Subaru své modely vylepšuje každý rok, někdy jde o technická vylepšení nebo vylepšení výbavy, která nejsou vidět, jindy jde i o nějaká designová vylepšení. Tentokrát je to oboje.
Subaru Forester pro nový modelový rok poznáte z přední části na první pohled. Dostalo totiž nový tvar světlometů s vykousnutým vnitřním spodním okrajem i přepracovaný přední nárazník. Jinak je karoserie prakticky beze změn, ale může mít tři nové odstíny laku.
V kabině je nový panel ovládání klimatizace a topení. Větší změnou je ovšem nová, už čtvrtá generace bezpečnostního systému EyeSight, který se poprvé objevil v novém Outbacku. Tvoří jej dvě upravené stereokamery za čelním sklem, které mají lepší záběr i vyšší rozlišení.
Nový EyeSight v sobě teď kombinuje 11 bezpečnostních a asistenčních systémů. Oproti původnímu Subaru Forester má tři nové, kterými jsou automatické nouzové řízení, adaptivní tempomat s vedením auta uprostřed jízdního pruhu, s čímž souvisí také aktivní systém vedení v jízdním pruhu, který umí rozpoznat i neoznačené okraje vozovky. Nechybí ani systém nouzového brzdění při přehlédnutí protijedoucích aut při odbočování vlevo.
Nové funkce dostala i další kamera, která je umístěná přímo v autě nad středovou kapličkou. Ta dříve sloužila k tomu, aby rozpoznala únavu řidiče,ale hlavně, aby rozpoznala samotného řidiče. Stačilo se posadit na sedadlo, auto si vás prohlédlo a automaticky nastavilo auto podle jeho posledního uloženého nastavení – rádio, klimatizaci, polohu sedačky a podobně. Teď prostřednictvím této kamery bude možné i gesty ovládat klimatizaci.
V Subaru zapracovali také na jízdních vlastnostech. Upravena byla tuhost pružin na přední i zadní nápravě s cílem, aby byla jízda ještě komfortnější, ale zároveň bylo auto lépe ovladatelné. Jízdní režimy Intelligent a Sport zůstávají, v tom sportovním přibyl systém e-Active Shift Control. Ten při ostřejší jízdě bude držet vyšší otáčky motoru, aby auto ze zatáčky vyjíždělo svižněji.
Když už jsme u motoru, sluší se zmínit, že o pohon se v Evropě bude starat stále pouze mild-hybridní dvoulitrový atmosferický čtyřválec. Tenhle boxer má výkon 110 kW/150 k a točivý moment 194 Nm. Jako pomoc má k sobě 113V mild-hybridní pohon s 12,3 kW/16,7 koňmi a 66 Nm. Ten bere energii z Li-ion akumulátoru s kapacitou 0,57 kWh.
Ceny pro český trh zatím stanoveny nebyly.