test-2021-subaru-outback-field- (3)

Nové Subaru Outback je tady. Je stejné, přesto jiné. Anebo jiné, přesto stejné? Toť otázka, jisté ale je, že se sice změnilo, ale ponechalo si stále to dobré, na co jsme u něj zvyklí. Co dalšího jsme ještě zjistili v redakčním testu Outbacku ve výbavě Field?

Atmosférický čtyřválec a pohon všech kol

Nejnovější evoluce Subaru Outback rozvíjí předchozí verzi, ale stojí na úplně nové globální podvozkové platformě. Díky tomu došlo ke zvýšení tuhosti celé karoserie, což se pozitivně projeví na bezpečnosti. A právě bezpečnost je věc, na kterou se Subaru v posledních letech velmi intenzivně zaměřuje. Souvisí s tím i další vylepšení, která ochrání posádku v případě nehody. Je tu třeba systém, kdy se při čelním nárazu kardanová hřídel zasune a motor zajede pod nohy předních cestujících.

Přečtěte si také:  Test Škoda Kodiaq GT 2.0 TSI 4x4 DSG (2021)

Velké změny se na první pohled neudály pod kapotou. O pohon se stále stará 2,5litrový čtyřválcový boxer s atmosférickým plněním, jenž je spřažen s bezestupňovou převodovkou Lineartronic a poháněna jsou všechna čtyři kola.

test-2021-subaru-outback-field- (18)Motor (FB25) splňuje nejnovější evropskou normu Euro-6D a Subaru jej tak v Evropě může prodávat bez výraznějších sankcí. Oproti původní jednotce je cca 90 % dílů nových nebo výrazně přepracovaných a přibyl filtr pevných částic, který v autě dříve nebyl. Výsledkem je sice na jedné straně úbytek pár koní výkonu, ale na druhé straně nárůst točivého momentu.

I převodovka byla upravena. Dostala přepracovaný management řízení a nově nabízí 8 virtuálních rychlostních stupňů. Subaru zároveň zapracovalo na tom, aby měla převodovka co nejmenší ztráty třením, což se má pozitivně projevit na výsledné spotřebě paliva. A ta se v rámci testu pohybovala kolem 9 l/100 km.

Přečtěte si také:  Test Škoda Kamiq G-TEC (2021)

2,5litrový boxer nabídne řidiči 124 kW/169 koní a 252 Nm. Dynamika je sice spíše průměrná, když se zrychlení z 0 na 100 km/h odehraje za 10,2 sekundy a maximální rychlost je 193 km/h (to je v podstatě stejné jako v předchozím Outbacku), ale na palubě panuje spíše klidnější atmosféra. Tohle auto řidiče uklidňuje a pokud po něm „nic nechce“ a jen jede, je v kabině až překvapivé ticho a klid. Motor, aerodynamika, ale i podvozek jsou skvěle odhlučněny.

test-2021-subaru-outback-field- (24)

Kdo potřebuje SUV, když má tak vysoký kombík?

Subaru v Evropě nenabízí žádné velké SUV a možná je to ze zákaznického pohledu škoda, ale pokud nabízí Outback, velké SUV vlastně není potřeba. I v tomto kombíku má řidič o něco vyšší posed, než v běžném kombíku mainstreamových značek, a navíc se nemusí být sjet mimo silnici. Outback má navíc vyšší světlou výšku než většina SUV. Oproti předchozí generaci vyrostla o 13 mm na celkových 213 mm.

I s takto vysokým podvozkem, který doplňují i vcelku vysoké pneumatiky 225/60 R18 dokáže auto v zatáčkách slušně překvapit. Díky konstrukci motoru s protiběžnými písty i jeho uložení se podařilo udržet těžiště vcelku nízko a také náklony karoserie jsou malé. Jistota průjezdu obloukem potěší, přestože sportovní ambice v řidiči nevyvolá. V zatáčce se auto chová neutrálně a často není potřeba ani brzdit. Pokud by bylo, může se řidič spolehnout na zcela nový brzdový systém, který nově využívá elektrický posilovač.

Přečtěte si také:  Volkswagen Taigo přichází na český trh. Krátce jsme se s ním svezli

A když pak ze silnice sjedete, kromě světlé výšky a pohonu všech kol můžete využít také terénní systém X-Mode, který nabízí dvě nastavení: sníh/štěrk a hluboký sníh/bláto. Pro každé z nich upraví fungování auta tak, aby se řidič co nejjistěji a bezpečně dostal tam, kam potřebuje. Auto nenabízí žádné mechanické uzávěrky diferenciálů, ty supluje stabilizace, ale i s jedním kolem ve vzduchu se rozjedete jako by ve vzduchu vůbec nebylo.

test-2021-subaru-outback-field- (9)

Subaru vždycky umělo ladit podvozky a u nového Outbacku to není výjimka. Japonská automobilka ukazuje, že není nutně potřeba instalovat adaptivní tlumiče, protože i s těmi klasickými to jde. Podvozek nového Subaru Outback by se dal popsat jako „medový“. Je totiž parádně poddajný, všechno jde tak nějak jemně a posádka necítí žádné třesy. Přitom ale v zatáčkách drží stopu a auto se nijak výrazně nenaklání (automobilka tvrdí, že dokonce o polovinu méně než předchozí verze). Nerozhodí ho ani větší nerovnosti v oblouku a navíc se od kol neozve nic, ani jedná rána, dunění či cokoliv jiného.

Přečtěte si také:  Průzkum ukázal, z jakých aut je nejlépe a naopak nejhůře vidět

Ze Subaru Outback je cítit určitá mechaničnost, o níž většina ostatních mainstreamových značek přišla. To samozřejmě nebude vyhovovat všem, ale za volantem Subaru Outback totiž budete ještě stále cítit to, že řídíte. I tak na vás ale bude dohlížet aktivní asistent EyeSight (navíc v nejnovější verzi 4). Ten má nyní téměř dvakrát takové zorné pole a umí hlídat mnohem víc věcí.

Výrazná digitalizace dorazila i do Subaru

Design nového Outbacku je z vnějšího pohledu spíše evoluční, ale uvnitř jde o revoluci. Zvenku by se vám klidně mohlo stát, že byste si mohli nový i předchozí model splést, protože jsou si hodně podobné. Pokud by ovšem stály vedle sebe, novinku rozeznáte na první pohled.

test-2021-subaru-outback-field- (29)

Automobilka nabízí čtveřici výbav, testovaný kus byl ve druhé nejvyšší výbavě Field. Tu Subaru popisuje jako „výbavu pro dobrodružnější povahy“. Důvod? Uvnitř jsou potahy z voděodpudivého materiálu, na které si můžete sednout i v mokrém oblečení a na střeše máte střešní nosiče s možností výrazně vyššího zatížení než u ostatních výbav. Nevýhodou může být, že si na ně musíte nadat příčníky, zatímco u ostatních výbav si můžete z podélníků vytvořit příčníky (podobně jako to teď umí i Dacia Sandero Stepway).

To uvnitř je to jasné na první pohled. I outback totiž podlehl dnes tolik moderní digitalizaci. Ve středovém panelu najdeme velký dotekový displej s orientací na výšku a jeho úhlopříčka je 11,6 palce. Přes displej se ovládá většina funkcí auta, ale pro ty nejdůležitější nechali Japonci stále fyzická tlačítka: ofuk předního okna, výstražné blikače anebo nastavování teploty klimatizace a topení (tu lze nastavovat i na displeji). Mimochodem i pro nastavení hlasitosti multimédií je tu otočný ovladač.

Přečtěte si také:  Test Renault Trafic Spaceclass Blue dCi 170 EDC (2022)

Potěší, že ikony na displeji jsou velké, trefit se tak přesně tam, kam chcete, není problém. Displej se dá rozdělit na tři „samostatné“ segmenty. V tom vrchním si můžete nastavit několik možností, co tam chcete vidět – nastavení a funkce systému X-Mode, hodnoty spotřeby paliva a podobně. Uprostřed je klasický displej multimédií, navigace a podobně. A vespod je zobrazeno aktuální nastavení klimatizace.

test-2021-subaru-outback-field- (12)

Jakkoliv nemám podobnou digitalizaci v autech rád, jsou značky, které na to jdou lépe. A Subaru mezi ně patří, i tak se mi ale předchozí řešení líbilo více a pro řidiče je při jízdě jednodušší k ovládání.

Závěr a cena

I nejnovější Subaru Outback je tím „pravým Subaru“, ačkoliv přineslo několik radikálních novinek. Stále máte pocit, že ho řídíte, stále nabízí ten charakter, na který jsme v posledních letech u této značky zvyklí a stále jasně poznáte, že jde o Subaru. Je velké, pohodlné, tiché a chytré, přičemž svými aktivními asistenty jízdy řidiče neotravuje.

Přečtěte si také:  Test Mitsubishi Eclipse Cross PHEV (2021)

A cena? Není z nejlevnějších, ale prodává se dobře. Nejlevnější (a už tak dobře vybavená) verze Active vyjde na 1,085 milionu korun s daní. Testovaná výbava Field stojí 1,17 milionu korun, ale nabízí vlastně úplně vše, co byste od podobného auta mohli chtít. Připlatit si můžete jen 12 tisíc korun za barvu, třeba tu s názvem Autumn Green Metallic, kterou mělo i testované auto.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Subaru
Typ: Outback Field
Motor: čtyřválec s protiběžnými písty (boxer)
Objem válců: 2498 ccm
Plnění motoru: atmosférické
Palivo: benzín
Pohon: 4×4
Výkon: 124 kW/169 koní v 5000-5800 ot./min
Točivý moment: 252 Nm v 3800 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 10.2 s
Maximální rychlost: 193 km/h
Převodovka: bezestupňová Lineatronic
Spotřeba paliva (l/100 km): 7.4 (kombinace)
Emise CO2: 169 g/km
Objem nádrže: 63 litrů
Délka: 4870 mm
Šířka: 1875 mm
Výška: 1675 mm
Rozvor: 2745 mm
Provozní hmotnost: 1721 kg
Objem zavazadlového prostoru: 561 / 1822 litrů
Ceník: ke stažení zde

6 komentáře

  1. Auto k ničemu, jedině na hory. Převodovka tragédie a motor na dálnici bez zvláštního výkonu a bude žrát 10,jako nic

    • Je skvělé. Já mám starší model a nedám na to dopustit. Já ho mám hlavně na ježdení po šermířských akcích, kdy se v autě nechci unavit, ale odpočnout si. Potřebuju odvézt hromadu železa a stanů někam, na rozmoklou louku. Okresky to propluje, jako žádné jiné auto. Tohle není nějaký nablblý passat na dálnici(já teda ani po dálnicích nejezdím, stát můžu na parkovišti). Ta atmosféra najede nesmysl, převodovka taky, podvozek je klasický, mechanický… Tohle auto je dělník, na výlety do přírody.

    • Asi jste v něm nejel. Mám modelový rok 2020 a je super. Prostě kombík s poctivou 4×4. Ne jak trapné SUV od ostatních značek. Spotřeba mimo město při svižné jízdě 7,6.

    • TAk tohle může napsat jen řidič ovce nebo fóbie…Tohle auto nemá konkurenci…Mám předchozí model a vím o čem mluvím.

Přidat komentář