skoda-kodiaq-rs-facelift-spy-foto-CarScoops_com- (1)

Škoda testuje faceliftovaný Kodiaq RS. Příliš změn asi nedostane.

Autor: Pavel Srp - Zdroj: Motor1.com, CarScoops.com - Foto: Motor1.com (CarPix, Automedia), CarScoops.com (S. Baldauf/SB-Medien) - 17. 6. 2020


Celý životní cyklus automobilových modelů je zpravidla 7 až 8 let a Škoda Kodiaq je přibližně v polovině, představen byl na podzim roku 2016. To znamená, že by měla přijít s faceliftem, což se asi brzy stane. Po silnicích už nějakou dobu jezdí testovací prototypy. Nejnovější fotky prototypů, už jen poměrně decentně zamaskovaných jsou ze včerejška. Jde dokonce o verzi Kodiaq RS.

Špionážní fotky, ukazující zamaskovanou přední a zadní část největší škodovky, pocházejí z Rakouska a přinesly je magazíny Motor1.com a Carscoops.com.

V první sérii fotek si můžeme všimnout toho, že Škoda Kodiaq RS táhne i přívěs. Zdá se, že automobilka testuje auto pro zvýšenou zátěž. S přívěsem totiž v rakouských horách dostane více zabrat nejen motor, jeho chlazení, ale i brzdy a samozřejmě spousta dalších prvků (nejen) pohonného ústrojí.

To druhá série fotek už zachycuje auto bez vozíku, zato ve společnosti dalších škodovek. Kromě modernizovaného Superbu je to taky další bílé SUV. Zdá se to být jako Škoda Karoq, tedy model, jehož faceliftované provedení už automobilka také testuje.

 

Na prototypech jsou zamaskované přední i zadní části, přesto si ze všimnou decentně přepracovaných obou nárazníků, ale také světlometů. Na rozdíl od modelů Scala, Kamiq nebo Octavia to ale nevypadá, že by faceliftovaný Kodiaq měl dostat dynamické ukazatele směru, nýbrž by si měl ponechat stávající řešení. Testovací prototyp také dostal přední halogenové světlomety, ale Škoda Kodiaq RS má ve standardu LED světlomety. Sázíme také na to, že Škoda věnuje modernizovanému Kodiaqu nový infotainment s inteligentním hlasovým ovládáním.

Změnit by se měla technika, pod kapotu přijdou zcela jistě nové motory TDI Evo. Očekáváme nejen ten se 110 kW, který si odehrál svou premiéru v modernizovaném Superbu, ale i jeho výkonnější variantu se 147 kW, který byl poprvé představen pro čtvrtou generaci Octavie.

Očekáváme také Díky plug-in hybridní pohonnou jednotku, která by měla odpovídat té, která pohání také Škodu Superb iV. Jejím základem je benzinový čtyřválec 1,4 TSI s maximálním výkonem 115 kW a točivým momentem 250 Nm. Ten doplňuje elektromotor s výkonem 85 kW a točivým momentem až 330 Nm. Maximální systémový výkon v hybridním módu je 160 kW. Aktivovat se dá buď přes tlačítko Sport umístěné na liště vedle páky řazení, nebo při prošlápnutí plynového pedálu, tzv. „kickdownu“.

Premiéru modernizované Škody Kodiaq očekáváme koncem letošního roku anebo hned v počátku toho příštího, kdy by měly také k zákazníkům dorazit i hotové automobily.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru