Ne každé auto, které vyrobí renomovaná automobilka, se skutečně povede. Někdy totiž do hry zasáhne finanční management a donutí značku vyrobit zjednodušenou, levnější verzi svého původně skvělého modelu, anebo vytvoří verzi, která prostě nemá kvality původního modelu. A právě to je případ těchto pěti modelů, které mají své kvality, ale některé jejich verze prostě nejsou dobré.
Upozornění: tento seznam může vyvolat bouřlivé debaty!
Toyota Supra Mk4
Toyota Supra čtvrté generace s přeplňováním dvěma turbodmychadly je jedním z nejikoničtějších vozů 90. let. Díky kultovnímu šestiválci 2JZ s obrovským výkonovým potenciálem si našla své místo v srdcích fanoušků i ve filmech jako „Rychle a zběsile“, který ji vlastně proslavil a udělal z ní kultovní model. Málokdo si ale uvědomuje, že Supra existovala i ve skromnější verzi úplně bez turba.
Ta sice měla na tehdejší dobu solidních 220 koní, ale v porovnání s verzí s 330 koňmi a dvěma turby působila dost nevýrazně. A když k tomu přidáte automatickou převodovku, dostanete něco, co v porovnání s plnotučnou verzí působí poněkud „obyčejně“.
Nissan 240SX Convertible
Představte si auto, které je oslavováno pro svou ovládatelnost a radost za volantem, a proměňte ho v něco, co je přesný opak. To je Nissan 240SX Cabrio (S13). Bez střechy je to auto, které kvůli chybějící výztuze ve střeše ztratilo svou strukturální pevnost, přibralo na hmotnosti a také mechanické složitosti oproti vynikajícímu kupé. Navíc ani nevypadá tak dobře. A aby toho nebylo málo, střechou občas zatéká. Alespoň, že si při jízdě můžete užít vítr ve vlasech. Pokud ještě nějaké máte…
BMW M3 Cabriolet SMG (E46)
BMW M3 generace E46 je jedním z nejlepších modelů, jaké kdy BMW vyrobilo. Na tom se asi všichni shodneme. Jenže stejně jako u Nissanu, i v tomto případě existovala verze bez střechy. A taky s automatem, tedy vlastně spíše s robotickým manuálem. Převodovka dostala název SMG. Jízda s ní je velmi specifická a jako řidič se jejímu fungování budete muset hodně přizpůsobit.
Tesla Model S 40kWh
Tesla je sama od sebe pro mnohé špatné auto, ale i pro „teslisty“ existuje model, který by asi nepochválili. Je to hned jeden z těch prvních, který předcházel Tesle Model 3 jako cenově dostupnějšímu modelu. Předtím totiž levnější variantou elektromobilu byl Model S s malou 40kWh baterií, která měla oficiální dojezd jen 223 kilometrů. K tomu chyběla možnost rychlého dobíjení u Superchargerů. Není překvapením, že tato verze vydržela na trhu jen necelý rok, pak ji Tesla stáhla z nabídky.
Ford Mustang 2,3 EcoBoost
Když Ford Mustang konečně před deseti lety dorazil do Evropy, jásali jsme. Ford tehdy uvedl auto s pětilitrovým osmiválcem, ale také s 2,3litrovým čtyřválcem EcoBoost. Nižší spotřeba paliva? Ano. Ale muscle car bez V8? To prostě není ono. A ten zvuk…. Nijaký.
Neznamená to však, že by samotný motor 2,3 EcoBoost byl špatný, ve Focusu je skvělý, ale do amerického muscle-caru prostě nepasuje. Vždyť právě ten velký osmiválcový motor je klíčovou součástí toho, co Mustang dělá Mustangem.
Přidali byste nějaké další podobné modely?