Volkswagen koncern vlastní spoustu značek, ale na americkém trhu jich působí jen pár. Už několikrát se v posledních letech mluvilo o tom, že se na tamějším trhu objeví nějaká další, ale nestalo se tak. Teď se objevily spekulace o tom, že by se tam mohly začít prodávat modely CUPRA.
SEAT se za posledních 10 let výrazně zvedl nejen v image, ale i v prodejích, a před pár lety navíc spustil novou značku CUPRA. V rámci té zpočátku oddělil vrcholné nejsportovnější modely, postupem času pak začal vyvíjet modely nové. Prvním z nich je Formentor, druhý elektromobil Born a ty další budou také elektrické. S jejich deriváty s logem SEAT se však nepočítá. Značka SEAT by tak mohla za pár let zcela skončit a nahradit ji může právě CUPRA.
A CUPRA má velké plány, před pár dny oficiálně vstoupila na australský trh a teď se mluví dokonce i o Americe. Šéf značky Wayne Griffiths při oficiálním australském uvedení značky totiž řekl, že jsou další trhy mimo Austrálii, které CUPRA aktuálně objevuje. „Jsme silní v Jižní Americe, speciálně v Mexiku, ale také v Kolumbii a Chile,“ říká Griffiths. Dále vysvětluje, že pokud se nějaká značka chce stát opravdu globální značkou (a i to je prý důvod, proč CUPRA do Austrálie přišla) pak se samozřejmě musí dostat i na trhy do Severní Ameriky. „O Severní Americe se zatím nerozhodlo, ale začínáme tento trh analyzovat,“ prozradil Griffiths.
CUPRA prezentuje své vize a ambice do roku 2025. Ukázala modely Terramar, Tavascan a UrbanRebel
A vstup do USA vlastně není tak nereálný, jak by se na první pohled mohlo zdát. V Americe už se totiž prodávají Volkswageny a jak známo, základem spousty modelů VW je podvozková platforma MQB. Tu pro své modely používá i CUPRA.
Třeba do Číny se ale CUPRA zatím vstupovat nechystá. Podle Griffiths má Volkswagen koncern v Číně poměrně velký tržní podíl se současnými značkami, protože své modely tu už prodávají Audi, Volkswagen a Škoda.
Mimochodem, před časem se hovořilo o tom, že by se v USA mohly prodávat škodovky, ale to před časem vedení koncernu Volkswagen smetlo ze stolu. A přitom se třeba Škoda Superb Combi předchozí generace, kterou irský novinář Bob Flavin v roce 2015 nechal dovézt do Washingtonu, Američanům líbila.