Automobilka SsangYong má dlouhou historii, založena byla už 4. března 1954, ale v uplynulých letech se potácela ve finančních problémech. Ty jsou prý s novým investorem zažehnány, ale to neznamená, že by SsangYong nemohl přestat existovat. Právě naopak. Nový investor má jiné plány.
Jihokorejská značka se (i) u nás snažila prorazit už před více než deseti lety, tehdy se jí to i kvůli velmi odvážnému designu nepodařilo. Aktuálně je na tom ale o poznání lépe a některé její modely – zejména Korando – si na českém trhu vedou vcelku dobře. A když už si tu udělala jméno, přijde další změna. Automobilka by totiž měla být přejmenována na KG Mobility. Mělo by se tak stát letos v březnu, kdy se koná valná hromada akcionářů, která musí nový název schválit. Měla by však být jen formalita.
Nový název automobilky není jen tak náhodný. Investorem, který automobilku převzal, je totiž společnost KG Group, chemický a ocelářský gigant. V automobilce nyní drží většinový, 61% podíl.
„Název SsangYong Motor má founouškovskou komunitu s pěknými vzpomínkami, ale i trpký obraz,“ řekl šéf automobilky Jea-sun Kwak na setkání s jihokorejskými novináři. „Odteď půjdou všechny nové modely SsangYong do světa pod značkou KG. Ani změna názvu nezmění historii SsangYong Motor, společnost bude fungovat za stejných podmínek.“ Mimochodem, SsangYong znamená v korejštině „dva draci“.
Před koncem roku Ssangyong zrušil všechny objednávky na krátké Tivoli. Čekal jsem na něj 6 měsíců a pak prodejce řekne, že se objednávka ruší. Takhle se sem Ssangyong chce dostat na trh? To ani náhodou.
Jo taky jsem čekal 6 měsíců a pak mě řekli že nic nebude a nikdo neřekl ani proč ale počkám předraženou škodu ani omylem
Zkuste mrknout třeba ještě i k MG.
Nedělají 4×4.