ŠKODA SUPERB slaví 15. jubileum: Od chvíle, kdy v roce 2001 sjel z linky první vůz řady ŠKODA SUPERB, vyrobila česká značky zhruba 900 000 vozů všech tří generací tohoto modelu. Více než 100 000 z nich představují vozy třetí generace, která se vyrábí od března 2015 a která se úspěšně etablovala mezi vozy střední třídy.
Svým novým, expresivním designem a inovativními technologiemi dovedl nový model ŠKODA SUPERB značku do nové éry: Díky ostře vykresleným liniím exteriéru, nejmodernějším asistenčním systémům pro zlepšení bezpečnosti a komfortu, silným a současně hospodárným motorům, největší nabídce prostoru ve svém segmentu a řadě ,Simply Clever‘-detailů se aktuální generace úspěšně etablovala mezi vozy střední třídy.
Za své mimořádné kvality získal model ŠKODA SUPERB mimo jiné cenu ,Red Dot Award‘ za vynikající produktový design a titul ,Auto roku‘ v řadě evropských zemí.
Úspěšnost vlajkové lodi značky podtrhují i počty vyrobených vozů: Od března 2015, kdy z linky sjel první exemplář třetí generace modelu ŠKODA SUPERB, vyrobila automobilka více než 100 000 vozů tohoto oblíbeného typu. Dosud vyrobila ŠKODA AUTO téměř 900 000 vozů ŠKODA SUPERB první, druhé a třetí generace.
Počátky prvních reprezentativních limuzín značky ŠKODA sahají až do pionýrských dob výroby automobilů. Model Laurin & Klement FF byl v roce 1907 vybaven prvním osmiválcovým motorem ve střední Evropě. Luxusní model ŠKODA HISPANO-SUIZA, vyráběný ve dvacátých letech, používal mimo jiné i první prezident Československé republiky Tomás Garrique Masaryk, na počátku třicátých let zase zákazníky nadchl osmiválcový vůz ŠKODA 860. V roce 1934 sjel z linky první reprezentativní vůz značky ŠKODA s názvem SUPERB: model ŠKODA 640 SUPERB. Stejně jako aktuální generace, i její prapředek fascinoval řadou pokrokových technických řešení.
Model 640 SUPERB využíval technologickou platformu vozu POPULAR, jeho šestiválec o objemu 2,5 litru podával výkon 55 koňských sil. Kardanův hřídel procházel centrální rourou páteřového rámu, namísto tuhých náprav měl vůz také pokrokovější nezávislé zavěšení předních i zadních kol. Výhodou této konstrukce bylo například to, že podstatně vyšší torzní tuhost méně namáhala karoserii. Výrobní haly společnosti ŠKODA tehdy opustilo pouze 200 těchto vozů.