ŠKODA AUTO důsledně pokračuje ve svém růstovém kurzu. V minulých letech značka zásadně zmodernizovala a rozšířila svou modelovou paletu, nyní obohacuje nabídku vozů kategorie SUV. Studií ŠKODA VisionS mladoboleslavská automobilka na autosalonu v Ženevě naznačuje nový designový jazyk SUV značky ŠKODA. Kromě toho touto studií představuje i své nejdůležitější technologie budoucnosti. Prezentaci značky u Ženevského jezera doplňuje nová ŠKODA Octavia RS 4×4, Octavia G-TEC s převodovkou DSG a Fabia Combi ScoutLine.
„Naše značka se dynamicky rozvíjí,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier. „Model Yeti pro nás představuje velký úspěch v segmentu kompatních SUV. Těchto zkušeností chceme využít k výrobě nového SUV modelu. U studie VisionS nalezneme v oblasti designu, koncepce a funkcionality určité podobnosti. Studie odhaluje naše nejdůležitější budoucí technologie, mezi které patří plug-in hybridní pohon, který bude ve stejné koncepci přenesen do sériové výroby,“ dodává Maier.
ŠKODA VisionS převádí nový designový jazyk značky do segmentu SUV. Design je ovlivněn kubismem a tradiční českou výrobou křišťálového skla. Linie jsou čisté, precizní a ostré. Na výrazně konturovaných plochách vytváří hra světla a stínu silné efekty, zvýrazněné zelenou barvou Island.
S délkou 4,70 m, rozvorem 2,79 m, šířkou 1,91 m a výškou 1,68 m je ŠKODA VisionS nepřehlédnutelná. Vůz postavený na základě modulární platformy (MQB) koncernu Volkswagen je prvním vozem značky ŠKODA se šesti sedadly uspořádanými ve třech řadách.
Další novinkou této studie je její plug-in hybridní pohon. S kombinovaným výkonem 165 kW/225 koní vůz akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,4 s a dosahuje maximální rychlosti téměř 200 km/h. Na 100 km spotřebuje 1,9 litru benzinu (to odpovídá emisím 45 g CO2/km). ŠKODA VisionS ujede v čistě elektrickém režimu až 50 km, při kombinaci obou pohonů ujede na jedno tankování/nabití až 1 000 km.
Spalovací motor 1,4 TSI s výkonem 115 kW/156 koní a točivým momentem 250 Nm spolupracuje s elektromotorem o trvalém výkonu 40 kW a maximálním točivém momentu 220 Nm. Elektromotor je integrován do šestistupňové převodovky DSG, a pohání tak přední kola. U zadní nápravy je umístěn druhý elektromotor, který pracuje nezávisle na pohonu přední nápravy, o výkonu až 85 kW s maximálním točivým momentem 270 Nm.
Studie má tedy inteligentní pohon všech kol, který se obejde bez mechanického propojení předních a zadních kol. Tyto tři motory spolu efektivně spolupracují. Řidič vozu ŠKODA VisionS může volit mezi několika provozními režimy – od čistě elektrického pohonu až po nabíjecí modus, vždy s cílem dosažení maximální efektivity. Li-Ion akumulátory o kapacitě 12,4 kWh jsou uloženy před zadní nápravou.
Na rostoucí požadavky přenosu informací a na online komunikaci odpovídá ŠKODA AUTO digitálním propojením automobilů a velkými displeji pro optimální obsluhu infotainment systému všemi cestujícími, kteří se mohou k palubní síti připojit mnoha způsoby.
Na letošním autosalonu v Ženevě oslavuje svou výstavní premiéru také ŠKODA Octavia RS 4×4. Mladoboleslavská automobilka zákazníkům nabízí vrcholný model řady Octavia v karosářské variantě liftback i kombi s motorem 2,0 TDI o výkonu 135 kW/184 koní a převodovkou DSG. S touto výkonnou a zároveň hospodárnou pohonnou jednotkou je Octavia RS 4×4 ideálním partnerem pro rodinu, práci i volný čas. Z 0 na 100 km/h zrychluje vůz za 7,6 s a dosahuje maximální rychlosti 228 km/h. Spokojí se s 4,9 l nafty na 100 km, což odpovídá 129 g CO2/km (všechny hodnoty platí pro liftback).
Mimořádně hospodárně lze jezdit s vozem ŠKODA Octavia G-TEC: náklady na palivo v současné době činí méně než 4 eura na 100 km. Na přání nyní značka ŠKODA tento model vybavuje také převodovkou DSG. Motor 1,4 TSI má výkon 81 kW/110 koní a na jeden km vypouští 94 g CO2. ŠKODA Octavia G-TEC je nabízena ve verzi liftback a kombi.
Rozrůstá se také nabídka v rámci modelové řady ScoutLine. K vozu Rapid Spaceback ScoutLine se teď přidává ŠKODA Fabia Combi ScoutLine s robustním, dobrodružně laděným vzhledem a s atraktivními, praktickými prvky výbavy. Zákazníci mohou volit ze tří benzinových motorů o výkonu 55 kW/75 koní, 66 kW/90 koní a 81 kW/110 koní, a tří vznětových motorů o výkonu 55 kW/75 koní, 66 kW/90 koní a 77 kW/105 koní.