabízí základní objem 526 litrů a po sklopení zadních sedadel (sklopí se do roviny a dají se sklopit táhlem v bočnici kufru) vznikne prostor na 1726 litrů zavazadel.
Japonské automobilky vám při výběru ušetří spoustu přemýšlení. Jejich ceníky jsou krátké a výstižné. Vybrat si můžete z několika výbav a jen pár doplňků, protože výbavy jsou jasně dané. Nejvyšší výbava Comfort (naše auto) nabízí snad vše, co si můžete přát: kožené čalounění sedadel, navigační systém s DVD, bluetooth handsfree a audiosystém se 6 reproduktory, bezklíčkový vstup i start, střešní okno, dešťový senzor, parkovací kameru, 17″ litá kola, (jen) xenonové světlomety, kompletní elektrické ovládání (okna + zrcátka), ABS, ESP, EBA…… a to za cenu 949 000 Kč. A protože jde o Subaru, tak za tuto cenu dostanete i stálý pohon všech kol. Schválně se podívejte, kolik stojí konkurence….
[nggallery id=403]